Çekme Karavan Özellikleri Ve Malzemesi Nasıl Olmalı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yuki Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 1,474

yuki

Yeni Üye
Mesajlar
1
Tepkime Puanı
0
Merhaba herkese, foruma yeni katıldım. Uzun zamandır çekme karavan alma düşüncem var. Artık aksiyon alma düşüncesindeyim fakat beğendiğim bir karavanın özellikleri için emin olamayıp bu konuda siz tecrübeli insanlara sorma gereksinimi duydum. Solar ve elektrik sistemini hariç tutmak istiyorum

-Karavan için duş yeri,ön tüplük ve mevcut diğer alanların sunta olduğu söyleniyor
-Destek ayağının olmadığı ve dış köşelerde kauçuk bant olduğu iletildi.
-Dingil ve kaplin için knott marka kullanılııyor

Bahsedilen özellikler iyi midir veya değilse nasıl olmalı? Ayrıca şase ve kaplama konusunda böyle böyle olması gerekir dediğiniz özellikler varsa bilgili üyelerden değerli fikirlerini almak isterim Şimdiden teşekkürler.

Karavanın görselleri;


 

Seçtiğiniz karavanla da bu iş olur. Ama zor olur. Başlarken daha iyi bir karavanla başlarsanız başınız daha az ağrıyacaktır. Karavanlarla ilgili sorular soracak en doğru yerdesiniz. Ama forumda araştırma yaparak daha önceki konulara da ulaşabilirsiniz.
 


Mobilya malzemesi sunta olan karavandan durup dinlenip kaçın.. Sunta ucuz ve rezalet bir malzemedir, su alınca çok çabuk şişer, herhangi bir vidalama yaptığınızda, vida yuvası bir kaç gezi sonrası laçkalaşır ve vida düşer. Sunta ucuz karavanların bir numaralı mobilya malzemesidir.
 

Görseldeki "Römork karavan" değil, karavan görünümlü römorktur. Sarı sitede 4 binden fazla satılık bu tip römork var. Arasında yeni modeli geçtik, 1970-80 model orjinal Avrupa karavanlar görürseniz gidip inceleyin altyapısına bakın, üst yapısına bakın, iç donanımı inceleyin sonra almayı planladığınız "römork" ile arasındaki farkı fark edersiniz. Yerli markaların %90'ı çöp mahiyetindedir. Merdiven altıdır.
Rast gitsin
 



Bir çekme karavan almadan önce ilk yapmanız gereken yere yatıp altına bakmaktır, şasenin üzerine dizilen profiller de şase gibi galvenizli ise bu karavanın kaliteli bir alt yapısı olduğuna işarettir.

Yok eğer kırmızı boyalı (ya da boyasız ham) demir kutu profil ise iyi düşünün!

İkinci bakmanız gereken şey ise mobilyaların malzemesidir, sunta ya da MDF kullanılmış ise onu da iyi düşünün. Karavanda olması gereken hem hafif hem de suya dayanıklılık açısından "su kontrası"dır.

Üçüncüsü de dış kabuktur, Fiber malzeme olursa ne ala. En ideali budur bana göre, ama her şey mükemmelken dışı fiber değil de kompozit diye almamazlık ta olmaz. Modele göre değerlendirmek lazım.

Şİmdi böyle yazdım ama dediğim malzemeleri kullanmayan üreticilere de ayıp etmeyelim. Adamlar 150-160 bin liraya sıfır çekme karavan satıyor, bu paraya satılan karavanlara bakıp da "bunun altı neden galveniz değil? mobilyalar neden sunta?" dersek ayıp ederiz!
 

basit el aletleri kullanmayi biliyorsaniz ve bahce , garaj vb. uygun bir yer varsa bundan daha iyisini yapabilirsiniz. sunta ve koşeleri sivri mobilya gordugunuz yerden arkaniza bakmadan kacin .
 

Bu karavan çöp, lütfen iyice araştırın siz de anlarsınız

Tavsiye konu

 

SON KONULAR - FORUM