Camper Proje Kararsızlığı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan barb_alone Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,813

barb_alone

SQ_for all
Mesajlar
1,203
Tepkime Puanı
93
Yaş
49
Yer
EdİrNe
Kısa bir süre önce açtığım konuyu değiştiremediğim için yeni konu açmak zorunda kaldım

Pick-up kasa ölçüleri için yardım istemiştim bunu çözdük
Kanunlar çerçevesinde çift kabin kamyonet üstüne kapalı kasa imalatının yasal prosedürü olan bazı sorunları aşmış olarak internet üzerinden yaptığımız (mecburen ülkemizde seçenek yok) araştırmalar sonucu gerek karton gerek ahşap malzeme ile plan çalışmaları sona erdi

Camper projemizde iki seçenek var

Araç seçimi olarak Mitsubishi L200 seçmiş bulunmaktayız arka kasasını slide-on değilde sabit yaparak trayon camper dan kopya çekerek bir sabit kasa yapmak istiyoruz.Yurt dışında bu araçlara 1700mm uzunluk 1850mm genişlikte kasalar monte edildiğini gördükten sonra bu ölçülerin bize yeteceğinde karar kıldıktan sonra üretime geçmek istiyoruz 1. resim

Arazide bizi ne kadar zorlayacağını bilemediğimiz ikinci seçeneğimiz imal etmeyi düşündüğümüz kasanın bir römork versiyonu tabiki yurt dışı üretimler kadar kaliteli olmasa da mantık aynı boy daha kısa olacak toplamda 3200mm uzunluk arş kolları dahil kabin ölçüleri 2000mm uzunluk 1950mm genişlik olarak planladık fakat arazide bizi ne kadar zorlar performansı ne kadar etkiler nasıl bir araç seçmek lazımdır bu römorku çekmek için 2. resim
uzun şase
kısa şase
dizel (tercih sebebi)
benzinli

bu iki seçenek için yorumlarınızı almak istiyorum arazide bize en kolay yolculuk sağlayacak şekilde ayrıca kamyonet kasa sı ile römork arasında çok hacim farkı oluyor römork hacimden dolayı çok daha mantıklı seçenek duruyor ama arazide bizi ne kadar zorlar tecrübe bu konuda hiç yok

örnek aldığımız firma adresi www.trayon.com



 

Etiketler
Ynt: Camper Proje Kararsızlığı

Cadir yerine pop up olabilir mi acaba? Çadır ac kapa bir süre sonra sıkıntı olabilir. Bir de toplam ağırlığa arac izin veriyor mu arastirmanizi oneririm. Ornegin bu taşıma yükünun Amarokta cok az olduğu söyleniyor.
 

Ynt: Camper Proje Kararsızlığı


kasanın toplam ağırlığı full yüklü olduğunda 600kg civarı olmakta orjinal kasası yerine yapılacağı içinde taşıma kapasitesini aşmada sıkıntı olmuyor ayrıca üst kapak yatak ile bütünleşik kalkıyor yani açılımı yapınca açılan bölüm sadece yatak olarak kullanılıyor ve uzun dönemde sıkıntı ancak araç üstü çadır kadar sıkıntı olur daha önce araç üstü çadır kullanmıştım onu satmadan önce bütün özelliklerini projelendirdik. araç üstü çadırın araç üstünde kalan kısmının bir düz parça yerine kutu olması mantığıyla projemizi çıkardık

pop-up çok düşündük fakat hem açılım yüksekliği olarak sıkıntı yaratıyor ayrıca yatak çok hacim kaplayacak şekilde oluyor incelediğimiz versiyonlar

burada inceleme yanlış anlaşılmasın netten yaptığımız araştırmalar ve kullanıcı yorumları ile yabancı forum siteleri
 


Ynt: Camper Proje Kararsızlığı

Hayirli olsun, takip

selcuk
 



Ynt: Camper Proje Kararsızlığı

aracın fonksiyonelliğinin azalmaması ve normal zamanda daha rahat kullanılması açısından bence römork daha kullanışlı.
kasanın yerine yeniden imal edilecek karavan tertibatı normal kullanımda ve muayenelerde sorun oluşturabilir yada bunların hepsi ruhsata işletilmesi gerekir o da ayrı bir dert.

römork karavan hiç kullanmadım, ancak izci team da Okan Bey'in videolarında onların tekne römorkunun zaman zaman sıkıntı çıkardığını izlemiştik. sizinkinin daha küçük olacağını düşünürsek ve proje aşamasında sıkıntı yaratacak noktaların yüksek tasarlanmasıyla olası dertler minimize edilebilir.
naçizane fikirlerimdir, projenizde kolaylıklar diliyorum
 

Ynt: Camper Proje Kararsızlığı


kasa yapılırsa işletme sorununu çözdük zaten işleticez

bakalım kararsızlık kullanıcısı olmadığından işlevsellik problemi hakkında fikrimiz yok
 


uzun dönem 4x4 bir minivan tarzı bir araç aradık bulamadık
dönüşümü kendimiz yapalım 4x2 aracı 4x4 yapalım dedik mevzuat çok zor ve pahalı yapan firma bulduk çok fazla ilgilenmediler firma adını vereyim belki ilgilenen olur Sağlamlar Ağır Sanayi - 8x8 Takviyeli Diferansiyel Sistemler - Havalı Fren - Vinç - Arazi ve Tarım Makinaları

ardından elimizdeki imkanlar doğrultusunda iki seçenek çıktı karşımıza

1- çift kabin kasasını yeniden inşa ederek bu işi çözeceğiz kapalı kasa olarak ruhsata işlemek kanunen imkanı var
2- kamyonet kasasında yapacağımız değişikliği bir römork olarak imal edeceğiz 750kg altında kalacağımız için ruhsat problemi yok

kasa imal edersek elimizde kasa boyutları kadar imkan oluyor
römork imal edersek ölçülerde biraz daha esnek olabiliyoruz

birkaç örnek resim ekledim

şimdi sorumuza gelelim

römork mu kasa mı imali daha mantıklı olur bunun cevabı olarak tabiki kullanıcı olarak değilde herkesin bir offroad tecrübesi olduğunu düşünerek soruyorum ağır offroad her iki araçlada yapmak mümkün değil ama expedition olarak baya zorlu araziye girebileceğimizi düşünürsek