Ynt: Bu balçıkta siz olsanız ne yapardınız.
low drive 2 de kalkmıstım, araba 20-30 km civarı bir hızdayken gaza aynı basmama ragmen bi anda durdu.
koyde direk bi 4x4 buldum kapıyı caldım. skystar dı arac. ceki demiri yok. bende ceki halatı ile arka takacak bir yer vardı. onerdim ama bu arac o aracı cekmez dediler. hafif cekse, bizde itsek diye dusunup durdum ama adam arabasına kıyamadı heralde. arabayı da kırmayalım falan dedi. olmassa mazot u koyalım ilceye gidelim traktor alalım gelelim dedim, yok biz seni kurtarırız ilk sen degilsin senede 20 kisi kurtarıyoruz falan dediler.
teker altı besleme ile cıkmadı. sonraında kurekle tekerlerin onunu geriye dogru acdık. 20 cm asagıdaki sert zemine kadar kurek direk giriyordu zaten, actıgımız yere kadar arac geri gelip, kazmadıgımız yerde tekrar duruyordu, 6-7 partide 4 metre kadar yer kazdık ve arac sert zemine gelince cıktı.
yalnız soyle bir gıcık durum oldu. ben aracın saplandıgını soyledigimde sen 1. vitesi geri vitesi bana goster ben aracı cıkarım demisti adam gulmstum, dolayısı ile gidince direk adam direksiyona oturdu. arac zaten low drive da ben olsam azıcık gaz verip kavramaya bakardım. adam car car 2000-3000 devirde arabayı bagırttı hatta 4000 devirde olabilir. icim gitti ama napıcaksın cok karısmadım eminde olamadım o an. sonra bi ara arac duruyorken direksiyon duzken dedim ki bari 4 H lock a alayımda araba zarar gormesin, uzanıp aldım bu arada arkada camura yakın oldugu icin park sensorleri otuyor, bir karmasa arac baska bir seye mi otuyor anlamadım ama bi ses vardı dıt dıt seklinde. camurdan arac cıkınca, benim zaten ellerim falan hep camur oldugu icin direksiyona oturmadım. direksiyonda aynı arkadas yanında ben koye dogru gittik. giderken surekli bir dıt dıt sesi vardı ama paneli goremedim, kemer degildi sanrım cunku daha aralıklı otuyordu. simdi siz diyeceksiniz ki insan bakmazmı yada hatırlamasmı ama iki saat camur guresinden sonra bi gideyimde ne olursa olsun diyor durumdaydım. evlerine geldik yemek yedik cıktıgımda araayı calıstırdım, hic bir error yoktu ekranda. acaba 4 H ye almama ragmen geri geri pati atıp durdugu icin 4 L de kalmaya devam edip onun sinyalimiydi neydi anlayamadım. bir fikri olan var mı ne olmus olabilir?
sonraında ankarada ustama gittigimde, tabi aracın altını komple yıkattım once. tık tık bi ses vardı. debriyaj bitmis dedi. ordaki o itis kakıs cekme kazma isleri icinde bilemediniz 30 ar 40 ar saniyeden 7-8 kez araba pati attı. debriyajın gidecegi vardı da 10.000 -20.000 km erken mi bitti. yoksa sıfır da olsa bu efora biter mi? normal midir?
gecen dik bi yokusta, durup Low da kalkmayı denedim arabanın ici direk kimyasal garip bir koku sardı. belli balatadan ama standart koku gibi degilde daha kimyasal bir seydi.
ne dersiniz?
artık degil araba camura komple denize ucsa direksiyona ben gecerim orası sabittir.
selamlar
ugur