Bmw x5 -Cayenne - Q7 ile offroad yapılırsa ne olur ??? :D:D

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan darktreys Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 76
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,988

Etiketler
Ynt: Bmw x5 -Cayenne - Q7 ile offroad yapılırsa ne olur ??? :D:D

Arkadaşlar Tabikide Ücret Almadık Biz Doğa Sever İnsanlarız Yardımlaşmayı Sevdiğimiz İçin BU Hobiyi Yapıyorz..Kısacası Biz Bu İşin Pisliğini Seviyoruz :D Biz Teklif Ettik İstemediler Sora Kendileri Rica Etti Çekmemek Olmazdı Onlarda Haklı Bir Yönden 200 Kişinin Arasında Jimny'nin x5 ve Sorento Çekerkenki Görüntülerinin Olmasını İstemediler Ama Yine Rica Etmek Zornda Kaldılar.. Yaa Sivas Off-Road'ın Çok Sevdiğim Bir Lafı Var Konuyu Güzel ÖZetliyor Aslında ; ALLAH'IM ! ARAMIZA AKILLI GÖNDERİP HUZURUMUZU BOZMASIN :D
 

Ynt: Bmw x5 -Cayenne - Q7 ile offroad yapılırsa ne olur ??? :D:D

darktreys' Alıntı:
NİVA İLE CAYENNE Yİ KARŞILAŞTIRMIŞLAR MORONLAR ;D

http://www.youtube.com/watch?v=v_bPH1YcAPE&feature=player_embedded

hahah süper olmuş video...
 

Ynt: Bmw x5 -Cayenne - Q7 ile offroad yapılırsa ne olur ??? :D:D

Sorentoda orta diferansiyel yok 4x4LO modu var , arkada diferansiyel var kilit takanlar var amerikan sorentolara , piyasası düşsün araziye sokarlar bence. motoruda güzel 174 beygir navarayla hemen hemen aynı , benim arabamla başa baş takas ederim aslında ama arkasına yük attığım için işime gelmez . sorento güzel arabadır.Galloper II ler var birde hyundai nin onlarda gerçek arazi arabasıdır inceleyin bence,
 

Ynt: Bmw x5 -Cayenne - Q7 ile offroad yapılırsa ne olur ??? :D:D

darktreys' Alıntı:
Sorentoda orta diferansiyel yok 4x4LO modu var , arkada diferansiyel var kilit takanlar var amerikan sorentolara , piyasası düşsün araziye sokarlar bence. motoruda güzel 174 beygir navarayla hemen hemen aynı , benim arabamla başa baş takas ederim aslında ama arkasına yük attığım için işime gelmez . sorento güzel arabadır.Galloper II ler var birde hyundai nin onlarda gerçek arazi arabasıdır inceleyin bence,

Yanılıyor olabilirmisiniz? Sorentoda 4 H moduda var.Kuru zeminde isteğe bağlı sürekli 4x4 olabiliyor ! Benim bildiğim orta differansiyel var sorentoda !
 



Ynt: Bmw x5 -Cayenne - Q7 ile offroad yapılırsa ne olur ??? :D:D

sorentoda tıpkı pickuplar gibi switch var , 2h - 4 h- 4lo şeklinde , ben santa fee ile sorento yu aynı sandığım için sorentoda orta diferansiyel yok diye biliyordum , santa fee yi arazide denedim ortada diff yok , sürekli dört çeker + içeriden tek düğme ile ağır devire alınıyor
 

Ynt: Bmw x5 -Cayenne - Q7 ile offroad yapılırsa ne olur ??? :D:D

darktreys' Alıntı:
sorentoda tıpkı pickuplar gibi switch var , 2h - 4 h- 4lo şeklinde , ben santa fee ile sorento yu aynı sandığım için sorentoda orta diferansiyel yok diye biliyordum , santa fee yi arazide denedim ortada diff yok , sürekli dört çeker + içeriden tek düğme ile ağır devire alınıyor

Doğru sorento da switch ile kumanda ediliyor ama arazi şanzıman mevcut diye biliyorum. Santefee nin tam sistemini bilmiyorum...
 

Ynt: Bmw x5 -Cayenne - Q7 ile offroad yapılırsa ne olur ??? :D:D

Aslında mantık şöyle 4 H modu varsa ve kuru zeminde de kullanılıyorsa orta differansiyel olması gerekiyor.
 


Ynt: Bmw x5 -Cayenne - Q7 ile offroad yapılırsa ne olur ??? :D:D

ortada diff yok , sürekli dört çeker

Sürekli 4 çekerse orta diferansiyel vardır, değilse yoktur, bu durumda 4H kuru zeminde belli hız sınırları dahilinde kullanılabilir olsa bile pek güvenli olmaz. Bu tür araçlarda 4H modu için 90km hız sınırından bahsediliyor ki, o hızda kuru zeminde öyle bir araçla viraja girmek istemezsiniz. Kendim tecrübe etmedim ne kadar güvenlidir, etmek istediğimi de zannetmiyorum.

Yani işin özeti "sürekli 4 çeker" = "orta diferansiyel var dolayısı ile 4x2 modunu kaldırdık gerek kalmadı" demek. Tanımı bu diyebiliriz. Geçmişte sürekli 4 çeker genelde arazi şanzımanının yokluğu ile ilişkilendirildi ama dediğim gibi bilgi eksikliğinden başka birşey değil. Basarsınız orta dif kilidi düğmesine, olur size arazi aracı gibi arazi aracı (tabi diğer donanımları da bu amaca uygunsa). Bazı araçlarda otomatik çalışan bir sistem tarafından kontrol ediliyor, bu kimini mutlu eder, kimini etmez. Tercih meselesi.
 



Ynt: Bmw x5 -Cayenne - Q7 ile offroad yapılırsa ne olur ??? :D:D

olasiliksiz' Alıntı:
Sürekli 4 çekerse orta diferansiyel vardır, değilse yoktur, bu durumda 4H kuru zeminde belli hız sınırları dahilinde kullanılabilir olsa bile pek güvenli olmaz. Bu tür araçlarda 4H modu için 90km hız sınırından bahsediliyor ki, o hızda kuru zeminde öyle bir araçla viraja girmek istemezsiniz. Kendim tecrübe etmedim ne kadar güvenlidir, etmek istediğimi de zannetmiyorum.

Aslında hız limitli 4x4 araçlar da 4 H diye bir mod olmuyor. 4 L modu olmadığı için sadece orta kilitle aracı sürekli 4x4 aldığınızda 4 H gibi olmuş oluyor. Ve güvenlik için belli hızın üstünde tekrar araç 4x2 moduna dönüyor.
 

Ynt: Bmw x5 -Cayenne - Q7 ile offroad yapılırsa ne olur ??? :D:D

Aslında hız limitli 4x4 araçlar da 4 H diye bir mod olmuyor. 4 L modu olmadığı için sadece orta kilitle aracı sürekli 4x4 aldığınızda 4 H gibi olmuş oluyor. Ve güvenlik için belli hızın üstünde tekrar araç 4x2 moduna dönüyor.

Aslında orta diferansiyeli olmayan bir araçta 4H modunun 90km'ye kadar çıkabilmesine bile şaşırdım ama geçenlerde eski kasa suzuki sahibi bir arkadaş mümkün olduğunu söyledi. Paylaştıkça bilgi artıyor onun da bi numarası ya da markadan markaya modelden modele değişen varyasyonları varsa yakında öğreniriz.
 

Ynt: Bmw x5 -Cayenne - Q7 ile offroad yapılırsa ne olur ??? :D:D

olasiliksiz' Alıntı:
Aslında orta diferansiyeli olmayan bir araçta 4H modunun 90km'ye kadar çıkabilmesine bile şaşırdım ama geçenlerde eski kasa suzuki sahibi bir arkadaş mümkün olduğunu söyledi. Paylaştıkça bilgi artıyor onun da bi numarası ya da markadan markaya modelden modele değişen varyasyonları varsa yakında öğreniriz.

Şöyle düşünün orta dif. kilitlenince güç her koşulda %50 ön-arka olarak aktarılıyor. Ve araç kuru zeminde kasıntılı ilerliyor. Bu bahsettiğimiz orta dif. olmadan 4x4 olan araçlar daha düşük maliyetli 4x4 yapmak için geliştirilmiş sistemler. 4x4 e aldığınızda bir şekilde aktarımı eşit olarak ön - arka dağıtıyorlar. Sistem ve araç zarar görmesin diye de belli hızdan sonra devreden çıkıyorlar. Duster mesela bu sistemde imiş. 4x2 , 4x4 Auto ve 4x4 Lock modu var. 4x4 Auto ihtiyaç duyduğunda devreye giriyor. 4x4 Lock modu sürekli 4x4 ama 60 yada 80 km den sonra devreden çıkıyor.
 

Ynt: Bmw x5 -Cayenne - Q7 ile offroad yapılırsa ne olur ??? :D:D

Şöyle düşünün orta dif. kilitlenince güç her koşulda %50 ön-arka olarak aktarılıyor. Ve araç kuru zeminde kasıntılı ilerliyor. Bu bahsettiğimiz orta dif. olmadan 4x4 olan araçlar daha düşük maliyetli 4x4 yapmak için geliştirilmiş sistemler. 4x4 e aldığınızda bir şekilde aktarımı eşit olarak ön - arka dağıtıyorlar. Sistem ve araç zarar görmesin diye de belli hızdan sonra devreden çıkıyorlar. Duster mesela bu sistemde imiş. 4x2 , 4x4 Auto ve 4x4 Lock modu var. 4x4 Auto ihtiyaç duyduğunda devreye giriyor. 4x4 Lock modu sürekli 4x4 ama 60 yada 80 km den sonra devreden çıkıyor.

Mantıklı, zaten devreden çıkmazsa problem var. Muhtemelen 90'a bile gelmeden devreden çıkıyordur çünkü rav4'lerin şöför tarafındaki güneşliğinde şöyle bir uyarı var: "Manuel vitesli versiyon için: Orta diferansiyel kilitli iken direksiyonu düz tutun ve aracı kuru zeminde kullanmayın yoksa araca zarar verebilirsiniz". (manuellerde orta diferansiyel bir butonla kilitleniyor, otomatiklerde araç kendi kontrol ediyor). Hal böyle iken çok düşük hız limitleri hariç aslında orta diferansiyeli olmayan araçların kuru zeminde hiçbirzaman 4x4 modunda kullanılamaması lazım, ya da bir şekilde tehlike anında iptal oluyor olması lazım. Demek ki 90km hız limiti başka birşeyle ilgili. 4H modunun iptal edilip 4x2 ye geçişi yapan mekanizmanın teknik bir sınırından kaynaklanıyor olabilir, direksiyonu kırınca aniden 4x2 moduna geçiyor olabliir, bunu 90km/s den sonra yeterince hızlı yapamıyor olabilir vs. Araştırmak lazım neyse özelliği.
 

Ynt: Bmw x5 -Cayenne - Q7 ile offroad yapılırsa ne olur ??? :D:D

olasiliksiz' Alıntı:
Mantıklı, zaten devreden çıkmazsa problem var. Muhtemelen 90'a bile gelmeden devreden çıkıyordur çünkü rav4'lerin şöför tarafındaki güneşliğinde şöyle bir uyarı var: "Manuel vitesli versiyon için: Orta diferansiyel kilitli iken direksiyonu düz tutun ve aracı kuru zeminde kullanmayın yoksa araca zarar verebilirsiniz". (manuellerde orta diferansiyel bir butonla kilitleniyor, otomatiklerde araç kendi kontrol ediyor). Hal böyle iken çok düşük hız limitleri hariç aslında orta diferansiyeli olmayan araçların kuru zeminde hiçbirzaman 4x4 modunda kullanılamaması lazım. Demek ki 90km hız limiti başka birşeyle ilgili. 4H modunun iptal edilip 4x2 ye geçişi yapan mekanizmanın teknik bir sınırından kaynaklanıyor olabilir, direksiyonu kırınca aniden 4x2 moduna geçiyor olabliir, bunu 90km/s den sonra yeterince hızlı yapamıyor olabilir vs. Araştırmak lazım neyse özelliği.

Evet kabaca böyle işliyor sistem. Teknik olarak bilen bir arkadaş açıklar belki !
 



Ynt: Bmw x5 -Cayenne - Q7 ile offroad yapılırsa ne olur ??? :D:D

Evet kabaca böyle işliyor sistem. Teknik olarak bilen bir arkadaş açıklar belki !

Şu ana kadar anladıklarımız doğruysa orta diferansiyelin varlığı çok daha güzel, basit mekanik bir sistem, herzaman sıkıntısız çalışıyor. 150km/s ile giderken bile 4x4. İlk bakışta gereksiz görünebilir ama 4x4 modunu iptal etmeye çalışmaktan daha güvenli bence. Hız fazla iptal et, virajı dönüyoruz iptal et. Şöför aniden direksiyomnu kırdı, iptal et. Kaygan zemin bitti virajın ortasında kuru zemine yakalandık iptal et. Diferansiyel bütün bu durumları en temiz yoldan tamamen mekanik bir yöntemle idare ediyor zaten gerektiğinde birkaç diş atlayarak.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,507
Mesajlar
1,519,015
Kayıtlı Üye Sayımız
172,164
Kaydolan Son Üyemiz
erensipahi

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst