otecopel
fronteraaaaa gsm 05327620027
Ynt: Bmw x5 -Cayenne - Q7 ile offroad yapılırsa ne olur ???
güzel video
güzel video
darktreys' Alıntı:NİVA İLE CAYENNE Yİ KARŞILAŞTIRMIŞLAR MORONLAR ;D
http://www.youtube.com/watch?v=v_bPH1YcAPE&feature=player_embedded
darktreys' Alıntı:Sorentoda orta diferansiyel yok 4x4LO modu var , arkada diferansiyel var kilit takanlar var amerikan sorentolara , piyasası düşsün araziye sokarlar bence. motoruda güzel 174 beygir navarayla hemen hemen aynı , benim arabamla başa baş takas ederim aslında ama arkasına yük attığım için işime gelmez . sorento güzel arabadır.Galloper II ler var birde hyundai nin onlarda gerçek arazi arabasıdır inceleyin bence,
darktreys' Alıntı:sorentoda tıpkı pickuplar gibi switch var , 2h - 4 h- 4lo şeklinde , ben santa fee ile sorento yu aynı sandığım için sorentoda orta diferansiyel yok diye biliyordum , santa fee yi arazide denedim ortada diff yok , sürekli dört çeker + içeriden tek düğme ile ağır devire alınıyor
ortada diff yok , sürekli dört çeker
olasiliksiz' Alıntı:Sürekli 4 çekerse orta diferansiyel vardır, değilse yoktur, bu durumda 4H kuru zeminde belli hız sınırları dahilinde kullanılabilir olsa bile pek güvenli olmaz. Bu tür araçlarda 4H modu için 90km hız sınırından bahsediliyor ki, o hızda kuru zeminde öyle bir araçla viraja girmek istemezsiniz. Kendim tecrübe etmedim ne kadar güvenlidir, etmek istediğimi de zannetmiyorum.
Aslında hız limitli 4x4 araçlar da 4 H diye bir mod olmuyor. 4 L modu olmadığı için sadece orta kilitle aracı sürekli 4x4 aldığınızda 4 H gibi olmuş oluyor. Ve güvenlik için belli hızın üstünde tekrar araç 4x2 moduna dönüyor.
olasiliksiz' Alıntı:Aslında orta diferansiyeli olmayan bir araçta 4H modunun 90km'ye kadar çıkabilmesine bile şaşırdım ama geçenlerde eski kasa suzuki sahibi bir arkadaş mümkün olduğunu söyledi. Paylaştıkça bilgi artıyor onun da bi numarası ya da markadan markaya modelden modele değişen varyasyonları varsa yakında öğreniriz.
Şöyle düşünün orta dif. kilitlenince güç her koşulda %50 ön-arka olarak aktarılıyor. Ve araç kuru zeminde kasıntılı ilerliyor. Bu bahsettiğimiz orta dif. olmadan 4x4 olan araçlar daha düşük maliyetli 4x4 yapmak için geliştirilmiş sistemler. 4x4 e aldığınızda bir şekilde aktarımı eşit olarak ön - arka dağıtıyorlar. Sistem ve araç zarar görmesin diye de belli hızdan sonra devreden çıkıyorlar. Duster mesela bu sistemde imiş. 4x2 , 4x4 Auto ve 4x4 Lock modu var. 4x4 Auto ihtiyaç duyduğunda devreye giriyor. 4x4 Lock modu sürekli 4x4 ama 60 yada 80 km den sonra devreden çıkıyor.
olasiliksiz' Alıntı:Mantıklı, zaten devreden çıkmazsa problem var. Muhtemelen 90'a bile gelmeden devreden çıkıyordur çünkü rav4'lerin şöför tarafındaki güneşliğinde şöyle bir uyarı var: "Manuel vitesli versiyon için: Orta diferansiyel kilitli iken direksiyonu düz tutun ve aracı kuru zeminde kullanmayın yoksa araca zarar verebilirsiniz". (manuellerde orta diferansiyel bir butonla kilitleniyor, otomatiklerde araç kendi kontrol ediyor). Hal böyle iken çok düşük hız limitleri hariç aslında orta diferansiyeli olmayan araçların kuru zeminde hiçbirzaman 4x4 modunda kullanılamaması lazım. Demek ki 90km hız limiti başka birşeyle ilgili. 4H modunun iptal edilip 4x2 ye geçişi yapan mekanizmanın teknik bir sınırından kaynaklanıyor olabilir, direksiyonu kırınca aniden 4x2 moduna geçiyor olabliir, bunu 90km/s den sonra yeterince hızlı yapamıyor olabilir vs. Araştırmak lazım neyse özelliği.
Evet kabaca böyle işliyor sistem. Teknik olarak bilen bir arkadaş açıklar belki !