Bir Klasik: Devrilen Motoru Kaldırma

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sibelocal Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 18
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,942

sibelocal

Moderatör
Mesajlar
208
Tepkime Puanı
7
Selam,

Honda'da aldığım eğitimlerde, devasa koruma demirleri olan 125 cc'lik hafif eğitim motorlarını çeşitli tekniklerle kaldırırken içimden "hımmm, yerde yatan 200 kiloluk bir enduro olsa da aynı performansı gösterebilecek miyim acaba?" diye geçirmiştim ve maalesef bu sorunun cevabını görme fırsatı, ilk motorum F650'mi, daha ikinci haftasında evimin önünde sola yatırmamla elime geçmiş oldu.. Sıkı bir besmele çekip öğrendiğim teknikleri ikişer kez denedim ve motorun en ufak bir kıpırdama alameti göstermemesi, buna karşılık belimin inceden inceden "hey napıyosun??" tadında sinyaller vermesi neticesinde vazgeçip yardım istedim.. Ama konu da kafama takılmadı değil.. Neden herkes devrilen motorunu kaldırabiliyordu da ben yapamıyordum, olmazdı olamazdı :smiley:

Aşağıdaki linkte, benim gibi bu yola baş koymuş bir Carol Yourski isimli hatunun, görsel materyalle de desteklenmiş tavsiyelerini bulabilirsiniz. Sayfanın sonunda, devrik F650 kaldırmanın zorluğundan bahsedip bana moral vermesi de ayrıca güzel ;D Yakın bir zamanda olmasını hiçbir şekilde istemediğim bir sonraki devrilme vakasının sonucunu burda paylaşacağım. O zamana kadar herkese keyifli sürüşler :smiley:

http://www.ibmwr.org/otech/pickup.html
 

Etiketler
Ynt: Bir Klasik: Devrilen Motoru Kaldırma

oysa ki ben motorumu devirdiğimde tabi ilk şoku atlattıktan sonra -yani bacaklarıma binen 200kgluk şeyin basksını-
sonunda devirdim diye sevinmiştim ;D
çünkü illa olacaktı, ama ne zaman?
oldu da kurtuldum , aynı linkteki teknikle olay çokta kolay 5 saniyede hop ;D :D

tabi bir daha olmasnı istemem, benim motor senin ki gibi enduroda değil Sibel ,bu devrilme olaylarını pek sevmez
bu linki vermen iyi oldu bir daha bilgileride tazeledik
 

Ynt: Bir Klasik: Devrilen Motoru Kaldırma

dikkatini cekerim o hatunun kaldırdığı motorlar hep boxer motorlu BMW baoxer ları sayesind emtor zaten yere %100 yatmıyor ki, belli acıda duruyor onu kaldırmak cocuk oyuncagı, arazide kople yere yapısmıs boxer olmayan bir enduroyu kaldırsın da gorelim ;D
 

Ynt: Bir Klasik: Devrilen Motoru Kaldırma

Evet yaa 650 yattığı zaman tamamen yere paralel olmuştu, allahtan arkada da yan çanta demirleri var da motorun sağını solunu ezmeden çizmeden atlattık vartayı..

Eee ben bu motoru kendim kaldıramıcam mı yani şimdi??

Eğer Sedat'ın Kartepe'de önde Enduro'lar arkada 4x4'ler planını gerçekleştirebilirsek, benim motoru tekrar yatık görmek için fazla beklememiz gerekmeyecek, ben de yukarıdaki sorunun cevabını daha fazla merak etmeyeceğim :smiley:

"Sorunun cevabı zaten belli.." diyen varsa esefle kınıyorum ;D
 

Ynt: Bir Klasik: Devrilen Motoru Kaldırma

sürücü kendi gucune ve ağırlığna gore motor secmelidir, ozellikle arazid ekullanıyorsanız bu cok önemlidir,
kendi motorunuzu tek basınıza yerden kaldırabiliyorsanız ne mutlu ;)
arazide durduğumuzda park icin yeterli egim bulamadığımız durumlarda enduroları boyle park ettiğimiz oluyor
DSC00751.jpg
 



Ynt: Bir Klasik: Devrilen Motoru Kaldırma

NoRiskNoFun' Alıntı:
Evet yaa 650 yattığı zaman tamamen yere paralel olmuştu, allahtan arkada da yan çanta demirleri var da motorun sağını solunu ezmeden çizmeden atlattık vartayı..

Eee ben bu motoru kendim kaldıramıcam mı yani şimdi??

Eğer Sedat'ın Kartepe'de önde Enduro'lar arkada 4x4'ler planını gerçekleştirebilirsek, benim motoru tekrar yatık görmek için fazla beklememiz gerekmeyecek, ben de yukarıdaki sorunun cevabını daha fazla merak etmeyeceğim :smiley:

"Sorunun cevabı zaten belli.." diyen varsa esefle kınıyorum ;D

Sibel;merak etme,bu mini kepçeyi çift vinç kullanarak kurtarıcı üzerine yerleştirdikten sonra,senin motoru çapariye takılmış istavrit gibi alırız evelallah.

 


Ynt: Bir Klasik: Devrilen Motoru Kaldırma

Yani ne yalan söyliyim, bir hafta öncesine kadar motoru off-road'a sokmak gibi bir fikir yoktu kafamda, dolayısıyla 198 kilo olmasını da pek kafaya takmamıştım, yatınca nasıl kaldıracağımı da pek sorun etmemiştim, zaten lastikler de öyle çok hard-core bir off-road olayı için çok da uygun değil (metzeller tourance)... Ama zaten görüyorum ki siz dostlar varken sorun edilecek birşey de yokmuş :smiley:

Murat Bey, sitenizi ziyaret ettim, karlı buzlu yollardaki fotoğraflarınız inanılmaz, keyifli görünüyor gerçekten de.. Ben karda yürümeyi bile beceremem, karla tek ilişkim snowboard ;D
 

Ynt: Bir Klasik: Devrilen Motoru Kaldırma

Disco.daki bi belgeselde amerikan polisine yerde yatan babacan harleyi nasıl kaldıracağını gösteriyordu eğitimin bir parçasında..o zebellah gibi polisler bile yerde yatan babacanı teknik kullanmadan kaldıramadılar walla. önce motorla aynı açıda durup hooop diyip sırtlarını motora yaslayıp kaldırıverdiler. güzel bir çalışmaydı ama koruma demirleri bunda önemli rol oynuyor tabi:smiley:
 

Ynt: Bir Klasik: Devrilen Motoru Kaldırma

NoRiskNoFun' Alıntı:
Yani ne yalan söyliyim, bir hafta öncesine kadar motoru off-road'a sokmak gibi bir fikir yoktu kafamda, dolayısıyla 198 kilo olmasını da pek kafaya takmamıştım, yatınca nasıl kaldıracağımı da pek sorun etmemiştim, zaten lastikler de öyle çok hard-core bir off-road olayı için çok da uygun değil (metzeller tourance)... Ama zaten görüyorum ki siz dostlar varken sorun edilecek birşey de yokmuş :smiley:

Murat Bey, sitenizi ziyaret ettim, karlı buzlu yollardaki fotoğraflarınız inanılmaz, keyifli görünüyor gerçekten de.. Ben karda yürümeyi bile beceremem, karla tek ilişkim snowboard ;D

Sibel hanım,

Bizimle birlikte offroad gezilerine gelen XT 660 Yamahası olan bir arkadaşımız var. Uzun boylu ve yapılı bir genç. Motor sürmede de deneyimli sayılır. Ama arazi deneyimi az. 2 kez düştü. Baya sıkıntı yaşadı. Çok ciddi efor harcadı. Ve çoğu zaman gücü de tükendi.

Eşimle birlikte 3 sene kadar tek araç olarak KLR600 kullandık İstanbulda. Ve offroada olsun ülkeyi gezme olsun sonuna kadar motorumuzu kullandık. Düşmesine düştüm özellikle güneyde koylara inerken iki kişi motorla. Lakin bir şekilde idare ettim. Ama hiç 4x4 lerle birlikte araziye girmedim.

O nedenle size tavsiyem deneyimsiz olduğunuzu da göz önüne alarak araziye girecekseniz sadece deneyimli endurocularla girin. Bir 4x4 konvoyuna dahil olmayın. Sadece endurocu ların olduğu bir tura katılıp hafif bir araziye girin. Deneyiminiz arttıkça zaten siz seçimlerinizi şekillendirirsiniz. Bir kez daha altını çizeyim. Offroad araçlarıyla birlikte bir bayan için motorla araziye girmek inanın çok ama çok yorar.

Bunları sadece tecrübelerime göre söylüyorum. Umarım yanlış anlaşılmam.
En doğru kararı zaten siz vereceksiniz.

Keyifli sürüşler...

Not: Biliyorum, endurodan alınan keyif bambaşkadır. Çok özledim açıkçası enduroyu...
 



Ynt: Bir Klasik: Devrilen Motoru Kaldırma


Yenifoça'dan selamlar !!

Evet, motorun zemine göre çok değişik tepkiler verdiğini ben de kullandıkça görüyorum.. Yenifoça yolunda 3 km kadar bir kısmı tamamen kazımışlar asfalt çalışması dolayısıyla, direkt toprak üzerinde gitmek bile gayet değişik bir his.. Bir kez de Ağva'da derince kumlu bir zeminden geçerken "ay ay yatıyor yattı yatacak" şeklinde duygular yaşamıştım :smiley: İşin aslı, hiç hareket eden bir motorla düşmedim ve bu fikir beni biraz geriyor, böyle birşey olduğunda motorla devam edemeyecek olursam, yanımda hem beni hem motoru toparlayacak araçlar ve insanlar olması fikri bana çok olumlu geliyor, yoksa 4x4'lerin geçtiği yerlerden geçmek gibi bir iddiam katiyen yok.. Ama taiga, uyarınızı dikkate alacağım, yanlış anlaşılmak vs sözkonusu değil kesinlikle, zaten bu forum bunun için var, bilgi ve tecrübelerimizi paylaşıp birbirimizi ileri taşımalıyız, o açıdan çok teşekkürler :smiley:
 

Ynt: Bir Klasik: Devrilen Motoru Kaldırma

Sibel hanım,

Sanırım yanlış aktardım. Bahsettiğim sorun 4x4 lerin geçtiği rotadan değil, onlarla sizin aranızdaki hız vb. farkından gelmekteydi. Biz araçlarımızın içinde orman yolunda basarken çok yorulmayız ama inanın motorlu biri (ki 125 lik değilde 600-750 cc lik bir enduro motorlu) özellikle kum, mıcır toz vb. yerlerde çok ciddi yoruluyor.

Keyifli sürüşler...
 

Ynt: Bir Klasik: Devrilen Motoru Kaldırma

bı arkadasımız baja 360 yarıslarına gıderken bayaa zolanmıstı bıde garıbım motoru daha yenı almıstı kuma gırınce yuzunun seklını hıc unutamam :D
 

Ynt: Bir Klasik: Devrilen Motoru Kaldırma

sibelin pilinin bittiği yerde "babacanlar bi kaldırın bakalım şu genci" şeklinde bir ses duyulduğunda "yettik gari" diye koşacağımızı biliyor olması beni mutlu etti açıkçası :smiley:
 

Ynt: Bir Klasik: Devrilen Motoru Kaldırma

http://www.dps.state.mn.us/mmsc/latest/MMSCHomeSecondary.asp?cid=5&mid=32&scat=27
bu siteyi ziyaret etmenizi tavsiye ederim.Honda nx4 falconda denedim, hiç zorlanmadım. f650 de kalkar gibigeliyor. ipucu: kollarınız mümkün olduğu kadar gövdenize yapışık ve vücudunuz da dik olsun. bacaklarınız ile kalkın. motor da sizi takip ediyor.
 



Ynt: Bir Klasik: Devrilen Motoru Kaldırma

Dostlar benim makinanın boş ağırlığı 195 kg dolu ağırlığı ise 225 kg yani her halükarda net 200 kg kesin ağırlık var.
Motorda koruma demiri yok yani yattımı tam yan yatıyor!!!

İlk yatırdığımda motoru 3 kişi kaldırmıştık (m.ö. cahiliye dönemi)
ancak artık tek başıma kaldırabiliyorum hatta öyle ki; kumsalda, gevşek kumda battığında tek başıma hem yatırıp hem kaldırıyorum.
Olay tamamen teknik, kaldırma sırasında gidona verdiğiniz açı ile ağırlığın bir kısmını lehinize kullanacak şekilde yönlendiriyorsunuz, geriye kalan kısma da verebileceğiniz maximum gücü uyguladığınızda (omurunuzu incitmeden) motor kalkıyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,715
Mesajlar
1,522,556
Kayıtlı Üye Sayımız
166,550
Kaydolan Son Üyemiz
Vehbikoc

SON KONULAR



Geri
Üst