Bf Goodrich 215 75 15 Lastik Basıncı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan horsanali Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 10
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 62,440

horsanali

Ana Kamp
Mesajlar
33
Tepkime Puanı
2
selamlar
jimny'ciğime BF Goodrich 215 75 15 Lastik taktım ama lastik basınçlarını bilmiyorum. standart donanım aracımda basınç ne olmalı.
 

Ynt: Bf Goodrich 215 75 15 Lastik Basıncı

Merhabalar,

Hayırlı olsun iyi gunlerde kullanmanız dilegi ile. Ben Standart 15 inch sac janltlar ile kullanıyorum onler 27-28 arkalar 27-26 psi gibi kullanıyorum

normal kosullarda selamlar.
 

Ynt: Bf Goodrich 215 75 15 Lastik Basıncı

Teşekkür ederim.
benim lastiklere lastikçi 45 PSI hava basmıştı. ben şimdi sizin dediğiniz seviyeye indirdim ama bu kadar havasını alınca lastikler sanki patlakmış gibi görünmeye başladı gözüme :=)
 

Ynt: Bf Goodrich 215 75 15 Lastik Basıncı


normal binek araçlar için ve normal lastikler için standardın bir kaç PSI üstünde hava özellikle uzun yolda yakıt avantajı sağlıyor. A/T lastiklerde durum nedir acaba.
 

Ynt: Bf Goodrich 215 75 15 Lastik Basıncı

45PSI da arac cok sertlesir zıplıyormus gibi bir his uyandirabilir kasıslerde, yol tutusu azalır. Frenlemelerde sarsilma hissi yaratabilir. Benim

kullandıgım basıncda lastigin tabanının tamamı yer ile temas etmekte 30 PSI yaptıgımda zıplama dengesiz frenleme gibi surus kalitesinde

sıkıntılar olmustu ideal PSI bu gibi geliyor bana arazide de kullanıyorsanız ben cok memnunum. Birde sanırım kullanım sekli kisiden kisiye

degisiklik gosteriyor.
 



Ynt: Bf Goodrich 215 75 15 Lastik Basıncı

zaten jimnycik her çakıl taşının üstünden geçişinde hissettiriyor bir de bu 45 PSI oldukça fazla gelmişti. bir kaç gün bu basınçta deneyeceğim. araziye çok çıkmıyorum aslında. haftasonları istanbul civarı küçük geziler ki onlar da öyle off road sayılacak şeyler değil. toprak köy yolları genelde. bu 26-28 PSI arası da bana biraz fazla yakıta malolacak gibi geldi ilk bakışta ama bakalım deneyelim.
 

Ynt: Bf Goodrich 215 75 15 Lastik Basıncı

45 hava bana gore de anormal bir yukseklikte.Cagin beyin dedigi gibi sarsintiyi artirir,fren yaptiginizda ozellikle asfaltta arac cok uzun durma mesafesine ulasir.Ayrica virajlarda savrulma riski artar.En fazla da surus tekniginiz ne kadar efendi yada yumusak olursa olsun cok kisa surede aracinizin on duzen ve alt takim problemlerini ortaya cikarirsiniz.Olay bununla kalmayip arac icindeki aksesuarlarinizda gereksiz deformasyonlar,olcu aletlerinde yanilmalar,bagaj,kaput,cam krikosu gibi muhtelif yerlerde ayarlarin kacmasi ve gurultulu bir araciniz olmaya baslar.Yani kisaca arac dokulur.Faydalari ise sizin de farkettiginiz gibi yakitta ekonomiklik, direksiyonun son derece hafiflemesi ve bazi arazi sartlarinda biraz daha iyi yol tutustur.30 hava bana gore ideal olandir.Ancak Cagin kardesimizin denenmis olculeri ve aldigi sonuclar da meydanda.Buna gore bir iki haftalik surelerde farkli basinclar kullanarak yapacaginiz deneme surusleri ile yakit,sarsinti,viraj,arazi durumlarina gore karar vermek size duser.
 

Ynt: Bf Goodrich 215 75 15 Lastik Basıncı

Bahadır Bey cok dogru noktalara deginmis, bizim araclarimiz teknik yapıları itibari ile "sert" diye tabir edebileceğimiz araçlar. Benim aracımda yükseltme kiti olduğu için süspansiyonların daha da sertleştiğini

göz önüne alırsak benim araç lastik basınç değerlerim benim kullanınıma iyi. Kullandığımız lastiğin hamuru yumuşak bir yapıya sahip 45PSI da ses de yapmamışki size bir rahatsızlık vermemiş sanırım. Fakat

sizinle yine bir izlenimimi paylaşayım, on ve arka lastikleri 30 PSI da bir depo yakıt ile denedim aynı testi birde benim lastik degerleri ile denedim. Zaten Jimny 9.5-10.5 lt gibi degerlerde seyrediyor benzin ile,

pek bir fark gözlemleyemedim. Yinede karar sizin bana kalırsa sizin sürüş dinamiklerinize uyan dieksiyon tepkilerinize en iyi gelen, yakıt sarfiyatında içinize en iyi sinen basıncı deneyip gözlemleyerek

kullanabilirsiniz. Lastiklerinizi güzel, güvenli, huzurlu sürüşlerde eskitmeniz dileği ile...
 

Ynt: Bf Goodrich 215 75 15 Lastik Basıncı

farklı lastikler farklı hava basınçları için tasarlanmıştır. tüm marka ve ebatlardaki lastiğin yanında o lastik için izin verilen AZAMİ basınç değerleri de yazılıdır. bazı lastiklerin AZAMİ basıncı 32 PSI iken bazıların ki 42 PSI olarak ve bazende 50 PSI olarak belirtilmiştir. Kendi lastiğinizin izin verilen AZAMİ değerin birkaç pound altına kadar şişirebilirsiniz. ama çok fazla AZAMİ değere yakın olmamalıdır.
lastiğinize ait AZAMİ basınç değerini lastiğin yanağındaki janta yakın küçük sayıda görebilirsiniz. asla bu basınç değerini aşmayınız. aşağıdaki tabloda lastik basınç değerlerini bulabilirsiniz.


MAX LOAD ACCEPTABLE

32PSI 28PSI
44PSI 35PSI
50PSI 44PSI
 

Ynt: Bf Goodrich 215 75 15 Lastik Basıncı


Lastik hava basıncınızı 35 / 40 PSİ olarak düzenleyin lütfen, lastik aldığınız firma lastik hava basınçlarını aslında doğru başmış. Eğer hava lastik hava basıncını 35 in altına düşürürseniz lastiklerinizin omuz bölgesinde düzensiz aşınmalar olacaktır.

Lastiklerinizin yanak kısmında basılması gereken Maxsimum hava basınç değerleri yazmaktadır. Bu değerlerin 5 PSİ altına düşebilirsiniz.

http://www.lastikcim.com.tr

Poyraz ERTEKİN
0532 137 14 49

 



Ynt: Bf Goodrich 215 75 15 Lastik Basıncı

Merhaba uzun süre girmedim bugün okudum bazı cevapları ilgilenen tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

lastik basıncını sürekli değiştriyorum artık. 25-40 arası kim ne dediyse yaptım. 40 civarında uzun yolda hızlanması çok iyi ama en küçük sarsıntı bile depreme dönüşüyor. 25 civarında ise çok rahat bir arabaya dönüşüyor ama lastikler yanaklar yerde gdiyor. ben de şöyle yapıyorum. uzun yola çıkacağım zaman lastikleri 40 civarına alıyorum şehir içinde ise 30-32 .
 

SON KONULAR - FORUM