Ynt: Benzinli Serilerde Yakıt Nasıl Düşer ?
Merhabalar,
İlginiz için çok teşekkür ederim.
İlk mesajı 1 buçuk sene önce yazmıştım abi
O zamandan bu yana baya şey değiştirdim,
Geçen kış 82 lik termostat taktım, kışın yine çabuk ısınmasa da şu mevsimde 75 -80 derecelere çabuk gelmeye başladı sevindim
Bizim termostatlar Anadolla aynı olduğundan, İzmir'de hiçbir Fordcu 88 lik Anadol termostatı stoklamamış
o yüzden 82 liği kullanıyorum,
Bujilerimi değiştirdim, çıkanlar da fena değildi, hepsinin aralığını 0.7 yapıp da taktım. Manuale bakıp bakıp
Vakum avansım düzgün çalışmıyordu onu yaptım, Avans ve sübap ayarlarımı çok tecrübeli bir ustaya yaptırdım, ama platine en son 1 sene önce bakmıştım onu bir kontrol edeceğim. Gerçi benim arabanın buji kabloları arkadaşımın Amerikandan daha güzel çarpıyor insanı, çok da kötü olamaz ateşlemem..
Dist. kapağı ile bobin arasındaki buji kablosu çok iyi iletmiyormuş meğer, onu değiştirdim, etkisi çok oldu.. Diğer buji kabloları fena durmuyordu, çakma atlama vs yapmıyorlardı...
Manifold ve karbratörün altındaki contaları değiştirip hepsini yeniden topladım. Eksoz boğazından sızdırmıyor artık, düz boru susturucu yerine normal susturucu var artık..
En son İzmir'de çok ünlü bir gaz ayarcıda ayar yaptırdım. Arabam sabahları çok kolay çalışırdı, ayar sonrası şimdi marş alma süresi uzadı. Tekrar gittim gaz basıncında bir değişiklik yok dedi. Ateşlemeye baktır gazdan dolayı bir problem yok diyor...
Verimli sürmeye gayret ediyorum, uzakta kırmızıyı gördüm mü atarım boşa
, mümkün olduğunca az fren kullanmaya alışmışım. Aslında km saatim doğru ölçmüyor, tam olarak kaç para yaktığını da ölçemiyorum ama az değil
Menemen gezisinde gazcıdan gazcıya yaklaşık 60 km 8i ağır arazi gerisi engebeli asfalt 36 lira gaz aldı, belki pompadan pompaya gaz basıncı farkı var ama 50 kuruş gibi de bizimki yakıyor sanırım
Maşallah
çalışmasında sesinde, devirlenmesinde gidişinde, hararetinde, yağ eksiltmesinde vs bir problem yok...
Egzosumu kokluyorum çiğ atmıyor öyle, yeni arabalar gibi de değil tabi, çok çekince baş döndürüyor
Eğer platinim falan kötü çıkarsa distiribitörü açtığımda( 2.5 senede 2. platinim), aldığımdan beri düzgün çalışıyor diye meksefeyi falan da değiştirmedim hiç, belki elektronik ateşlemeye geçebilirim ben de, daha güçlü bobin, daha büyük aralıklı bujiler, daha güzel buji kabloları
..
Tecrübeleriniz paylaştığınız için çok teşekkür ederim, daha da verimi arttırmamda fikirlerinizi eksik etmezseniz sevinirim. T2b lere ben de heves etmiştim bir zamanlar ama, sanırım şimdiki arabamla alabileceklerim arasında en doğru kararı vermişim
Ayrıca bu son gaz ayarından sonra, motor ısındığında rölantim 250 devir falan yükseliyor ilk çalıştırmama göre. Sizce bunun LPG ısınıp daha büyük oranda yanması haricinde başka bir sebebi olabilir mi? , eskiden rölanti değişimim pek olmazdı, ayrıca daha kolay çalışırdı
sanırım gazı çok açıktı
...
Selamlar