Benzinli Serilerde Yakıt Nasıl Düşer ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ozcour Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 20
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,471

ozcour

Kamp III
Mesajlar
853
Tepkime Puanı
2
Yer
İZMİR İSTANBUL
Avatarımdaki aracın sahibiyim, aracımda lpg var, yakıtı çok fazla bence, kibar sürmeye çalışıyorum ama gaz yemiyor sanki, yazın çekişi daha iyiydi gibi hatırlıyorum. yakıtını hiç ölçemedim ama sürekli çok yaktı

Yakıtı düşürmek için neler yapabilirim ?

Sonbaharda egzosumun susturucusunu söktürdüm, egzoscumun bu susturucu bu arabayı kasıyor tavsiyesine uydum
75*Clik Termostat takılı, ama motor 60*C yi geçmiyor(civalı gösterge var) soğukta isteksiz gidiyor araba.
Birkaç kez gaz ayarı yaptırdım, ama düzgün olmadı bence. hava filtresinden karbratöre giden hortumunu bantla kıstık ama bu işlemi yanlış yaptık sanırım, hiç gaz yememeye başladı, eski haline geri döndüm
bujileri söktürcem, değiştirebilirim kötü durumdalarsa...

Lpg ye katkı vs yapılsa yararı olur mu ?
serum şişesiyle avans hortumundan 10 numara yağ girdim, ayarı tutturamadık, beyaz duman atmaya başladı söktüm

bir de etrafımda benim aracımı kıyaslayacak pek araç olmadığı için km de kaç kuruş yakması normaldir

Düşük rölantinin, alternatörün verimli çalışmaması dışında zararı olur mu?

Her türlü tavsiyeye açığım, motorum yağ eksiltmiyor çok şükür, ama çok yakıyor, help me ))
 

Etiketler
Ynt: Benzinli Serilerde Yakıt Nasıl Düşer ?

Fethi usta ya gittt
 


Ynt: Benzinli Serilerde Yakıt Nasıl Düşer ?

Sen götür merak etme Çok iyi bir insan ve çok iyi bir ustadır. Kerim ustada eski americancıdır. İzmirde vosvos konusunda ilkler arasındadır.Amerikanla uğraşan usta gerçekten ustadır.
 

Ynt: Benzinli Serilerde Yakıt Nasıl Düşer ?

o bant muhabbetı daha cok yaktırır arabaya sonucta benzın hawa karısımı bozuluo araba cekmes bu sefer daha cok yakarr...
 



Ynt: Benzinli Serilerde Yakıt Nasıl Düşer ?

o bant lpg ayarı için yapılır. Lpg fazla havayı sevmez. Benzinde kulanılacaksa bu bantın kulanılmasına gerek yoktur.
 

Ynt: Benzinli Serilerde Yakıt Nasıl Düşer ?

bizdeki benzinlide karbüratöre tandan iki delik açıp öyle vermişler lpg yi bi ara çok ayarsızdı karbüratördeki fiberleri filan degiştirdik düzeldi ama asıl ayar platin ve avans ayarında çekiş ve yakıt için hassas bi ayar yaptırmanız lazım.bujiler buji kabloları nasıl ne durumda onlarda önemli.
 

Ynt: Benzinli Serilerde Yakıt Nasıl Düşer ?

Yakıt durumunu düzeltebildin mi Özgür? Bizdeki seri3 de çok yakıyor. LPG de hesaplarımıza göre neredeyese 0,50 kuruş yakıyor. Osmaniyedeki abizmiz şahinden daha az yaktığını söylüyordu ama , bizimkine ne oluyor bilemiyoruz. Motorun çalışması gayet sağlıklı, sesi çok güzel geliyor.

Şu fakire bir yardım.
 

Ynt: Benzinli Serilerde Yakıt Nasıl Düşer ?

Yakıt düzelmedi Osman abi, anormal bir sürüşüm de yok, motorumun çalışması sesi çok güzel, avans ve sübap ayarını yeni yaptırdım, gazcı bir ayar yaptı bilgisayarla, yalnız ayardan sabah ilk çalışması zorlaştı biraz LPG'de, Aldesa LPG kullanıyorum 2. senesi yeni doldu. Ateşlemem fena değil ama ölçmenin bir yolu varsa deneyim karşılaştıralım.

Gaz 2.1 lira , böyle olunca bizim araçların 50 kuruş yakması normal gibi duruyor sanki

Selamlar
 

Ynt: Benzinli Serilerde Yakıt Nasıl Düşer ?

bende 1987 model defender 110 var. ingiltereden elektronik ateşleme alarak aracıma uyguladık. aracın yakıtı tüpte 55 kuruştan 40 kuruşa indi. performansı ise çok arttı kesinlikle tavsiye ederim.
 



Ynt: Benzinli Serilerde Yakıt Nasıl Düşer ?

Merhaba Özgür,
Probleminin lpg'nin yeteri kadar ısınamaması gibi geldi bana, lpg ne kadar çok ısınırsa o kadar iyi performans verir diyebiliriz kabaca. Yazın aracının daha iyi gittiğini ayrıca motorun 60 dereceyi geçmediğini yazmışsın. Yazın depondaki daha sıcak lpg gazını regülatörüne gelen 60 derecelik su yeteri kadar buharlaştırıyor ve istediğin verimi veriyor olabilir. Ancak soğuk günlerde regülatöründeki sıcaklık gazı yeteri kadar ısıtmıyor ,tam buharlaşamamıs lpg motora ulaşıyor ve motoru boğarak çalışıyor olabilir. Bu durumda motor aşırı zengin karışımla karşılaşıp boğuluyor, çekişin düşüyor ve lpg'yi çok tüketiyor olabilir. Lpg gazının tam verim verebilmesi için en 70-75 derece sıcaklığa ulaşması gerek, sen sıcaklığın 60 dereceyi geçmediğini yazmışsın. Üstelik lpg için optimum sıkıştırma oranı 12/1 iken defenderın sıkıştırma oranı 8/1. Yani lpg için oldukça düşük , bu durumda buji çaktığında lpg patlamada zorluk çekiyor, patlamadan ziyade alevlenerek yanıyor diyebiliriz ve bu yüzden oldukça düşük bir performans veriyor, hele birde yanma odasına girmeden önce yeterli ısıya ulaşamıyorsa bu alevlenme çok daha zor oluyor demektir.

Hava filtresine bant yapıştırarak yaranıza tuz basmışsınız, zaten zengin olan karışımın havasını azaltarak daha da zenginleştirmişsiniz. Bence lpg'yi yeterli ısıya ulaştırmanın çaresini aramalısın. Tabii bunlar benim yorumum. Bambaşka terslik de yaşıyor olabilirsin. Bunu anlamak için aracını biraz da benzinle kullan eğer benzinde problem yaşamıyorsan sorunu lpg sisteminde demektir.
 

Ynt: Benzinli Serilerde Yakıt Nasıl Düşer ?

Merhabalar,
İlginiz için çok teşekkür ederim.
İlk mesajı 1 buçuk sene önce yazmıştım abi O zamandan bu yana baya şey değiştirdim,

Geçen kış 82 lik termostat taktım, kışın yine çabuk ısınmasa da şu mevsimde 75 -80 derecelere çabuk gelmeye başladı sevindim Bizim termostatlar Anadolla aynı olduğundan, İzmir'de hiçbir Fordcu 88 lik Anadol termostatı stoklamamış o yüzden 82 liği kullanıyorum,

Bujilerimi değiştirdim, çıkanlar da fena değildi, hepsinin aralığını 0.7 yapıp da taktım. Manuale bakıp bakıp

Vakum avansım düzgün çalışmıyordu onu yaptım, Avans ve sübap ayarlarımı çok tecrübeli bir ustaya yaptırdım, ama platine en son 1 sene önce bakmıştım onu bir kontrol edeceğim. Gerçi benim arabanın buji kabloları arkadaşımın Amerikandan daha güzel çarpıyor insanı, çok da kötü olamaz ateşlemem..

Dist. kapağı ile bobin arasındaki buji kablosu çok iyi iletmiyormuş meğer, onu değiştirdim, etkisi çok oldu.. Diğer buji kabloları fena durmuyordu, çakma atlama vs yapmıyorlardı...

Manifold ve karbratörün altındaki contaları değiştirip hepsini yeniden topladım. Eksoz boğazından sızdırmıyor artık, düz boru susturucu yerine normal susturucu var artık..

En son İzmir'de çok ünlü bir gaz ayarcıda ayar yaptırdım. Arabam sabahları çok kolay çalışırdı, ayar sonrası şimdi marş alma süresi uzadı. Tekrar gittim gaz basıncında bir değişiklik yok dedi. Ateşlemeye baktır gazdan dolayı bir problem yok diyor...

Verimli sürmeye gayret ediyorum, uzakta kırmızıyı gördüm mü atarım boşa , mümkün olduğunca az fren kullanmaya alışmışım. Aslında km saatim doğru ölçmüyor, tam olarak kaç para yaktığını da ölçemiyorum ama az değil Menemen gezisinde gazcıdan gazcıya yaklaşık 60 km 8i ağır arazi gerisi engebeli asfalt 36 lira gaz aldı, belki pompadan pompaya gaz basıncı farkı var ama 50 kuruş gibi de bizimki yakıyor sanırım

Maşallah çalışmasında sesinde, devirlenmesinde gidişinde, hararetinde, yağ eksiltmesinde vs bir problem yok...
Egzosumu kokluyorum çiğ atmıyor öyle, yeni arabalar gibi de değil tabi, çok çekince baş döndürüyor

Eğer platinim falan kötü çıkarsa distiribitörü açtığımda( 2.5 senede 2. platinim), aldığımdan beri düzgün çalışıyor diye meksefeyi falan da değiştirmedim hiç, belki elektronik ateşlemeye geçebilirim ben de, daha güçlü bobin, daha büyük aralıklı bujiler, daha güzel buji kabloları ..


Tecrübeleriniz paylaştığınız için çok teşekkür ederim, daha da verimi arttırmamda fikirlerinizi eksik etmezseniz sevinirim. T2b lere ben de heves etmiştim bir zamanlar ama, sanırım şimdiki arabamla alabileceklerim arasında en doğru kararı vermişim

Ayrıca bu son gaz ayarından sonra, motor ısındığında rölantim 250 devir falan yükseliyor ilk çalıştırmama göre. Sizce bunun LPG ısınıp daha büyük oranda yanması haricinde başka bir sebebi olabilir mi? , eskiden rölanti değişimim pek olmazdı, ayrıca daha kolay çalışırdı sanırım gazı çok açıktı ...

Selamlar
 

Ynt: Benzinli Serilerde Yakıt Nasıl Düşer ?

distribütördeki avans topuna falan baktırdınızmı hiç oda arızalı yada botusu falan delik olabilir aracınız avansını aynı ayarda tutmuyor olabilir buda öekiş düüklüğü ve haliyle çok yakıt yakar
benim aracımda 93 benzinli 40 kuruş yakıyor
 

Ynt: Benzinli Serilerde Yakıt Nasıl Düşer ?

rolanti yükselmesi ile ilgili yorum yapamayacağım ama bobinin durumunu kolayca anlayabilirsin. Bobinin distribütöre giden kablosunu motor çalışırken dist.den hafifçe çıkar ve elektriğin kablodan kapağa atlamasını sağla, eğer çıkan kıvılcımlar mavi renkte ise bobinin iyi , turuncuysa orta, sarı ise bitmiş demektir.
 




Ynt: Benzinli Serilerde Yakıt Nasıl Düşer ?

oky' Alıntı:

Oktay naptın seri3'e geçiş mi var?

Bu arada benzinli serilerde yakıt inşallah elektronik ateşleme ile düşer...

Verdim siparişi şu an Bearmach distribütör ile elektronik ateşleme kiti viyana kapılarına dayandı...