Alfonse
Zirve
- Mesajlar
- 4,954
- Tepkime Puanı
- 50
Ynt: Benim ZJ; LPG ve Benzini Aynı Anda Yakıyor ?..
Fakat üreticinin ve güvenilir kaynakların yazdığı şudur..... Ben bayağı araştırdım....
Orjinal termostat, 195 F' lik, 91.28 C' lik termostat.... Bunun alternatiflerinin, bırakın başka koşullar için tavsiye edilmesini, adı bile geçmiyor.....
Şunu diyor üretici yani, bunu bu termostat ve bu verimde termikle kullanacaksın.... Termiğin verimsizleşirse, termostatı düşük dereceli ile değiştir, idare et demiyor, demez de zaten, beklenemez... Termik verimsizse, termiği değiştir diyor....
Bide normal çalışma sıcaklığı 90 ila 100 C bu motorun. Yazıyor....
Fakat, her teknik konuda olduğu gibi, bazı tölerezasyon aralıkları var....
Buda öğrendiğim kadarıyla, 105 C, 106 C devamlı gidebilirsin, 3 saat git, uzun veya kısa vadede bişey olmaz. Ama 110 C ile enfazla yarım saat.....
Conta ise kolay kolay yanmıyor bunlarda..... Aliminyum olmasına rağmen, kapak ta öyle kolay kolay eğilip, bükülmüyor... Mesala BMW' nin aliminyum üst kapakları çok hassastır, diye biliyorum......
Sonuçta ben şu anda kullandığım verimsiz termikte en fazla 105 C görmeyi bekliyorum. Uzun veya kısa vadede bişey olmayacağına karar verdim.....
Alpaslan,
Bizim yakıt ibrelerimiz, kontak kapalı olduğunda da çalışıyor, gösteriyor, yeni aklıma geldi.....
Ama bildiğim kadarıyla, kontak kapalıyken çalışması için elekrtrik kullanmıyor.... Yoksa aküden hissedilirdi, diye düşünüyorum...
Dolayısı ile şamandıra mekanik veya kimyasal bi sistem ile çalışıyor devamlı....
Hakkatten yaaaaa, bozuk olabilir......
Kaçak olsa kesin koku olurdu...... Benim başıma geldi bir iki kere yıllar içinde.... İğne ucu kadar delikten kaçırıyor. Hatta kaçırmıyor terletiyor, damlayamadan oraya buraya buharlaşıyor, koku kesin geliyor...
Kaçak yoktur....
Gece benzinini hortumluyor olmasın çakallar
Doğrudur...vosdost' Alıntı:Hararet konusuna gelince.
Aracin orjinal termostatinin derecesini 3-5 derece gecmesi normaldir.fakat aracta orninal termostat
92 derecelik ve hararet 100 civari dolasiyorsa sogutmada bir terslik vardir.
Termik tam randiman vermiyorsa termostati 1-2 kademe dusuk sicakliktakiyle degistirin.
Araci gereginden fazla sicaklikta calismasi motorun omrunden yiyecektir.ilk basta silindir kapak contasina zarar verir.
Fakat üreticinin ve güvenilir kaynakların yazdığı şudur..... Ben bayağı araştırdım....
Orjinal termostat, 195 F' lik, 91.28 C' lik termostat.... Bunun alternatiflerinin, bırakın başka koşullar için tavsiye edilmesini, adı bile geçmiyor.....
Şunu diyor üretici yani, bunu bu termostat ve bu verimde termikle kullanacaksın.... Termiğin verimsizleşirse, termostatı düşük dereceli ile değiştir, idare et demiyor, demez de zaten, beklenemez... Termik verimsizse, termiği değiştir diyor....
Bide normal çalışma sıcaklığı 90 ila 100 C bu motorun. Yazıyor....
Fakat, her teknik konuda olduğu gibi, bazı tölerezasyon aralıkları var....
Buda öğrendiğim kadarıyla, 105 C, 106 C devamlı gidebilirsin, 3 saat git, uzun veya kısa vadede bişey olmaz. Ama 110 C ile enfazla yarım saat.....
Conta ise kolay kolay yanmıyor bunlarda..... Aliminyum olmasına rağmen, kapak ta öyle kolay kolay eğilip, bükülmüyor... Mesala BMW' nin aliminyum üst kapakları çok hassastır, diye biliyorum......
Sonuçta ben şu anda kullandığım verimsiz termikte en fazla 105 C görmeyi bekliyorum. Uzun veya kısa vadede bişey olmayacağına karar verdim.....
Alpaslan,
Bizim yakıt ibrelerimiz, kontak kapalı olduğunda da çalışıyor, gösteriyor, yeni aklıma geldi.....
Ama bildiğim kadarıyla, kontak kapalıyken çalışması için elekrtrik kullanmıyor.... Yoksa aküden hissedilirdi, diye düşünüyorum...
Dolayısı ile şamandıra mekanik veya kimyasal bi sistem ile çalışıyor devamlı....
Hakkatten yaaaaa, bozuk olabilir......
Kaçak olsa kesin koku olurdu...... Benim başıma geldi bir iki kere yıllar içinde.... İğne ucu kadar delikten kaçırıyor. Hatta kaçırmıyor terletiyor, damlayamadan oraya buraya buharlaşıyor, koku kesin geliyor...
Kaçak yoktur....
Gece benzinini hortumluyor olmasın çakallar