Az Yakandan Az, Çok Yakandan Çok Vergi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan TezMertek Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 37
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,039

TezMertek

Zirve
Mesajlar
13,936
Tepkime Puanı
14
Yaş
52
Yer
İzmir
Az yakandan az, çok yakandan çok vergi;
http://haber.gazetevatan.com/az-yakandan-az-cok-yakandan-cok-vergi/438051/2/Ekonomi
Yeni sistemde, çarpıklık giderilerek yaşlı otonun vergisi artırılırken, çevreci araçların vergisi düşürülecek. Teşviklerle ömrünü doldurmuş araçların trafikten çekilmesi sağlanacak. Bakan Yıldız, “Çevre dostu aracın az vergi ödeyeceği, çevreyi kirletenden daha çok vergi alınacağı yeni bir sistem geliyor” dedi.

ANKARA - Enerji Bakanı Taner Yıldız’dan halen faaliyette olan 16 milyonluk araç piyasasına kritik bir vergi uyarısı geldi. Bakan Yıldız, çevre dostu araçtan az, çevreyi daha çok kirletenden daha fazla vergi alınacağı bir sistem kurgulandığını söyledi. Bunu Şubat ayında yayınlanan Enerji Verimliği Strateji Belgesi’nde de bir politika kararı olarak ortaya koyduklarını vurgulayan Bakan Yıldız, bu önlemin belgede öngörülen süre içinde hayata geçirileceğini belirtti.

Enerji Bakanı Yıldız, bu uyarıyı dün katıldığı Limak Enerji ve Kalkınma Bankası enerji verimliliği kredi anlaşması töreninde yaptı. Yıldız, enerji verimliliği konusuna büyük önem verdiklerini ve bu kapsamda Şubat ayında Enerji Verimliliği Strateji Belgesi’ni yayımladıklarını vurgulayarak, “16 milyon aracın harcadığı petrol türevi enerji sektöründe kullanılan petrol türevinden daha fazla. Strateji Belgesi’yle çevre dostu aracın az vergi ödeyeceği, çevreyi çok kirletenden daha çok vergi alınacağı bir sistem kurgulanıyor. Bu konuda hükümette tüm bakanlıklarla birlikte ortak bir dil kurduk” diye konuştu.

Bakan Yıldız’ın dikkat çektiği 2012-2023 yıllarını kapsayan Enerji Verimliliği Strateji Belgesi atılacak adımı şöyle anlatıyor: “Emisyon seviyesi düşük çevre dostu (yürürlükteki tip onayı mevzuatına uygun) küçük motor hacimli, yakıt pilli veya elektrikli hibrit araçların özendirilmesi ve ekonomik ömrünü doldurmuş araçların kademeli olarak trafikten çekilmesi. Mevzuat revizyonu ile Bakanlık ve Maliye Bakanlığı işbirliği ile yapılacak düzenleyici etki analizi sonuçlarına bağlı olarak ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenecek kriterler çerçevesinde, Avrupa Birliği ve OECD’ye üye ülkelerdeki uygulamalar dikkate alınarak, taşıt araçlarında çevreci vergileme rejimine geçilmesine yönelik çalışmalar yapılacak. Maliye Bakanlığı’nın sorumluluğunda yürüyecek bu eylemle ilgili Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ve Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı koordinasyonuyla yürütülecek.”

24 ay içinde devrede

Belgede eylemin tamamlanma süresi 24 ay olarak belirlendi. Bu konuda belgede, “İlgili kanunlarda değişiklik yapılmasına dair kanun tasarısı hazırlıkları ve mevcut kanunlar çerçevesinde yapılabilecek ikincil mevzuat düzenlemeleri için belgenin yayım tarihinden itibaren 24 ay içinde yapılacaktır” ifadeleri yer aldı.

Söz konusu kararın içeriğiyle ilgili bakanlık yetkilileri şu bilgileri verdi:

“Uygulamanın 2 yönü olacak. İlk yönü, ekonomik ömrünü doldurmuş araçların trafikten çekilmesi sağlanacak. Bu kapsamda sahiplerine bu araçları trafikten çekmeleri ve yerine yeni otomobil olmaları halinde vergi teşviği sağlanacak. İkinci yönü ise Motorlu Taşıtlar Vergisi’nin sil baştan düzenlenmesi olacak. Buna göre halen yeni araçtan daha yüksek, eski araçtan daha düşük vergi alan sistem, tersine çevrilerek, eski araç kullananlara daha yüksek, yeni araç kullananlara daha düşük MTV uygulanacak. Böylece MTV oranları, şimdiki gibi eski araçlardan yeni araçlara doğru artarak değil, azalarak gidecek.

Dizelin vergisi artacak

Araçlarda dizel-benzinli ayrımı da yapılacak. Dizel araçlara daha yüksek oranlı vergi uygulanması üzerinde çalışılıyor. Bununla ilgili vergi yasaları başta olmak üzere mevzuatın yeniden yazılması için gereken süre başladı. Bu yasal düzenlemelerin tamamı 2014 Şubat ayına kadar tamamlanmış olacak.

Fabrika bacasından yılda 1.2 milyar kwh enerji tasarruf edilecek

LİMAK Çimento, alanındaki ilk enerji verimliliği kredi anlaşmasını Türkiye Kalkınma Bankası ile imzaladı. Limak Çimento, Ankara ve Trakya tesislerindeki enerji verimliliklerinde kullanılmak üzere 2 yıl geri ödemesiz, toplam 12 yıl vadeli 38 milyon 250 bin euro kredi kullanacak.

Limak Çimento Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, “Türkiye’de ilk defa bir çimento fabrikası bu tür bir enerji verimliliği kredisi kullanıyor. Söz konusu yatırımların tamamlanması ile 40 MW kurulu güce sahip bir hidroelektrik santralin bir yıllık enerji tasarrufunu sağlamış olacağız. Türkiye’deki tüm çimento fabrikalarına döner fırınlarından çıkan atık ısıların geri kazanımı gerçekleştirilirse, yılda 1.2 milyar kwh enerji tasarrufu sağlanacak” dedi.

Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, Türkiye’de enerji fiyatları yüksek olduğu için doğal olarak verimliliği teşvik edici bir yapı bulunduğunu kaydetti. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız da şunları kaydetti: ”Bu anlaşma bütün çimento fabrika fabrikalarına örnek olacak nitelikte. Sözleşmenin doğalgaz karşılığı yalnızca 400 milyon metreküp civarında. Günlük doğalgaz tüketimimiz dün 138 milyon metreküp oldu. Bu rakam soğuğun en sert olduğu zaman 192 milyon metreküpe kadar çıktı.”
 

Etiketler







Ynt: Az Yakandan Az, Çok Yakandan Çok Vergi

Ayıp - Günah olacak ama,

Bir ayağı çukurdaki kişiler adına araç alıp vergisini falan ödememek tepe tepe kullanmak gerek.
;D
 

Ynt: Az Yakandan Az, Çok Yakandan Çok Vergi

bu yasa da yine zengine yarıyor
sıfır arabayı altına çekene vergi indirimi, parası olmayıp ayağını yerden kessin diye araç sahibi olanın vur sırtına,,,


birde dizel / benzinli ayrımı yapılacağı elektriklinin teşvik edileceği yazıyor ama hiç lpgden bahsedilmiyor,
lpg de çevre dostu değil mi vergi indirimini hak etmiyor mu ?


bunların ne yapmak istediği belli yine ortaya bir rant oluşturup kendi ceplerini doldurmak,,,
kesin birinin oğlu hibrid araç ithalatına başlayacaktır başkasının ki de 20 yaş üstü araçları toplayıp faiş fiyatlarla trafikten çektirecektir...
 

Ynt: Az Yakandan Az, Çok Yakandan Çok Vergi

Bu haber bizim gibi yüksek motor hacimi 4x4 için üzücü ve haksız bir vergi bu kadar madifiyeli arac ne olacak :mad:
 

Ynt: Az Yakandan Az, Çok Yakandan Çok Vergi

Zaten aldığımız yakıtın %50 den fazlasının vergi olduğu bir ülkede, çok yakan zaten çok ödüyor. Bu alenen eski araçları kullanan yoksul kesimi hiçe sayıp zenginleri ve otomotiv sektörünü düşünen bir uygulamadır. İşin tutarsızlığı şurdadır, benim hobi aracım olan 1980 model eski bir arabam varsa ve ben bununla yılda toplam 5000 km yapıyorsam çevreye verdiğim kirlilik oranı , 1.3 motorlu 2012 bir araç alıp şirket işinde kullanıp 1 senede 200 000 km yapan araçdan çok çok daha azdır. Aracımın motoru eski ve hacmi yüksek diye peşinen çevreyi daha fazla kirlettiğim yargısına varılamaz. bu nedenle daha fazla vergi alınamaz. Bu iş gerekirse mahkemelik olur, en azından çevre kirliliğini bahane edemezler keyfimiz sitedi vergi alıyoruza döner yasa.


Daha önce bu konuda yazdığım bir yazı:

Uzun zamandır konuşulan ama netleşmemiş bir haberdi, seçimden önce konuşuluyordu ama tahmin edildiği gibi çıkartmak için seçimden sonrayı beklediler. Bugün okduğum şu yazı ile yeni vergilerin kısa bir gelecekde çıkacağını daha net hissettim. Yazı şöyle:[/color]​

Türkiye yerli otomotive hazırlanırken Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün’den otomobil vergi sistemine ilişkin özel açıklamalar geldi. Ergün, Türkiye’de çok yakan ve çevreyi kirleten eski otolardan düşük, yeni model ve çevreyi az kirleten araçlardan yüksek vergi tahsil edildiğini belirterek, bunun tam tersi olması gerektiğini söyledi. Yakın zamanda az yakan yeni araçlara daha düşük vergi uygulanacağını söyledi. Türkiye’de motorlu araçlara ilişkin vergi sisteminin tersine çalıştığını anlatan Ergün, “Eski araçlar, çok yakanlar, çevreyi çok kirletenler düşük vergi ödüyor. Yeni model araçlar, az yakan, az kirletenler yüksek vergi ödüyor. Sistem tersine işliyor. Bunu düzelteceğimiz bir sisteme doğru gidiyoruz” dedi. Ergün, düşündüğü sistemi şöyle anlattı: “Eski model motorlu araçların trafikten çekilmesini teşvik edeceğiz. Trafikten çekilirken hem havuç hem sopa olacak. İşin havucu şu: ‘Bunları bırakın yeni otomobil alırken size şu kadar ilave teşvik verelim’ diyeceğiz. Sopası ise ‘Eski kullanırsan şu kadar vergi ödeyeceksin. Teşvik mi istiyorsun yük mü?’ sorusu olacak.”

YERLİ OTOYA MESAJ
Türkiye’de 20 yaş üzeri 4-5 milyon otomobil olmasına rağmen, 0-5 yaş arası 3 milyondan fazla otomobil olduğunu anlatan Ergün, yerli otomobil için fizibilite çalışmalarına bu bakışın eklenmesini istedi. Yeni teşvik yasasının cari açık odaklı olacağını anlatan Ergün, şu bilgiyi verdi: “Teşvik modeli gözden geçiriliyor. Mevcut modelin merkezinde ‘Bölgesel ve sektörel açıdan yatırım olsun, istihdam olsun’ bakışı vardı. Arzu edilen sonuçlar alındı. Şimdi yeni bir aşamaya geçiyoruz. Bu modelin merkezinde cari açığın önlenmesi ve ileri teknolojinin desteklenmesi olacak.”

‘Geciktiriyoruz ama bu yaklaşıma geldik’
Ergün, bu sistemi geciktirme sebeplerini ise orta sınıfın araç sahibi olma isteğine bağladıklarını belirterek, “Eski araçları 2., 3. el olarak ilk defa düşük gelirliler alıyor. O aracı köyünde, kasabasında kullanıyor. Eğer biz buna bugün yüksek vergi getirirsek adam araba sahibi olamaz. Ama vergi reformu kapsamında, çevreyi kirleten eski model araca ekstra vergi yaklaşımına geldik” diye konuştu.

09/11/2011 11:27 PM
Ekonomi



Şimdi bunların üstüne aklıma sorular geliyor ve sormak istiyorum.[/color]​

1- Bu ülkenin % kaçı 0-3 yaş aralığında vergi indiriminden yararlanacak arabalara binebiliyor?

2- Bu ülkede zaten komşularımızda 1 e satılan yakıtı 4 e alıyoruz ve yakıtta %70 lere varan oranlarda kullandığımız her litrede devlete vergi veriyoruz. Dolayısı ile bu sistemde zaten çok yakıt tüketen araçlardan fazla vergi alınması otomatik olarak sağlanmıyormu ?

3- Adamın birisi gidip sıfır km 1.3 motorlu çevreyi en az kirlettiği söylenen arabadan alıcak ve bir senede 200 000 km yapıcak ondan alacağınız vergi 3 kuruş. Ama bir off-road sever 4000 cc motorlu bir araçla yılda 1000 km yapıcak kalan zamanlarda araba garajda bekleyecek ondan alacağın vergi diğerinin 10 katı olucak. Kim daha çok çevreyi kirletti ?

4- Madem meseleniz çevreyi kirletme oranına göre vergi alıp çevreyi korumak, e peki o zaman samimiyetinize inanmak için önce LPG li araçlara batıda uygulandığı gibi %50 lere varan vergi indirimleri, LPG de ucuzluk vede elektirikli araçlarda sıfıra yakın vergi uygulamalarınızı bekliyoruz. Eğer bunlarıda bu yasayla çıkartmazsanız samimiyetinize güvenmiyoruz.

5- O zaman koleksiyon, hobi , yada spor amaçlı araç sahiplerine farklı indirimler uygulamalarda koyulması gerekmiyormu? Babasından miras olarak kalmış kapısının önünden ondan bir hatıra olarak tuttuğu 30 yaşında arabayı arada sıradada keyif için kullanan insanları hiç düşünmedinizmi ?

6- Dar gelirli bir adam , belkide emekli olan bir memur, emekli ikramiyesi ile 10-15 yaşlarında bir araç almış, LPG ile kullanıyor belki. Hafta sonrarı ailesini bir yerlere götürüyor. Aracın zaten edeceği fiyat 10 000 i geçmez, sen şimdi bu adama havuç olarak o arabayı sat 40 000 e seni borca sokalım , zaten zor geçindiğin emekli maaşınla birde taksit ödemi demeyi planlıyorsun? Yoksa sopamı devreye girecek burda , arabayda binmesede olur diyip ?

7- Bu yasayı veya kanunu düşünen , oylayan yada çıkartan ülke yöneticileri lütfen açıklarmı acaba bindikleri makam arabalarının motor hacimleri, kaç silindir oldukları ve ne yakıt tükettiklerini ?



Bunlar ilk aklıma gelenler dahada devamı getirilebilir. Peki mevzubahis çevre ise , onu korumak için bişeyler yapılıcaksa bu ülkede herşey ona göre olmalı. Çevreye zarar veren tüm yapılaşmalar, HES gibi projeler, Termik ve Nür Santraller, Boğaza yapılan ve ormanları yokedicek olan köprüler yapılmayıp, Orman vasfını yitirmiş arazileri bu bahane ile satmak yerine orman vasfını tekrar kazanmasını sağlamak gibi projeler yapılmalı. Çevreyi az kirleten yakıtlarda vergi alınmamalı, ve o tip araçlar teşvik edilmeli LPG kullanımı gibi. Elektirikli yada Hybrit araçlara sıfır ötv ve sıfır gümrük uygulanmalı teşvik edilmeli. Devlet karayolu taşımacılığına yatırım yapmak yerine raylı sistemlere yatırım yaparak nakliyede karayolu taşımacılığını azaltmalı. En başta devlet araçlarının ve makam araçlarını çevreci araçlar olmasını sağlamalı, hala 30 yaşında otobüslerle toplu taşıma yaptırmamalı.

Zaten şu anki kurulu düzende yakıt üstünden olması gerekenden çok fazla vergi alan devletimiz, otomatik olarak çok tüketen- çevreyi çok kirleten den fazla vergi alıyor. Diğer modern ülkelerde yakıt üstünden zaten böyle büyük oranda bir vergilendirme olmadığı için o ülkelerde çok yakan ve çevreyi çok kirleten araçlara ek vergiler uygulanırken bununla birlikte çevreyi az kirleten araçlardan sıfıra yakın vergi alınıyor. Eğer bu basına sızan söylentiler doğruysa ve yasa bu şekilde çıkarsa devletimiz batılı ülkelerden sadece işine gelen kısmını örnek alıp, kendisini vergi kaybına uğratıcak çevreci teşvikleri görmezden geliyor olucak.

Durum bu şekilde olursada çevreyi düşünen iyi niyetli bir uygulamadan çok otomobil sektörünün araba satmasını sağlamayı hedefleyen, orta halli halkı hiç düşünmeyen, tamamen tek taraflı bir uygulama olarak hayata geçecek.

Bunları neden yazdım? bu ülkede bişeyler konuşarak değişir umuduylamı? Kesinlikle hayır. Tamamen içimdekileri döktüm. Yoksa bu ülkede ne halk bu tip şeylere tepki gösterip hakkını arar. Nede yöneticiler yaptıkları hataların hesabını verir veya umursar. Muhtemelen bu yasalar çıkar 1-2 hafta tartışmaları olur bazıları sızlanır söylenir alçak sesle sonra unutulur gider. Halk buna da alışır, bir sonraki seçimlerdede her zaman olduğu gibi sandıkda cevabını verir.

Off-Road hobisi yada sporuda artık rally sporu gibi büyük sponsorları olan yada parası çok olan insanların eğlencesi haline döner 3-5 kuruş arttırıp eski bir 4×4 alıp dağlarda dolaşırım, doğa ile keyfimi yaşarım diyen orta gelirli aileler için bu bir hayal olur.


Saygılarımla

Kürşad Ergan

Kaynak: [SIZE=78%]http://www.4x4dergi.com/2011/11/10/cok-yakan-araca-daha-yuksek-vergi.html[/SIZE]
 



Ynt: Az Yakandan Az, Çok Yakandan Çok Vergi

Eski araba çevreyi daha fazlatır kavramı da yanlış eğer temel mantık çevre kirliliğine göre vergilendirmek ise vergiyi ezgoz emisyon ölçümlerine göre vergilendirsinler.Bakalım o zaman sıfır araba mı daha fazla çevre kirliliği yapıyor yoksa 20 yaşındaki tüplü araba mı ?
 

Ynt: Az Yakandan Az, Çok Yakandan Çok Vergi

Merhabalar arkadaşlar;
Garajkarında milyarlık araçları, marinalarda çok milyarlık tekneleri olan kısaca çok kazanıp, sadece zevki için çok harcayıp bu harcamasını şirket masrafı olarak gösteren fiziki olarak adama benzeyen yaratıklar ne zaman ödemedikleri vergileri öderler işte bunlara gerek kalmaz.
Az yakandan az, çok yakandan çok vergi diye birşey yok inanmayın bu palavralara,
Olay sadece ve sadece zenginden alamadığı vergileri bizlerden tahsil etmek için uydurulmuş bir düzenektir.
En çok vergi verenler listesine bakın bakalım bakalım her akşam tv lerde gördüğümüz açılışlarına anlı şanlı büyüklerimizin katıldığı zat-ı muhteremler nekadar vergi veriyorlar.Bunlar vergi vermedikleri gibi muhtemelen sigorta pirimlerinide ödemiyorlardır.
İşte bunlara bu dünyada kolay kolay sorgu sual yok, soramazlarda.
Burada isim yazmama gerek yok, zaten hepsini tanıyoruz onlar bizi tanımasalar bile.
Korkarım bir süre sonra çok yemek yiyenden'de vergi alacaklarda, haberleri yok memmleketim yarısı yatağa aç giriyor.
Türkülerle kalın, sağlıkla kalın.
 

Ynt: Az Yakandan Az, Çok Yakandan Çok Vergi

Bir yerde iyi bir uygulama eski araçlar geri dönüşüm olacak yeni araçlar satılıp ekonomi hareketlenecek
Tamam canımız yanacak ama yapacak bir şey yok ..
 






Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,064
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst