Arazide ABS

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kakuli Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 33
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,462

kakuli

98 ZJ 5.2
Mesajlar
65
Tepkime Puanı
0
Aracında ABS olup da sigortasının yerini bilmeyenlere tavsiye: kış gelmeden ABS'yi nasıl devre dışı bırakacağınızı öğrenin ki çamurlu inişlerde takırdaya takırdaya ilk ağaçla fazla yakınlaşmayın.
Yoldan çıktığınız anda ABS başınızın belasıdır unutmayın.
 

Etiketler

Ynt: Arazide ABS

büyük lastik takınca ABS zaten saçmalıyor ama devre dışı kalmıyor. İşe yeni başlayan arkadaşlar için önemli bir konu çünkü çamurlu inişlerde araç durmak yerine hızlanıyor.
 


Ynt: Arazide ABS

airbag konusunu tartışıp şuna karar vermiştik:
gezi arabasında airbag patlatacak kadar büyük darbe durumunda ciddi yaralanma veya ölüm riski olduğundan hele arazi şartlarında airbag'in araçta olmasının faydalı olduğunu düşünüyoruz.
Ya da yarış aracı vasıflarında bir araç hazırlamışsanız durum farklı tabi.
 



Ynt: Arazide ABS

Airbag konusunda Hakan abinin söylediklerine katılıyorum.Arazide'de ciddi kazalar geçirebiliriz.Eğerki aracımda böyle bir imkan varsa neden devre dışı bırakayım.Üstelik sürüşümüzü hiçbir şekilde engellemiyor.Ama ABS çamurlu ve karlı inişlerde çok sıkıntı yaşatıyor.Ben bunun sıkıntısını bir kaç sefer yaşadım.

ABS yi iptal etmek için Uğur abinin de yaptırdığı gibi,bir yolda izlenebilir.Sensörlerden herhangi birinin kablolarına saplama atıp içeriden kumanda edilebilen küçük bir şalterle iptal edilebiliyor.Aracın o anda sadece ABS uyarı lambası yanıyor.Tekrar devreye almak için(yanlışım varsa düzelt Uğur abi)kontak kapatılıyor.Şalterle Abs devreye alınıyor.Kontak açılıp 15-20 sn ye bekleyip (sistem herşeyi chek ediyor) çalıştırıp ABS li olarak yola devam ediliyor.

Ben kendimi biliyorum.O sigortayı bir kere söktümmü bir daha yerine ne zaman takarım,Allah bilir. :D Bana göre Uğur abinin yaptırdığı şekilde daha kullanışlı gibi geliyor.
 

Ynt: Arazide ABS

şalter çok kullanışlı bir çözüm bence de. Bir de eğer yolda abs kullanmaya devam edecekseniz, lastik çapınıza göre ABS programını değiştirmek gerekiyor çünkü lastik büyüyünce sistem sapıtıyor.
 

Ynt: Arazide ABS

kakuli' Alıntı:
airbag konusunu tartışıp şuna karar vermiştik:
gezi arabasında airbag patlatacak kadar büyük darbe durumunda ciddi yaralanma veya ölüm riski olduğundan hele arazi şartlarında airbag'in araçta olmasının faydalı olduğunu düşünüyoruz.
Ya da yarış aracı vasıflarında bir araç hazırlamışsanız durum farklı tabi.
ben biraz ağır of road yapmayı seviyorum zaten bu senede tropy e hazırlanıyorum emniyet kemeride hep takarım arazide çok fazla süratlere de çıkmıyoruz ama kayıp ta bir yerlere vurup devam edebileceğim yerde air bag lerin açılmasınıda istemem.benim grand vitaranın defransiyeli aks kesince güçlendirilmiş aks olmadığından 5 kapılı vitaranın defransiyelini takıp calmini aks taktık o yüzden abs otomatik olarak iptal oldu daha önce arazide durdurmak daha zordu
 


Ynt: Arazide ABS

yokuş aşağı inişlerde otomatik vitarada diferansiyelde 4L, viteste de L moduna alınca pek hızlanamıyor araç. fren de kullandım denerken ama pek bir sorun hissetmedim, sanki ABS geç devreye giriyormuş gibi geldi zaten.. neyse, sonuçta 4L ve L her zaman yeterli olmuyor mu arazide?
 



Ynt: Arazide ABS

Araca yeni lastik alırken genelde orjinal iz genişliğinin bir boy kalınını alırım. 195 yerıne 205 gibi tabi yanakta bir boy azalır. Fakat getz araca bir boy kalın lastik takınca araç çok daha önce abs ye giriyordu. Sebebini araştırdım ve sonuç alamadım. Eğer abs diske yapılan basınca göre devreye giriyorsa önce devreye girmesi normal. Abs sensörünün çalışma mantığını anlamış değilim. Kalın lastik daha zor kızaklar ve daha geç abs ye girmesi gerekirken daha önce neden devreye girer? Aracı sattım yeni aracım accent eraya yaza lastik almam gerekir. Bir boy kalınımı yoksa orjinalimi ?
 

Ynt: Arazide ABS

Land 110 a gelince abs ye ilgili hiçbir sıkıntı yaşamadım şartelde yok, devre dışıda bırakmıyorum. :smiley: Airbag sensörlerini değiştirdim ama, fiyatıda bayağı yüksek :smiley:
 

Ynt: Arazide ABS

asfalttan çıkıp bir dağ yoluna saptım. yolun girişi önce 25-30 metre kadar iniş ve daha sonra çıkış şeklindeydi. asfalttan o yola biraz hızlı girdim. yolun iniş kısmı çamurmuş. fren yaptım. pedal takırdamaya başladı. araç durmadı, olduğu gibi gitti. bu arada ayağım pedalı neredeyse döşemeye sokacaktı. fakat pedal sadece takırdadı ve araç durmadı.
iş gereği arazide çok yol alıyorum. araziye girmeden hemen önce, abs nin sigortalarını söksem işe yarar mı?
 

Ynt: Arazide ABS

Toyota bu durumları düşünmüş ve arzi konumuna(LOW) geçince araç kendi kendine ABS yi kapatıyor arkadaşlar.Yapılmışı var yani. :smiley::smiley::smiley:
 

Ynt: Arazide ABS

VoDaFoNeCeLL' Alıntı:
asfalttan çıkıp bir dağ yoluna saptım. yolun girişi önce 25-30 metre kadar iniş ve daha sonra çıkış şeklindeydi. asfalttan o yola biraz hızlı girdim. yolun iniş kısmı çamurmuş. fren yaptım. pedal takırdamaya başladı. araç durmadı, olduğu gibi gitti. bu arada ayağım pedalı neredeyse döşemeye sokacaktı. fakat pedal sadece takırdadı ve araç durmadı.
iş gereği arazide çok yol alıyorum. araziye girmeden hemen önce, abs nin sigortalarını söksem işe yarar mı?
Araç LOW konumdamıydı.?
Bildiğim kadarıyla Pajero da da
Arka kilit devredeyken veya araç LOW konumundayken ABS yi devre dışı bırakıyor.
L200 ,pajeroyla aynı sisteme sahip olması lazım.
 



Ynt: Arazide ABS

Kerim abi merhaba.
Araç LOW konumunda değildi bu olayı yaşadığımda. Fakat daha evvel LOW konumundayken de bir keresinde geri geri giderken fren yaptığımda aynı şey başıma geldi. Fakat dediğin gibi DiffLock kullandığım zaman ABS devre dışı oluyor.
Zaten bu arada ön aksları otomatik olarak devreye sokan hava valflerini bozdum Kerim abi. Snoidal valf mi ne? Sağ akünün hemen altında duran iki adet valf. Şeref Bey olmasaydı, buradaki ustalar şanzımanı indirecekti. Arızayı o tespit etti telefonla :D Sağolsun. Parçayı temin edip gönderecek.
Umarım cumartesiye yetişir. Gezimiz var :smiley:
Sende pajero var değil mi abi?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,827
Mesajlar
1,524,046
Kayıtlı Üye Sayımız
166,621
Kaydolan Son Üyemiz
Gamze Erol

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst