Arazi Aracı Kullanmanın Temel Noktaları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan VitaEsMorte Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,169

Etiketler

Ynt: Arazi Aracı Kullanmanın Temel Noktaları

Faydalı bilgiler,Teşekkürler..
 


Ynt: Arazi Aracı Kullanmanın Temel Noktaları

VitaEsMorte' Alıntı:
BAZI TEKNİKLER

- Arazide çarptığınız her bir engel etkiyi direkt olarak direksiyona iletecektir. Bu yüzden başparmaklarınızı ASLA direksiyon simidinin önünde tutmayın.

46620syfzt7.jpg


- Aracınızı yavaş ve dikkatli kullanarak kaputun üstünden bakmaya çalışın. Mutlaka görebildiğiniz kadar önünüze bakmaya çalışın.

- Kum, çamur veya kar gibi aracın hakimiyetinin zorlaştığı yerlerde çekiş kontrolünü kaybederseniz direksiyonunuzu sürekli sağa-sola çevirin. Bu hareketler lastiğinize yol kavrama şansını verecektir. Eğer bu kavrama metodu işe yaramazsa mutlaka durun. Aracı kurtarmak için gaz pedalına her yüklendiğinizde tekerlekler boşa dönecek ve sizi kaldığınız yere daha da saplayacaktır. Öncelikle geri çıkmayı deneyin ve daha önce üstünden geçilmemiş rotalar çizmeye özen gösterin. Lastiklerinizin çekiş güçünü yeniden kazanması için sert zeminlerde ilerlemeye çalışın.

46720syfgw2.jpg


- Arazi aracı kullanırken çevreye zarar vermemek, dikkat edilecek en önemli konulardan biridir. Ancak aracın da düzgün bir ekipmana sahip olması gerekir.

- Geniş kesitli arazi lastikleri kullanmak arazide yükü dağıtacağından yolu bozmayacak ve kötü yarıklar açmayacaktır. Bu şekilde işinizi kolaylaştıracaktır.

- Havası indirilmiş lastik arazide rahat kullanım sağlar. Büyük lastik kullanmak kadar havası inik lastik de dönüşlerde yardım eder ve kaymayı önler.

- Yumuşak süspansiyonlar aksların daha iyi işlemesini sağlayarak, dört lastiği de yolda tutar. Lastikleri kaydırmayacak ve hıza göre ihtiyacı karşılayacaktır.

- Diferansiyel kilidine sahip bir aracın kötü şartlar altında kayma şansı azalır. Ancak sert dönüşlerde açık bir diferansiyelin yapmayacağı tepkileri vererek aracın kaymasına ve hıza göre yoldan çıkmasına neden olabilir.

- Doğru aks ve / veya şanzıman seçimi, yukarıda belirtilen hususlarla birleştiğinde, hem yavaş ve sabit bir hızlanma sunar hem de sürücünün daha fazla zevk almasını sağlar.

- Vinç, arazide zor durumda kalan aracınızı kurtarmanızı büyük ölçüde kolaylaştırır. degerlı bılgılerınız ıcın cok cok tesekkurler kısa kısa not aldım gerekdıgınde kopya cekecegım :D
 






Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,093
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst