Aramıza hoşgeldiniz..Diğer arkadaşlarımızın sizi daha iyi tanıyabilmeleri için Off-Road bölümümde yer alan
''Tanışma Köşesi'' 'nde kendinizi tanıtabilirseniz memnun oluruz.
Saygılar..
Link aşağıdadır :
körük ve kanal iptalini tamiri için gerekli parçaların gerçekten pahalı olması nedeni ile değiştirdim. Anavatanı İngiltere'de bile ucuz olmamasından dolayı genelde yapılan tercih budur...Off road'da çok bir fark yok aslında ama EAS (electronic air suspension) ile kullanmak bir başka oluyor.
EAS' un çalışma prensibi hakkında yeterli bilgim yok ama arızası hep kulağıma geliyor.Forumda LR3 kullanıcısı arkadaşımızda aynı problemi yaşamış..Üzücü tabii..
EAS aslında bildiğimiz küçük bir hava kompresörü (aracın ön kaputun altında sürücü tarafına yakın). bu kompresör 4 adet süspansiyona hava pompalaması ile birlikte şişmesine dolayısıyla aracın yükselmesine neden oluyor.Araç konsolundaki bir düğme yardımı ile 4 kademeli olarak ayarlanabiliyor. off road yaparken tabiki en yüksekte seyir halinde iken en düşük konumunda sadece araca inip binilmesi kolaylaşıyor. Ayrıca yüksek hıza duyarlı olan sistem araç seyir halinde iken kendini otomatik olarak standarttan bir kademe alta getiriyor. Dediğim gibi kanal ve körük sisteminin komple değişimi özel servis bile olsa pahalı. Range alınacaksa önemli olan bu sistemin ne kadar temiz olduğudur. Yoksa şu an 20-25 bin ytl civarında piyasada bir çok araç var. Ancak bir sorun çok masraflı olabiliyor.
Zaten sizin araç Off-road şartlarına hazırlanmak istense bu sistemi iptal şarttır.Muhtemelen 33'' lastiği taşıyacak diferansiyele sahip aracınız var.Ama aracın alçalıp yükselmesi sakıncalı tabiiki.Lastik zaten ancak sığar..Belki de hazırlayacaksınız ;D
Konu basligi acilali epey olmus ama bahsi gecen servis hala aktif mi . Bu adrese eger hala calisiyolarsa telefon numaralarini alabilirmiyim.akdniz sanayi sitesi bana cok yakin o bakmdan tesekkurler.tanerakca@hotmail.com.tr