discovery-V8
A Clean Landrover is the Sign of Sick Mind
Sabah erken saatlerde araziye çıkan arkadaşlarımız , Ankara , Yenikent, Akören köyü Keklik Pınarı mevkiinde köy yolundan ayrılıp pınarın dibine LR defender TD5 leri ile inmişler, Yağmur bastırıp aradan 4-5 saat geçince zemin çok ağırlaşmış, yola tekrar çıkmak için iki yol var, ya yarın dibine inip 100 metretelik 40-50 derece rampaya çıkmak zorundasın, yada geldiğin yoldan yine en az 35 dercelik bir meyilden yukarı tırmanmak zorundasın.
Uzun uğraşlardan sonra zeminin killi toprak olması nedeniyle çok kayganlaşması sonucu 4x4 traktörler dahi aracı çıkaramamış, jandarmaya haber verilmiş, gelen jandarma ekibi yolun daha güvenli olduğu giriş yönünden gelmiş ama çekme halatı dışında techizatları olmadığından müdahale edememiş.
Diğer yönden araçlarını çıkarmayı başarmışlar ama kurtarma için yine techizat yeterli olmamış, Aracın geri iniş kısmında çok büyük tehlike atlatmışlar.
Ben haber alıp yola çıktığımda oraya benden daha yakın mesafedeki arkadaşlarımda haberdar edilmiş ve olay yerine varmışlardı.
Çevreyi tanımadığım için Akören köyünde Jandarma ve Köy muhtarını bulup yol tarifi almak istedim , " aklınız varsa oraya çıkmayın , arkadaşlarınız gelsin yağmur durduğunda bir çaresi bulunur bir kaç gün sonra çıkarırız" dediler. Jandarma aracını kullanan askerde iniş yolundaki atlattıkları tehlikeyi kastederek "ben hayatımda bukadar korkmadım" demişti.
Yol tarifini hem Muhtardan hem Telefon ve telsizle olay yerindeki arkadaşlarımdan alıp tırmanmaya başladım, Aracımda AT lastik var hiç hazırlıklı değilim, yokuşlar dik, bir taraf uçurum bir taraf düz duvar, yağmur tüm şiddetiyle devam ediyor, killi toprak sabun kıvamına gelmiş, çoğu yeri yan yan çıkıyorum çıktıkça içime acaba yanlış yolda olabilirmiyim şüphesi takıldı okadar çıktıktan sonra bunun birde geri inmesi var , Hem duracak hem dönecek yer bulamadığım için devam ettim, yolun yer yer yarısının olmadığı 3-4 km dik bir tırmanıştan sonra vardığım düzlükte arkadaşlarımı buldum.
Hep birlikte yayan olarak bir durum tesbiti yaptık, herkesten fikirlerini aldık.
Son sözü MKG Söyledi hemde Hiç düşünmeden "hiç bir landroverı dağda bırakmayız " ;D ;D Yine "Landrover Kardeşliği" devreye girmişti.
Aslında bu konuyu paylaşmayacaktık, fakat sonradan aslında bunun dersler çıkarılabilek bir konu olduğuna karar vedik, Olayın baş kahramanı Mahsur kalan Landrover TD5 in Sürücüsü Hasan ARMUTCU dan iznide kopartınca paylaşmamak için sebep kalmadı. Neden izin aldığımı videoları izlerken anlayacaksınız. ;D
Hem techizatları hemde enerjisiyle Hepimizi ateşleyen Mustafa Kemal GÜNER e (MKG) , Büyük dostluk örneği gösterip gözünü kırpmadan koşarak yardıma gelen daha taze LR ci diyebileceğim ama 40 yıllı LR ci gibi ustalık gösteren Ercan SÜZER e (ercansuzer) , Herzaman Teknik desteğini arkamızda hissettiğimiz Tam bir LR hastası diyebileceğim bize bu imkanı ! veren ;D ;D Hasan ARMUTCU ya. Akören Köylüleri ve Köy Muhtarımıza, Herzaman yanımızda olduklarını hissetiren Jandarma Ekiplerimize Sonsuz teşekkürler.
Uzun uğraşlardan sonra zeminin killi toprak olması nedeniyle çok kayganlaşması sonucu 4x4 traktörler dahi aracı çıkaramamış, jandarmaya haber verilmiş, gelen jandarma ekibi yolun daha güvenli olduğu giriş yönünden gelmiş ama çekme halatı dışında techizatları olmadığından müdahale edememiş.
Diğer yönden araçlarını çıkarmayı başarmışlar ama kurtarma için yine techizat yeterli olmamış, Aracın geri iniş kısmında çok büyük tehlike atlatmışlar.
Ben haber alıp yola çıktığımda oraya benden daha yakın mesafedeki arkadaşlarımda haberdar edilmiş ve olay yerine varmışlardı.
Çevreyi tanımadığım için Akören köyünde Jandarma ve Köy muhtarını bulup yol tarifi almak istedim , " aklınız varsa oraya çıkmayın , arkadaşlarınız gelsin yağmur durduğunda bir çaresi bulunur bir kaç gün sonra çıkarırız" dediler. Jandarma aracını kullanan askerde iniş yolundaki atlattıkları tehlikeyi kastederek "ben hayatımda bukadar korkmadım" demişti.
Yol tarifini hem Muhtardan hem Telefon ve telsizle olay yerindeki arkadaşlarımdan alıp tırmanmaya başladım, Aracımda AT lastik var hiç hazırlıklı değilim, yokuşlar dik, bir taraf uçurum bir taraf düz duvar, yağmur tüm şiddetiyle devam ediyor, killi toprak sabun kıvamına gelmiş, çoğu yeri yan yan çıkıyorum çıktıkça içime acaba yanlış yolda olabilirmiyim şüphesi takıldı okadar çıktıktan sonra bunun birde geri inmesi var , Hem duracak hem dönecek yer bulamadığım için devam ettim, yolun yer yer yarısının olmadığı 3-4 km dik bir tırmanıştan sonra vardığım düzlükte arkadaşlarımı buldum.
Hep birlikte yayan olarak bir durum tesbiti yaptık, herkesten fikirlerini aldık.
Son sözü MKG Söyledi hemde Hiç düşünmeden "hiç bir landroverı dağda bırakmayız " ;D ;D Yine "Landrover Kardeşliği" devreye girmişti.
Aslında bu konuyu paylaşmayacaktık, fakat sonradan aslında bunun dersler çıkarılabilek bir konu olduğuna karar vedik, Olayın baş kahramanı Mahsur kalan Landrover TD5 in Sürücüsü Hasan ARMUTCU dan iznide kopartınca paylaşmamak için sebep kalmadı. Neden izin aldığımı videoları izlerken anlayacaksınız. ;D
Hem techizatları hemde enerjisiyle Hepimizi ateşleyen Mustafa Kemal GÜNER e (MKG) , Büyük dostluk örneği gösterip gözünü kırpmadan koşarak yardıma gelen daha taze LR ci diyebileceğim ama 40 yıllı LR ci gibi ustalık gösteren Ercan SÜZER e (ercansuzer) , Herzaman Teknik desteğini arkamızda hissettiğimiz Tam bir LR hastası diyebileceğim bize bu imkanı ! veren ;D ;D Hasan ARMUTCU ya. Akören Köylüleri ve Köy Muhtarımıza, Herzaman yanımızda olduklarını hissetiren Jandarma Ekiplerimize Sonsuz teşekkürler.