Alternatörden Yaşam Aküsüne Elektrik Kazanımı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Doğrucu Davut Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 80
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 32,350
Sorun çıktı
2 gün arabayı kullanmadım, ertesi gün marş basmadı, takviye yaptık
Biraz arabayla gezindim, sonra elektrikçiye gittim, motor aküsünü 13 v ölçtü
Bir de geçen gün 3-4 saat vebasto çalıştırdım,yine marş basmadı, takviye yaptık
Hergün araba ile biraz gezince sabah çalışma sorunu olmuyor
Akülerin tipine bakınca sanki aynı zamanda alınmış gibi duruyor
Vebasto arkadaki yaşam aküsüne bağlı
 

Etiketler


Akülerin ömrü bitmek üzere gibi görünüyor. Boşta ölçülen voltaj aldatır. Farlar açıkken yada vebasto çalışırken bir ölçüm yaptırın.
Aküleri ayırmak bence daha iyi olur, en azından yaşam aküsü bitince, marş aküsü işini yapar.
 


Bu cihazdan kullandım. Üzerinde yazdığı gibi gerilim 13,6 Voltu geҫince cihaz iki aküyü birbirine bağlıyor.

Ṣöyle bir durum ollabilir. Motor ҫalıṣtığında iki aküdeki gerilim kısa sürede denkleṣiyor. Motor fazla ҫalısmadan durdurulursa önce dolu olan aküdeki gerilimde düṣmüṣ olur.
 

.
Marka, kapasite ve yaşı ayni olan parelel bağlanmış dolayısıyla fabrika çıkışından daha yüksek akım değerine ulaşmış bir marş akü sisteminin beklenenden evvel tükenmesinin diğer bir sebebi de kısa mesafeli sürümlerde akülerin orjinal altarnatörleri ile yeterli kadar dolamıyacaklarından kolayca sülfatlaşmaları olmakta.
Böyle bir akü bankındaki aküler adı üzerinde akım ve gerilim olarak beraberce çalışmaktalar. Yani ısıtıcını veya araç tüketicilerinin hangi aküye daha yakın bağlanmış olmasının bir anlamı olmamalı.

İlker gibi ben de akülerinizin tükendiğini düşünüyorum.

* Ya yeni akülerinizi ayırıcı ile üstelik farklı kapasiteli olma avantajıyla kuracaksınız. ELO bu durumda iyi bir seçim. Eğer aracınızda akıllı alternatör varsa bu sefer de DC/DC cevirici kullanmak durumundasınız.

* Ya da araç aküsünün yüksek kapasitenin alternatörünüz için sorun olmadığını öğrendikten sonra yine aynisinin tıpkısı akülerle çözüm arayacaksınız. Tabi yukarıda yazdığım sebepten dolayı kısa mesafeli sürüşler bu çözüm için pek ideal gözükmüyor..


* Hatta belki daha evvelki iletimde yazdığım şekilde bağımsız ve parelel olarak küçük ama yeterli bir VRLA akü + az kapasiteli bile olabilen bir şebeke dolum cihazı beraberce uygun ve yeterli bir alternatif sayılabilir. Bu hareketli olma avantajına sahip çözüm tabi her gün yeniden şebeke dolumu gerektirmekte.


Hangi çözüm yeğlenirse yeğlensin şebeke bağlantısı bulunmadığı müddetçe ısıtıcının devamlı kullanımının sınırları olmakta..
Diğer bir deyişle şebeke bağlantısı sizi bütün bu düşünce ve masraflardan kurtarabilirdi ? Ama bu da her kamp için pratik bir çözüm sayılmamalı..
 
Son düzenleme:



Dediğiniz gibi bir ölçtüreyim
 

Eskişehir küçük bir yer, uzun sürüşler olmuyor,bu nedenle aküler tam dolmuyor sanırım
Aslında evden şarj seçeneğim var,garajdan bir kablo çekip 220 ile şarj yapabilirim
 

Eskişehir küçük bir yer, uzun sürüşler olmuyor,bu nedenle aküler tam dolmuyor sanırım
Aslında evden şarj seçeneğim var,garajdan bir kablo çekip 220 ile şarj yapabilirim
Akülerin tamamen dolması için aracın en azından bir saat çalışması gerekiyor diyorlar. Bu arada araç 1.5 litre kadar da mazot yakıyor tabii.
 






Merhaba.
Öncelikle @Doğrucu Davut üstadımıza tüm paylaşımları için teşekkürlerimi iletmek isterim. Kendisi farkında değil ama şahsen ufkumu açmakta. iyi ki varsınız.

Aklıma takılan bir konuya gelirsek. Kablo uzunluğu ve kesiti. Enerji sistemini kuracağım yer ile akü arası yaklaşık 7 mt. 16mm2 kesitli bir kablo kullansam kayıpsız aktarım yapabilirmiyim ?
 






İyi Günler,
Güzel paylaşım tebrik ederim.
Bir iki ilave katkı daha,
Manuel olarak Devre kesicili (Akü Şalteri) devre kurulur ise;
Aracın büyüklüğüne göre, Araç alternatörleri 60 ile 180A arasında akım transfer edebilirler.
4 mt altı uzunluk için en az 35mm2 kablo kullanılmalıdır.
Kullanılacak devre kesicide bu akım değerleri göz önüne alınarak belirlenmelidir.
Bu değerler VSR röle kullanıldığında da geçerlidir.
VSR röle planında Kontak anahtarı olarak adlandırılan yere ayrı bir anahtar bağlanacak ise, röle bobin akımına uygun çok düşük değerde sigorta kullanılması uygun olur.
Hatta kontak anahtarı ile eş zamanlı çalışan bir yapı oluşturulduğunda da sigortalanması uygun olur.
DC / DC şarj cihazı kullanııldığında,
Kullanılacak kablo kesiti genellikle 16mm2 olarak önerilmektedir.
Yüksek akım değerine sahip cihaz kullanıldığında; kablo kesiti ve sigorta akımı belirlenirken üretici firmanın katalog değerleri dikkate alınması gerekir.