Akü Gerilimim Düşüyor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Ömer18 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 10
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,233

Ömer18

Kamp I
Mesajlar
126
Tepkime Puanı
64
Yer
Çankırı
Merhaba değerli gezenbilir ailesi. 2 adet kurşun asit akü kullanmaktayım. İlk zamanlarda, gündüz panellerden şarj gerçekleştiğinde akü gerilimim float sarjingde 13.5 civarı oluyor ve sonrasında, takip eden gece ve sonraki bir kaç gün şarj olmasa da herhangi bir kullanım söz konusu değilse akü gerilimi 13.5 civarı kalıyordu. Şimdiyse gündüz vakti float sarjingde 13.5 olan gerilim, herhangi bir kullanım olmasa da gece vakitlerinde 12.5 lere kadar düşüyor.
Bu durumu nasıl okumam gerekiyor? Aküler için herhangi bir işlem gerekir mi? 13.5 i dolu olarak kabul edersem sonraki değerleri nasıl okumalıyım?
Aküleri 2 adet 190 w panel dolduruyor. Sistem kurulalı bir kaç ay oldu.
 

Etiketler
aku
Akunuz ömrünü yarilamis gözüküyor.
Bahsettiğiniz akülerin doldur-bosalt çevrim sayısı çok düşüktür.
Akünün teknik kataloglarinda çevrim sayısı yazar.
 



Bu yazıyı okuyup akunuzun durumunu olcebilirsiniz.

Durum o kadar kötü de olmayabilir.
Ömrü kısalmış akü voltajı tam tutmuyor.
 

Teşekkürler ancak buradaki voltajlarla benim kontrol panelindeki voltajlar birbirini tutmuyor.
 



Kurşun asit akü bildiğimiz marş aküsü ise okunan değer normal. Hiç bir akü ilk günkü verimi ile kalamaz. 12.5 volt standart marş aküsü için bekleme anında %80 kapasite demek. Ve son olarak eğer marş aküsü ise arada çıkarıp araçta kullanın. Yüksek akım ile anlık deşarj olsunlar ki kendilerine gelsinler. Oturduğu yerde şarjı sevmezler ve plakalar hasar görmeye başlar. Sanayi dilinde plaka sertleşmesi denir
 

Bilgiler için teşekkürler tam olarak teknik bilgim yok akü resmini ekliyorum:

 



Normal. Bu yüzden akü şarj cihazları 2.4 volt hücre başı şarj sonrası yaklaşık 4 saat tampon şarj ile şarjı sonlandırır. Öteki türlü tam dolum yapmaya çalışmak sadece aküyü öldürür
 



Şarj cihazınızın 13.5V üzerine çıkmaması çok normal değil. Bu gerilimde ancakj uzun süre duruyorsa tam şarj olabilir. Öğlen saatlerinde bu değere ulaşıyor sonra yine düşüyorsa akü tam şarj olamıyor demektir. Bir süre dışarıdan elektrik alıp, aküleri şarj etmek iyi olabilir.