Africa Twin

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan lmncng Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 25
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 31,124
Ynt: Africa Twin

Bir Afrika sahibi olarak fanatizme kaçmadan kısaca değerlendirmek gerekirse,bu modeli kendi klasmanında farlı bir yere koymak ve değerlendirmek gerekir..
Üretildiği yıllar bir kenara hala ikinci elde değerini ve popülaritesini muhafaza eden ender motorlardan biridir Afrika.Teknik detayında ise üretildiği yılarda dakar başarıları ve sonrasında getirilen kısıtlamalar*yarışlardaki cc sebebi ile uzun macera turları ile anılması ve bu şanının tüm dünyaya yayılması ile efsane unvanını hak eden bir motor olmayı başarmıştır.Honda kullanıcılarının yakından bildiği gibi sonraki yıllarda Transalp ve Varadero ya ilgiyi yönlendirmek ve luzumundan fazla sağlam bu motorun ticari anlamda diğerlerinin önünü açmak için üretimine son verilmiştir.
Son bir kaç aydır şehir efsaneleri Afrika nın 1200 cc ile Gs lere rakip olarak tekrar hayata döndürüleceği rivayetleri dolaşsada nette dolaşan hilkat garibesi tadında fotoğraflar elimizdekilerin kıymetini çok daha iyi anlamamıza yaramaktan öteye gidememiştir.
Eğer enduro motordan keyif alıyorsanız tavsiyem imkanlarınız nispetinde hemen her markayı deneyip en son bir Afrika sahibi olmanız,zira bir daha başka bir motor düşlemeyeceksiniz...
 

Etiketler
Ynt: Africa Twin

Bende daha önce başka bir yerde yayınladığım bir yazımı buraya eklemek isterim, umarım sıkılmadan okursunuz...

Honda XRV750 Africa Twin:

Bunu yapmak için uzun süre bekledim; çünkü daha tam anlamıyla bu inceleme yazısını yazacak kadar hazır değildim. AT ile 25,000 km den sonra hazır mıyım? Hayır. Ama benden sonrakilere ufak bir görüş olarak bu inceleme yazısını yazmaya karar verdim. Format daha çok benim hikayem…, inceleme yazısı bu hikayenin içinde.

Onu ilk gördüğüm anı hatırlıyorum…Twister’ım bana yetmemeye başlamıştı ve biraz büyütme arayışına girmiştim.(her motorcu gibi). Her sağduyulu motorcu gibi çok fazla uçmadan (bütçede kısıtlı) 400cc lik falcon, KLE 500 tarzı motorlara bakıyordum. Tarzımı belirlemiştim enduro alacaktım. Bir gün bir abimiz satılık Africa Twin var bakmak istermisin dedi, ben pek alacağıma ihtimal vermediğim için yarım ağız bakalım dedim. Ve bakmaya gittik, brandası kapalı şekilde duruyordu. Bakmak için brandasını kaldırdım, önce farlarını gördüm, ikiz farlarını, sonra iri deposunu, çift silindirini, rahatsız koltuğunu v.s. işte ben o motoru, o an almıştım geriye sadece bürokratik işlemleri kalmıştı. Fiyat bütçemin çok üstündeydi, cc’si düşündüğümden çok yüksekti ben 650 cc lere olması çok zor diyerek bakıyordum, ama bunlar teferruat.

Borçlar alındı, ödünler verildi işin teferruat kısmı halledildi. Sonra anahtarı elime aldım, kontağı açınca tripmaster (bir tür yol bilgisayarı) kendini sıfırlayıp normale döndü. Starter a basınca beni klasik Honda çalışma sesi Fıyy Fıyy Fıyy karşıladı, sonra tabiî ki 750cc 62 Hp nin gücünü gösteren bir ses. Aslında sesi bir pegaso yada F650GS e göre zayıf ama bu benim için bir artı. Çok gürültülü çalışmıyor, sesi ne kadarsa gücü o kadar, zaten ses olayı bir takıntıdır, kendini büyük gösterme ihtiyacıdır bu yüzden etrafta bir sürü egzoz kapağı açılmış mobilet dolaşıyor.

Orta ayağı açıkken üstüne oturdum işte o zaman korktum, yer çok uzak görünüyordu. Orta ayaktan indirince ayaklarım yere değdi ve rahatladım.(boyum 1.85). Hafifçe gazı verdim ve işte gidiyorduk. İlk izlenimim bir enduroya yakışır vites aralıklarıydı, twister da 6 vites vardı ve durmadan vites değiştiriyordum. AT’deki aralıkları iyi ayarlanmış 5 vites oldukça güzel. Bu konuda keşke 6 vites olsaydı diyenleri duydum (otoban sürüşleri için) ama bana yeterli geldi, illa beğenmiyorum derseniz dişli oranlarıyla oynayarak bu sorunu çözebilirsiniz. (orijinal dişli sayısı ön 16-arka 45). Daha hızlı olsun diyorsanız arka dişli küçült, ön dişli büyüt, yok ben hız istemem konforlu otoban yolculuğu güzeldir diyorsanız tam tersi.

Vites konusunda çok takıldık gelelim sürüş izlenimlerine. Akan trafiğe yukardan bakmak (gerçekten yukardan bakmak, DL V-Strom gibi Turing yüksekliğinden bakmak değil) gerçekten güven ve hakimiyet duygusu veriyor. Böyle bir durumda kralların, devlet adamlarının neden yüksek yerlerden halka hitap ettiğini anladım, hem herkes tarafından görülebiliyorsun ve içinde herkese karşı bir üstünlük duygusunun yarattığı tatmin var. Aynı durum trafikte de geçerli herkes tarafından görülebilmek. Diğer üstünlük duygusu sizin egonuza kalmış . Burada hemen şu düşünce aklınıza gelecektir “o kadar yüksekse, viraj kabiliyeti çok kötüdür”, yanlış! AT nin şöyle bir özelliği vardır: canınız o gün hangi motora binmek istiyorsa AT odur. Şöyle açayım konuyu; racing mi istiyorsanız çıkarın çantaları, indirin ön camı tamam (viraj kabiliyeti hiçbir zaman bir racing kadar olmaz ama inanın yatırmak istediğiniz kadar yatırın sorun olmadığını göreceksiniz), kros mu yapacaksınız zaten hazır, dünyayımı dolaşacaksınız, takın çantaları yükleyebildiğiniz kadar yükleyin işte yine hazır.

Gelelim son hız konusuna, ibredeki son rakam 200 km ve AT yazanı gidenlerden, bizzat denedim.(her ne kadar hız merakım olmasa da insan limitlerini bilmek istiyor).

Sürüş izlenimlerine devam edecek olursak AT nin hata affeden özelliği (tahminim bu enduro tarzı motorların ortak özelliği) sizi birçok yerde sıkıntıdan kurtarıyor. Yolda gidiyorsunuz yavaşladınız ama vites düşürmediniz, sonra hızlanmak için gazı verdiniz AT sizin için teklemeden biraz nazlanarak alt devirlerden toplayıp gelecektir. Viraj dönerken birden hızlanmak istediniz ve gaza yüklendiniz AT sizin için arka tarafı kaydırmadan istediğiniz şekilde hızlanacaktır.Bu arada önemli bir şeyi not olarak düşmek istiyorum bütün hataları affedeceği anlamına gelmesin, bilinçli bir sürücünün basit hatalarını affeder olarak düşünebilirsiniz. Ayrıca virajda gaza yüklenince arka tarafı kaydırmadan hızlanma özelliği bireysel bir özellik değildir, çoğu enduro bu şekildedir diye düşünüyorum. Torklu makinelerdir, gücü yavaş yavaş gerektiği kadar verirler(hız motorları gibi elcik ayarı çok hassas değildir), bu arazi sürüşlerinde de çok işinize yarar. Zaten bu torku hissedersiniz, gazı verince hafif önü havaya kalkar ve alttan alttan bir şeylerin canlandığını ve çalıştığını, o devinimi hissedersiniz, o gücün orada olduğunu ve gerektiğinde kullanmanız için hazır olduğunu bilmek gerçekten harika bir duygu.







Gelelim koltuk sorununa, birçok AT sahibinin ortak şikayeti. Koltuk biraz rahatsız, biraz ince o yüzden basınç dağılımı dar bir alanda oluyor bu da çabuk rahatsızlık yaratıyor. Bu sorunun çeşitli çözümleri var, kaplatabilirsiniz, corbin den rahatını alabilirsiniz ya da hava yastıklarından kullanabilirsiniz. Ya da benim gibi zamanla alışırsınız. Artçılı bir yolculuk da rahat olmuyor koltuk düz olduğu için artçınız her frende üstünüze doğru kayıyor, bunun çözümü içinde araya kaplamacılardan bir tümsek koydurabilirsiniz, Ya da benim gibi mümkün olduğunca yalnız binersiniz.

Diğer sorunu da benzin pompası. Evet çoğu AT cinin ortak sorunu bozulan benzin pompası, bunun nedeni benzin bitince boşa çalışan pompanın sapıtıp devreleri yakması. Bunun çözümü fahiş fiyattan servisten yenisini almak, Mitsubishi panelvanın benzin pompasını almak (kodu: Mitsubishi part No. VC-Z-916), ya da yurtdışı sitelerden facet pump almak (kodu:40105) ve tabi ki benim çözüm seçeneğim olan son seçenek, benim gibi tripmaster’ı (bir deponun gideceği km belli) kullanarak pompayı benzinsiz bırakmamak.(56000 km de orijinal pompa).

Gelelim yakıt tüketimi olayına, herkesin “750 cc mi acayip yakar, benzini su gibi içer” düşünceleri yanlış. Yaklaşık sekiz aydır her benzin fişini saklıyorum ve her seferinde depoyu doldurarak kaç lt. yaktığını hesaplıyorum. Bu fişlere göre 100 km’de en düşük 4,3 lt en yüksek 5,6 lt tüketim oldu. Burada şunu not düşmeliyim çoook nadir şehir içi kullandım, 5,6 da bu kullanımlardan birine ait. Bence tüketimi bu güce bu motora göre oldukça iyi.

Bakım maliyetleri de herkesin merak ettiği bir sorudur. İlk aldığımda iki sefer servise götürdüm bu da biraz maliyetli oldu. Maliyetli derken işçilik ücretininde hatırı sayılır bir miktarda olması önemli. Ama zamanla bakım maliyetlerini minimuma indirebiliyorsunuz. Bu size bağlı. Yağ ve yağ filtresi değişimini, hava filtresi değişimini rahatlıkla kendiniz yapabilirsiniz. AT nin iyi yanlarından biri mekanik olması, eliniz biraz anahtar tutuyorsa ve biraz da okuyup araştırmayı seviyorsanız çoğu şeyi kendiniz yapabilirsiniz. Okuyup araştırarak çoğu ustadan daha çok şey bilebilirsiniz. Mesela çoğu usta AT de kullanılacak bujinin tırnak aralığının 0,8-0,9 mm aralığında olması gerektiğini bilmez. Yeri gelmişken birkaç ufak bilgi vereyim bari; yağ ve yağ filtresini değiştirecekseniz 2,6 lt yağa ihtiyacınız var, sadece yağ değiştirecekseniz 2,4 lt gerekli. Ben güney egede yaşayan biri olarak motorumda 10-40 yarı sentetik yağ kullanıyorum. Buji kodu (NGK için geçerli) DPR8EA-9 dir. Lastik ölçüleri ön : 90/90-21 arka: 140/80-17. Aküsü 12V 12A dir, marka tercihi size bağlı.

Birazda AT nin off-road (yoldışı-arazi) kabiliyetinden bahsetsek iyi olur sanırım. Öncelikle şunu söylemek isterim 205 kg ağırlığıyla AT biraz insanın gözünü korkutuyor. Tabi ki bir cross motor gibi şu keçileri takip edeyim diyemiyorsunuz. Arazi sürüşü daha çok sizin sürüş yeteneğinize ve doğru lastik seçimine bağlı. Benim gibi Metzeller tourance’lara asfalta uygun hava basıp (ön:29 arka:32, eğer yolcu varsa ön:29 arka:36 bu değerler motorun üstünde yazıyor ) araziye girerseniz, düşmeseniz bile motorla dans ederken baya bi ter atarsınız. Kısacası uygun şartları sağlarsanız araziye girmekten çekinmeyin.

Muhakkak daha yazılacak çok şey vardır ama şu anda benim aklıma gelenler bunlar, daha öncede belirttiğim gibi ben AT ile ilgili önbilgi niteliğinde olması için yazıyorum. Sormak istediğiniz şeyler olursa bana buradan yada
http://lntoftheotherworld.blogspot.com/ adresinden ulaşabilirsiniz.
 

Ynt: Africa Twin

bir hata sonucu yapilmis bir motor dur. cunku; fabrikasi bu seriden yedek parca kari yapamamis ve uretimi sona erdirmistir ;)
 

Ynt: Africa Twin

Cok gereksiz bir motor.Binbir hevesle alirsin ve sonrasi tamamen pismanliktir.
en cok ta 10-15 yasindaki motorlara 15000 tl cekiyorlar ya ona guluyorum.Yeni tenere fiyatina 15 yasinda motor satiyorlar adamlar ve bunu alanlar var.Tenere den nesi fazla acaba bu motorun?
Hicbir teknolojik ozelligi olmadigi gibi, parcalari cok zor bulunuyor, bulunsa da cok pahali, peki 5 sene sonra bulabilecekmiyiz bunun parcalarini?
tas gibi selesi ile uzun yol zulume donusuyor resmen.
 

Ynt: Africa Twin

zattaras' Alıntı:
Cok gereksiz bir motor.Binbir hevesle alirsin ve sonrasi tamamen pismanliktir.
en cok ta 10-15 yasindaki motorlara 15000 tl cekiyorlar ya ona guluyorum.Yeni tenere fiyatina 15 yasinda motor satiyorlar adamlar ve bunu alanlar var.Tenere den nesi fazla acaba bu motorun?
Hicbir teknolojik ozelligi olmadigi gibi, parcalari cok zor bulunuyor, bulunsa da cok pahali, peki 5 sene sonra bulabilecekmiyiz bunun parcalarini?
tas gibi selesi ile uzun yol zulume donusuyor resmen.

Demek afrika kullandın öyle mi? Zira yazdıklarından ben hiç öyle olmadığını çıkardım...En azından topikteki teknik bilgileri takip edersen sadece bir motor konuşmadığımızı anlarsın!
 



Ynt: Africa Twin

O kadar motor kullandıktan sonra Enduro hayatımı bir Africa ile tamamlamaya karar verdim.
3 aydır beraberiz ve iyi ki de AT. almışım.elektronik,abs falan filan arızalar yok.Herşey saf ve duru.
Seviyorum onu.
 

Ynt: Africa Twin

Ben de 12 yıldır bu motora sahibim. Birçok arkadaşımın motoruna bindim biniyorum. Lakin dönüp dolaşıp iyiki bu motora sahibim diyorum. Yeni motor alacak param yok, olsa başka motor alır mıyım ? Alırım belki lakin bunu satar mıyım işte orada şüphem var ???

Sayısız uzun yollar yaptım. Çektiğim fotoğraflara baktığımda onu ne kadar az çektiğimi gördüm. Belki unutturduğu için belki de çok içli dışlı olduğumuz için. O benim yol arkadaşım, şüphesiz. Bugünlerde evden işe, işten eve kısa mesafe biniyorum. Sanki ona hakaret ediyormuşum gibi geliyor.

Problemleri var elbet, yazanlar yazdı. Hangi motorun yok ki? Yalnız şunu söylemeliyim ki problemlerin hiçbiri yolda bırakmadı. Sahibini yolda bırakınını da duymadım.

750cc 60Bg benim gibi anti otoban motorcusu için makul sayılır. Zira gayem tezek kokulu köy yollarından gitmek oluyor geze geze. 62Nm torkuna rağmen düz yoldan sonra bayıra vururken hızın fazla düşmediğini görünce hep hayran bırakmıştır beni.

Bir arkadaş diğer yeni motorların yanında bile ilgi odağı olabiliyor dedi ki çok doğru. Zira yeni motorların çoğunda karakter yok, hatta bazıları garip görüntüleri ile mide bulandırıcı.

Bu motora niye bağlıyım diye sayısız kez soruyorum kendime. Arkadaşlar sat artık kurtul bu eski motordan diyorlar. Sattıktan sonra pişman duyacağım için mi, yeni motorlarda istediğimi bulamadığım için mi yoksa alışkanlıktan mıdır emin değilim bu motordan kurtulamadım bir türlü ;D
 

Ynt: Africa Twin



Koray bey merhaba,

ne güzel yazmışsınız...buna "AŞK " DERLER. sevgi derler...Motor da bunu fazlasıyla hakediyor dogrusu..
 

Ynt: Africa Twin

Sorunu olan motor pek görmedim ama sorunu olan motorcu çok gördüm.
Sahip olduğu motorun bakımlarını düzenli yapmayı bırakın motosikletinin servis kitapçığını açıp okuyanların oranı %5'i geçmiyor benim gördüğüm kadarıyla.Servis kitabında yazan bakımların çoğu atlanıyor veya geciktiriliyor ama bunun aksine çoğu kişi 10.000 de veya 12.000 de değişmesi gereken motor yağını 3.000 kmde değiştiriyor.Zaten bozulmamış olan yağ erkenden değişince motor süper bakımlı oluyor:smiley:

Bu mantığı bir türlü çözemedim zaten.Litresine en pahalısından 30-40 TL para verip 3000kmde motor yağı değiştiren adamlar bir debriyaj telini yağlamayı düşünemiyor.

Hemen hemen tüm motosikletler bakımları düzenli yapıldığı sürece senelerce sahibine sorun çıkarmayacak kadar sağlam.Afrika Twin ise bakımları aksatılmadığında bir ömür boyu hizmet edecek bir makina.
At sahibine göre kişner sonuçta.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,097
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

SON KONULAR



Geri
Üst