-------------------------------------------
Daha önce de belirtmiştim.
140 çift dorse şasisi ve 40 adet dorse(Aslında bu bir marka ama,türün adı olmuş)imal etmiş bir mühendis olarak söylüyorum:
BU AL-KO şasi tutkusu Türk karavan kullanıcaları için bir BOŞ bir saplantıdır.
Yerli imal şasilerinin sağlamlık açısından,AL-KO dan hiç bir eksiği yoktur.
Eksikliği bırakın(Burada kara mizah yapıyorum) FAZLALIKLARI VARDIR,
o da AĞIRLIĞIDIR..
Al-KO bu konuda inkar edilemez bir üstünlüğe sahiptir.
Teknik yeterliği olmadan aL-ko şasi hayranlarına bir tavsiyem var:
GİDİN ÇIPLAK BİR AL-KO ŞASİSİ GÖRÜN.
O KADAR CILIZ; ZAYIF. ÇELİMSİZ BİR YAPISI VAR Kİ KORKARSINIZ !!!
Ama yine tecrübeli bir imalat mühendisi olarak söylüyorum ki...
AL-KO MÜKEMMEL SAĞLAM BİR ŞASİDİR ve
halk deyimiyle TÜY GİBİ HAFİFTİR.
Saece çıplak şasiyi tartın, çeki tertibatı ve aks hariç;
AL-KO ŞASİ YERLİ ÜRETİM ŞASİLERİN DÖRTTE BİR AĞIRLIĞINDADIR.
Şimdi, işin tekniğinden uzak, bir çok kafa karıştı zannediyorum.
Hem cılız diyorsun, hem sağlam diyorsun, bu nasıl oluyor.
Kısa cevap: ALMAN YAPIYOR...
Şimdi bazıları, AL-KO şasi taklitleri yapma gayretinde imiş..
Bakarak bu iş öğrenilseydi, .....
Üzerinde öyle mükemmel varyasyonlara var ki ,
konuya vakıf olmayan, teknik bilgisi yetersiz rastgele üreticilerin anlaması mümkün değil.
Ben bile,kendi ürettiğim 4.72 karavanda bu şasiyi taklit etme cesareti gösteremedim,
klasik, sağlam ve ağır şasiyi yaptım ve onaydan geçti ve 4.72 ye ruhsat aldım.
Eğer AL-KO taklidi, ama bütün detayı ile yapabilseydim, toplam ağırlıkta;
100 Kg avantajım olurdu.
Şimdi konuya giriş yapan arkadaşımıza söyliyeyim,
bu karavana hiç bir şey yükleyemezsiniz.
Esprisi ile söyliyeyim,
WC i kullandığınızda,anıında boşaltmazsanız,ağırlığı aşarsınız..
Güneş panelini falan, aklınızın ucundan geçirmeyin.
Boş ağırlığı dediğiniz gibi730 Kg. ise..
Güzel yerli karavanlarımız var, onlardan seçebilirsiniz.
Veya O2 belgeli ama hafif avrupa karavn alın.
Seçiminiz hayırlı olsun