99 Model 3.5 Pajero'yu Doğru Kullanım İçin Yardım Lütfen.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan trou6le Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 22
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,794

trou6le

Ana Kamp
Mesajlar
41
Tepkime Puanı
0
Uzun araştırmalar sonucu 99 model 3.5 v6 pajeroyu seçtim ve bugun aracı aldım,aracım 180 000 km de hatasız,önceki sahibi çok iyi bakmış buraya kadar herşey yolunda ancak aracın kullanım kitapçığı elimde yok ve A/T MODE(power,hold) ,suspansiyon sertleştirme,arazi vitesi,dif. lock kullanımı gibi konularda doğru kullanım için ilgili ve bilgili arkadaşlarımın yardımına ihtiyacım var...
 

Etiketler
Ynt: 99 Model 3.5 Pajero'yu Doğru Kullanım İçin Yardım Lütfen.

Çok iyi bir araç almışsınız, iyi günlerde kullanın. :smiley:
Forumda çok sayıda pajero kullanıcısı var, size yardımcı olacaklardır.
Mitsubishi servisi ile görüşüp bir el kitabı ya da fotokopisini elde edebilirsiniz. Suzuki bu konuda çok yardımcı oluyor.
Ayrıca internetten de bu el kitabını bulup indirmeniz mümkün sanırım. Biz disco için her tür kaynağa ulaşabildik.
sevgiler
erdal
 

Ynt: 99 Model 3.5 Pajero'yu Doğru Kullanım İçin Yardım Lütfen.

Bugun arazideydim aracı sapladığım yerden arka dif. kilidi çalıştırıp çıktım,sanıyorum kanıma girdi artık bu tutku...
 

Ynt: 99 Model 3.5 Pajero'yu Doğru Kullanım İçin Yardım Lütfen.

Biraz yardımcı olmaya çalışayım.
Power aracın viteslerini maximum üst seviyede değiştirir-spor kullanımda denilebilir.
hold aracı 2 inci viteste kaldırır çamur kar kum kalkışları için.

3 kademe süspansiyon sertleşir.
soft -şehir içi 56 chevrolet kıvamında.
medium orta
hard ,virajlı yollar ,otoban da yüksek sürat,arazi için

Arazi vitesi:
4H = 4 teker çekiş orta diff kilitsiz.-
4HLc = 4 teker çekiş merkezi diff kilitli
4LLc = 4 teker çekiş merkezi diff kilitli ağır devir.
zaten aracın göstergesinde yanan ışıklardan kolayca anlaşılır.

Arka diff kilidi araç 4LLc deyken devreya alınabilir.
20 km hızın üstüne çıkılmaması ve araç kurtultuktan sonra devreden çıkarılması gerekir.
 

Ynt: 99 Model 3.5 Pajero'yu Doğru Kullanım İçin Yardım Lütfen.

aracınız hayırlı olsun, diğer standart 4x4 lerden farklı olduğunu anlayınca ;)kısa sürede bağımlısı olacağınıza eminim.
Kerim bey sorularınızı cevaplamış, kitapçığı servisten temin edemezseniz son çare olarak fotokopisini verebilirim
 



Ynt: 99 Model 3.5 Pajero'yu Doğru Kullanım İçin Yardım Lütfen.

ilginiz için teşekkürler over drive tuşunu nasıl kullandığınızı bu araçta ne işe yaradığını anlatabilirseniz memnun olurum ayrıca kitapçığın fotokopisini nasıl alabilirim,ben ankaradayım..?
 

Ynt: 99 Model 3.5 Pajero'yu Doğru Kullanım İçin Yardım Lütfen.

overdrive tuşu,aracı bir vites düşürür.
rampa inişlerinde motor fireni yapmak için,sollamalarda vites düşürmek için kullanabilirsiniz.

ben sollamalarda pek kullanmıyorum,zaten roket tabir ettiğimiz sistem,gaz pedalına tam basınca devreye giriyor.
ama uzun inişlerde faydasını görüyorum.
 

Ynt: 99 Model 3.5 Pajero'yu Doğru Kullanım İçin Yardım Lütfen.

kitap 425 sayfa eğer servisten temin edemiyorsanız
fotokopisini çektirip kargo ile gönderebilirim.
 

Ynt: 99 Model 3.5 Pajero'yu Doğru Kullanım İçin Yardım Lütfen.

ben Ankaradayım,
Kitap bir arkadaşımda, olmadı burda fotokopisini çekebiliriz.
 

Ynt: 99 Model 3.5 Pajero'yu Doğru Kullanım İçin Yardım Lütfen.

Aracımda şu an continental wintercontact serisi vakumlu lastikler var yaz için lastik almam lazım,asfalt+arazi karısık kullanımda başımı agrıtmayacak lastik önerilerinizi bekliyorum...
Birde sayın kerim ALÖÇ e bir sorum var,suspansiyon ayarında softu arazide kullanmamız gerekmez mi ?aşırı sarsıntıya karşı çözüm olmazmı?
 



Ynt: 99 Model 3.5 Pajero'yu Doğru Kullanım İçin Yardım Lütfen.

eğer ağır off-road yapmamaya kararlıysanız BF goodrich all terrain T/A 31/10.50/15 (standart lastik ebatınız)her yönden tatminkardır,ve goodyear atr gibi ses yapmaz.Zaten sitedeki lastik seçimi ile ilgili linklerde de hep tavsiye edilen lastiktir.
 

Ynt: 99 Model 3.5 Pajero'yu Doğru Kullanım İçin Yardım Lütfen.

Amortisör ayarını softa aldığınız zaman aracın salınımı çok fazla olduğu için arazi şartlarında hoplayıp duruyorsunuz. :D
Tabi bu benim izlenimim, Kerim Beyin Daha Teknik bir açıklaması olabilir.
 

Ynt: 99 Model 3.5 Pajero'yu Doğru Kullanım İçin Yardım Lütfen.

offf oofff bu araç neler yapıyor ya,arazide çamurun üzerinde hiç kasmadan dans ediyorum üstelik vakumlu lastiklerle,daha iyi lastiklerle neler yapar düşününce heyecanlanıyorum, bf düsünüyorum bflerin hız sınfı nedir asfaltta ne kadar hıza uygundur acaba ?
 

Ynt: 99 Model 3.5 Pajero'yu Doğru Kullanım İçin Yardım Lütfen.

Kadri bey çok doğru yazmış,ayrıca yan eğimlerde yanal olarak yatan bir araç istemeyiz.
ama köy yolları veya patikalarda giderken rahatlık amacıyla Soft konumda gidebilirsiniz.
zaten her şey araca alışmakla ilgili ,siz araca alıştıkça kendi yol tutuşunuzu kendinize göre ayarlıyorsunuz.
araç yüklüyken kesinlikle Hart konuma alın derim ,sürat arttıkça salınım inanılmaz artıyor.

BF goodrich A/T ler bizlere yeter diye düşünüyorum,ben kullanmadım ama sitede yazılanlardan verimli bir lastik olduğu belli oluyor.
Bende Marchal Venture A/T ler takılı şu an için işimi görüyor.
Bir takımda Pirelli Scorpion M/T var ama asfalt kullanımım ağırlıkta olduğu için senelerdir takmıyorum.

Gerçi amaç ne karar vermek lazım,arazi canavarımı yaratmak yoksa gezilere katılıp arazide de çok takılmadan gitmekmi.
Hard Off-road düşünüyorsanız bence 5 kapı yanlış seşim.3.5 V6-3 Kapı olsa tadına doyulmaz.
sadece yükseltme ,tampon,M/T ve vinç takarsınız,işiniz tamamlanır.ve en önemlisi çoğu araç sahibi gibi ömrünüz sanayide geçmez.
5 kapılarda en büyük sorun aracın kasa hacmi ve yere yakınlığı ,basamaklar ve tamponlar illaki sorun çıkarır


Pajero şu ana kadar sahibi olduğum 5. arazi aracı.( Marka fanatikliğim yoktur.;D )
uzun süreler kullandığım araçlarda hepsinde +lar ve - ler gözlemledim.

Aracınıza alıştıkça ve arazide denedikçe ,yapabildiklerini ve yapamadıklarını sizde gözlemleyeceksiniz,
Benim fikrim genel olarak başarılı bir araç,+ sağlamlığı ve sorunsuzluğu.
 

Ynt: 99 Model 3.5 Pajero'yu Doğru Kullanım İçin Yardım Lütfen.

hayırlı olsun.bizdede 95 model 3 kapı.2.6cc olanı var.federal cuoragia mt lastikleri var.camurda gayet basarılı ama asfaltta cok ugultu yapıyor.su anda cj miz ve pajeromuz var.pajeroyu aldıgımızdan beri babam cj nin yüzüne bakmıyor:Dama bende cj yi tek geciyorum.bu yuzden cok sık tartısıyoruz :D neyse uzatmayayım tekrar hayırlı olsun.kazasız belasız inşallah.
 



Ynt: 99 Model 3.5 Pajero'yu Doğru Kullanım İçin Yardım Lütfen.

bagajda sag tarafta katlanır koltugun altında ki filtre nedir acaba ?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,875
Mesajlar
1,524,921
Kayıtlı Üye Sayımız
166,661
Kaydolan Son Üyemiz
Necmierdan

SON KONULAR



Geri
Üst