KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
96 modelden önceki tahoeların motoru sorunlumudur ? Neden tercih edilmiyor ?
Vortec olmayan motora Lpg takılması daha hesaplı ama aynı oranda tasarruf ediliyormu ?
Ynt: 96 Öncesi Tahoe'ların Motoru Sorunlumudur, Neden Tercih Edilmiyor ?
Chevrolet 1996 dan sonra vortec diye adlandırdığı bir supercharger sistemini kullanmaya başladı bu hem yakıt tasarrufu sağlıyor hemde sıralı sistem enjektör sistemli.Önceki modeller tek nokta enjeksiyonlu karbüratör sistemine benzer bir sistemle yakıt beslemesi yapıyor
Ynt: 96 Öncesi Tahoe'ların Motoru Sorunlumudur, Neden Tercih Edilmiyor ?
rast' Alıntı:
Chevrolet 1996 dan sonra vortec diye adlandırdığı bir supercharger sistemini kullanmaya başladı bu hem yakıt tasarrufu sağlıyor hemde sıralı sistem enjektör sistemli.Önceki modeller tek nokta enjeksiyonlu karbüratör sistemine benzer bir sistemle yakıt beslemesi yapıyor
Yanlış bilgilendirme olmasın.Supercharger tamamen farklı bir şey.Vortec motorların hiçbirinde yoktur.Vortec sadece SFI(Sequential Fuel Injection) motorların marka ismidir.Vortec motorların özelliği beygiri ve torku yüksek ,aynı zamanda ekonomik olmasıdır.1996 sonrası V8 ler Vortec motordur.
Ynt: 96 Öncesi Tahoe'ların Motoru Sorunlumudur, Neden Tercih Edilmiyor ?
CJ7V8' Alıntı:
Yanlış bilgilendirme olmasın.Supercharger tamamen farklı bir şey.Vortec motorların hiçbirinde yoktur.Vortec sadece SFI(Sequential Fuel Injection) motorların marka ismidir.Vortec motorların özelliği beygiri ve torku yüksek ,aynı zamanda ekonomik olmasıdır.1996 sonrası V8 ler Vortec motordur.
4.3 6 silindir de de vortec sistemi kullanılır ve vortec bir nevi sup.charg.işlevi görür.Ukalalık olarak almayın ama bir alıntı ve link gönderiyorum.Okumanız tavsiyem ile.Kabalık ettiysem bağışlayın.
"Superchargerlar motor devri arttıkça hızlandıkları için genelde alt devirlerde fazla güç üretemezler. ASA bu sorunu turbochargerlarda kullanılan sıkıştırma tekerleğini kompressöre uyarlayarak çözmüş. ASA kitlerinde 2500 devirden itibaren basınç hızla artar ve 4500 devirde maksimum basınca ulaşılır. Bu noktada ASA nın dünyada bir numara olduğunun altını çizmek gerekiyor. Sadece ASA kompressörlerinin alt devirleri bu kadar dolu. Vortec Amerika'da en iyi supercharger imalatçısı olarak bilinir. En iyi Vortec superchargerları denedik ve kısa süre sonra rafa kaldırdık. Neden mi? Çünkü Vortec bile alt devirleri dolduramıyor. 6000 devirden sonra basınç oluşuyor. Otomobilinizi sürekli yüksek devirde kullanmak zorunda kalıyorsunuz. "şu link i tıklayınız:http://www.supermeydan.net/forum/forum14/thread11392.html
Hiç önemli değil önemli olan doğruyu bulmak.Bazı blog sitelerinde bu tür fikir tartışmaları cok çirkin boyutlara ulaşıyor o bakımdan ben de çekinerek bilgimi paylaşıyorum.Ama "gezen bilir"fevkalade centilmen ve bilgi paylaşımına açık bir site.
Çocukluğumdan beri motorlarla pek iç içe yaşadım,şu an da da tekne imali ile uğraştığım için pek kopamadım onlardan
Vortec Amerikada en iyi supercharger imalatçısıdır
Alttaki link i okumanızı tavsiye ederim
http://www.otocenneti.com/modifiye/supercharger-supercharging-nedir.html#comments
Ynt: 96 Öncesi Tahoe'ların Motoru Sorunlumudur, Neden Tercih Edilmiyor ?
hayır kesinlikle sorunlu değildir.Bizde 90 model K1500 var 5.0 L V8 250.000 milde daha yağ falan yakmıyor.Vortec motorların tercih sebebi sıralı enjeksion sistemi ve o güce ve torka rağmen ekonomik olması olabilir.Kısacası teknoloji farkı diyebiliriz heralde.
Dostlar supercharger bir asiri besleme sistemidir. Turbo gibi. Vortec in superchargerla alakasi yoktur.
asiri besleme silindir hacmine kompresorle asiri hava ve beraberinde yakıt sokup aynı hacimden daha fazla hacimmiş gibi performans almaya yarar. Supercharger da kompresor kranktan kasnak yada zincirle hareket alir. Turbo da ise egzos gazlarının cevirdigi bir turbin kompresor vazifesi yapar