94 Model Cherokee Xj Için 98 Model Aw-4 Otomatik Şanzıman Uyumu Hakkında Yardım.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan bluesteel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 3
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 1,739

bluesteel

Yeni Üye
Mesajlar
5
Tepkime Puanı
0
Merhaba. 1994 Model Cherokee XJ aracım için 98 Model AW-4 otomatik şanzıman buldum. Şanzıman sıfır. Hiç kullanılmamış. Remanufacture bir şanzıman olmadığına eminiz. Yaptığım ufak araştırmalara göre, 98 model AW-4 şanzımanlardaki "Input Speed Sensor", "Output speed sensor" ve "Neutral safety switch" in değişimi ile herhangi bir sorun olmadan daha düşük yılllara ait araçlarda kullanılabildiğini öğrendim. Daha doğrusu, 94 model AW- 4 şanzımanın sensör ve switchleri, 98 model AW- 4'e takıldığında sorunsuz çalıştığını okudum yabancı kaynaklardan. Ancak buğun konuştuğum bir şanzıman ustası da, bu durumun çok zor olacağını, özellikle de TCU denilen şanzıman beynininde yenidem programlanması gerektiğini belirtti. Ayrıca 94 model aracımda Power / Comfort butonu var. Bu buton vites değişim aralıkları ile ilgili. Power modda vitesler daha uzun bir geçiş aralığına sahip. Dolayısıyla, daha yüksek devirlere çıkmaya müsaade ediyor. Özellikle power comfort modunun çalışmayacağını bunun için de TCU'nun yeniden programlanması gerektiğini belirtti. Bu konu hakkında tecrübesi ya da da bilgisi olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum.
Selamlar...
 

Etiketler
model
94 ve 98 arasında elektroniksel farklılık olacaktır elbet. 96 sonrası elektronik sistem değişti çünkü.
yabancı kaynaklardan 94 model ve 98 modelin elektriksel şemasını bulursak eğer daha iyi fikir yürütebiliriz.
speed sensörler pek sorun yaşatmaz diye düşünüyorum.
94 kasada power modu varken, 96 sonrasında yerini overdrive mod alıyor.
94 ve 98in şanzıman şemasını incelemek lazım. mekanik bariz bir farklılık yoksa, iyi bir programcı/beyinci ayarlayabilir kanatimce. tabi müdahaleye açıksa..
ustamla bir konuşayım ben de, yine yazarım.
 

Çok teşekkür ederim. Cevabınızı merakla bekliyorum. Ankara'da bildiğim tüm jeep ustaları ile görüştüm. Herkes farklı bir şey söylüyor. Kafam iyice karıştı. Mekanik olarak bildiğim kadarıyla önemli bir fark yok. En önemli fark şanzıman çıkış milinin diş sayısı ile ilgili. Onlarda tutuyor. Tailhouse denilen şanzımanı arazi şanzımanına bağlayan kutunun ( Şanzımanın kuyruk kısmı ) cıvata delik sayısı fark edebilir, Onu da eski şanzımanın kuyruğu ile değiştirerek çözebiliriz. Mekanik olarak çıkacak sorunların çözümü var gibi. Ancak elektronik olarak neyle karşılaşacağımı kimse söyleyemiyor. Özellikle TCU ( Şanzıman Kontrol Ünitesi ) tam bir muamma. Yeniden programlanması gerekecek mi gerekmeyecek mi bilemiyorum.
 

yeniden programlama gerekir, ama yeniden kim programlayabilir. 4x4 garaj cemafer ustayla bi konuşup bilgi almanızı öneririm.
 

SON KONULAR - FORUM

Cevaplar
0
Görüntüleme
28