94 - 97 Arası ZJ Tavsiye ?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan marif01 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 68
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,757
Ynt: 94 - 97 Arası ZJ Tavsiye ?..

Rica ederiz . Buradaki herkes herzaman yardımcı olmaya çalışacaktır .
Evet hocam öyle de denebilir , birkaç aksesuar ve hafifi bir makyaj , geri kalan herşey aynı . Vergi yükü düşündürüyorsa temiz bir 94 tercih edilebilir . Sanırım seneye de 95 ler 16 yaş üstüne çıkacak ...
 

Etiketler
Ynt: 94 - 97 Arası ZJ Tavsiye ?..

barış bey sabrınız ve yardımlarınız için çok teşekkür ederim.

arkadaşlar bu arada zj lerin yapabildikleri son sürat nedir aranızda denemiş olan arkadaşlar vardır??!!! etraftan duyumlarım otoyolda 200km ye oturduklarını söylüyorar, bu ne derece doğru sizce gerçeklik payı varmıdır?

artı oolarak bir sorum daha olacak arkadaşlar biliyorum sorularım sizlere göre biraz saçma geliyor olabilir sabrınızı zorladığımın farkındayım ama kusura bakmayın acemilik bunuda atlatacağım işallah :smiley:
zj lerde iki versiyon var galiba hız göstergeleri kiminde km kiminde ise mil olarak yazıyor. bu araçlar arasında belirgin farkları varmadır? mil olanlar zannedersem amerikan üretimi oluyor. bunların diğerlerinden bir extraları varmıdır?
 

Ynt: 94 - 97 Arası ZJ Tavsiye ?..

Estağfurullah gezenbilirci tüm arkadaşlar yardımcı olmaktan mutluluk duyarlar . Bende ne biliyorsam burdaki değerli insanlar sayesinde öğredim ve öğreneceğim çok şey var daha ...


Evet sağlıklı bir v8 uygun yol olursa yolda rahatlıkla 200 km yapar . Yalnız çok önemli bir uyarı yapayım . ZJ bir arazi aracıdır , yerden yüksektir , amortisörleri yumuşaktır . Dolaysıyla kontrolü bir otomobilden çok farklıdır , kontrolü kaybettiğiniz de toplamanz çok daha zordur . Daha önce Uğur abi yazmıştı sanırım Kullanım klavuzunda bile yazıyor diye : Nasıl ki bir spor araba sizin ulaşabileceğiniz yerleri hayal bile edemezse sizde bir spor araba kullanmadığınızı unutmayın gibi birşeydi mealen ... Virajlarda ekstra dikkatli olmak gerekli , ZJ ler sabit aks olmasının a etkisiyle yana biraz fazla yatar mesela ...

ZJ lerin ABD ve Avrupa versiyonları mevcut . Aralarında herhangi bir fark yoktur kalite olarak . ABD versiyonun daha makbul olduğu yönünde bir söylenti olsada gerçekten sölentiden ibarettir . Ayrıca ABD versiyonlarının çoğunda arka difte kilit yoktur ama Avrupa versionların çoğunda vardır . Mesela ABD versiyonlarda ön camlar pleksidir , avrupa versiyonlarında camdır , yanlarda çamrluk sinyalleri vardır . Avrupa versiyonların gösterge tablosu genelde km baz alınarak düzenlenmiştir . Bu sebeple araç bakarken dikkat etmek lazım , mil mi km mi sayaç ;)
 

Ynt: 94 - 97 Arası ZJ Tavsiye ?..

evet çok haklısınız elbette normal bir araç muamelesi yapmamız imkansız.
yüksek hızlarda bir zjnin gelebileceği halleri incelemiştim daha önce ve sonuçları inanın hiç iç açıcı değil.
Km ve mil olayı oldukça dikkatimi çekti. nette ilanları olan araçların çoğunda bunu belirtmemişler. yüzeysel olarak geçiyor adamlar 300binde diyorlar ama mil demiyorlar. mil hesaplayınca bir bakıyosun aracın zaten ömrü bitmiş :smiley: ben ortalama 200bin km ve altı araç tercih etmeye çalışacağım.
bu arada aşırı hız sonucu bir jeepin alabileceği hasar ve can güvenliği açısından ne derece tehlikeli olduğunu gösteren bir foto yakaladım nette sizlerle paylaşmak istiyorum. Allah kimseye kaza bela vermesin, hız herzaman kötüdür.

 

Ynt: 94 - 97 Arası ZJ Tavsiye ?..

Bu foto bana biraz oynanmış gibi geldi. Mesela jeep o hale gelmiş ama ağacın kabuğunda bile ciddi bir deformasyon yok . Birde aracın duruşu falan oynanmış hissi uyandırdı ... ;D Tabi 200 ile bir duvara çarpsanız her araç dağılır .
 



Ynt: 94 - 97 Arası ZJ Tavsiye ?..

olabilir hocam nette gezinirken bulmuştum fotoyu. ama araç ne olursa olsun hız sonuçları hep aynı oluyor.
 


Ynt: 94 - 97 Arası ZJ Tavsiye ?..

:D kesinlikle katılıyorum darısı başıma :smiley:
 

Ynt: 94 - 97 Arası ZJ Tavsiye ?..

hocam benim denediğim kadarıyla 200 civarı bi sürate kadar ulaşabiliyo rahatlıkla, ben ankara-antalya arası denedim misal ankara-istanbul gibi otoban ağırlıklı daha elverişli bi yolda bence dahada ivmelenebilirdi araç, tabi marifetmiş gibi anlatıyorum ben 200 falan diye ama barış çok haklı bu tür araçlarda ekstra dikkat gerek bunlar spor araç değil neticede, ağırlık merkezleri yukarıda olduğu için hızlı girilen virajlarda çok kontrollü olmak gerek, daha doğrusu hiçbi viraja çok yüksek hızla girmemek en iyisi..
96 öncesi ve sonrasında motor bakımından bi fark yok diye biliyorum ben de. ama makyajlı kasa daha modern ve güzel görünüyo tampondaki sis farları jantlar ızgara vs.
 

Ynt: 94 - 97 Arası ZJ Tavsiye ?..

teşekkür ederim üstat yavaş yavaş tercihlerim netleşiyor 96-97 tercihim olacak. hem model yılının biraz daha yeni olması hemde dediğiniz gibi daha modern görüntüsü bir kaç artısı için. tabi 97 içinde vergi dairesinde sıralar beni bekliyor :D
 



Ynt: 94 - 97 Arası ZJ Tavsiye ?..

şöyle bi hesap yaparsak eğer yanılmıyorsam 96 model 5.2 zj iki sene içinde en düşük vergi dilimine giriyo, o da kasko değeri üzerinden indirimle birlikte 788 ytl senelik. tabi iki sene sonra vergilerde mutlaka oynama olur ama üç aşağı beş yukarı bu civarda. mesela 2009 vergileri temmuz dahil ödenmiş 96 model bi zj bulursan bu seneden yırttın demektir. ki zaten temmuza ne kaldı. dolayısıyla bu sene zaten vergi ödemiceksin büyük ihtimalle. bir tek seneye ödemen gereken 1974 ytl kalıyo iki taksit halinde 987 987.. ondan sonra zaten düşüyo vergi dilimi ve 93-94 zj lerden hiçbi farkı kalmıyo. özetle söylemek istediğim eğer makyajlı kasa daha cazip geliyosa bu temmuzda 2009 ikinci taksidi ödenmiş 96 model bi zj için yalnızca seneye bir sene için yüksek vergi ödeyeceksin sonra diğerleriyle aynı hesaba geliyo, tabi karar senin hocam
 

Ynt: 94 - 97 Arası ZJ Tavsiye ?..

aklınla bin yaşa hocam bak ben bunu hiç hesaplamamıştım gerçekten doğru ya bu daha mantıklı. 96 modellerde makyajlı kasa olması gerek değilmi. çok az kaldı 4 veya beş aya kadar alıcam. kararlarımı şimdiden vermek en doğrusu alacağım zaman birde hangi model hangisi berisi ötesi diye koşturmak istemiyorum. direk aklımdaki netleşen modele odaklanıp alcam.
 

Ynt: 94 - 97 Arası ZJ Tavsiye ?..

hocam evet 96 modeller makyajlı kasalar. önünde 4-5 ay varsa zaten bu seneden yırtmışsın :smiley: benim tavsiyem düşük fiyatlı zj lerin ucuz olmalarına aldanmaman, alacağın aracı güvendiğin bi yere iyice incelettirmen, hatta mümkünse bakarken zj tecrübesi olan birini yanına alman olucak. neticede amerikan bunlar, sorunlu bi araç bütçeni zorlayabilir. eğer ankarada bakıcak olursan ben elimden geldiği kadar yardımcı olurum seve seve
 

Ynt: 94 - 97 Arası ZJ Tavsiye ?..

Merhaba Marif 01
Bende bugün üye oldum.1994 model 5.2 bir ZJ'im var.Sana öncelikle 200 000 km.veya miles bu makinalar için hiç bir şey değildir.Yeterki bazı arkadaşlar gibi aracı amacı dışında kullanmayın.Şu anda bir ZJ iniz var mı bilmiyorum ama,özellikle 5.2 V8 ler dunyanın en sağlıklı ve yorulmadan çalışan makinalarıdır.2000 rpm gibi normal devirlerde bile 60-65 miles yapabilir.Yeterki siz 100 miles ta sürekli gitmeyiz.Zaten benim kide sizinki gibi 2.aracım.olduğu için sadece hafta sonları kullanıyorum.Makina sıyla ilgili sorun cıkarmaz.Alt takımlardan cıkarabilir gercek bir off-roader olmadığı için.Onunda cözümü arazide cok yavaş ve dikkatli kullanmaktır.Ayrıca parcaları ucuzdur.Almadıysanız ben tavsiye ederim.V8 in sesini duymak bile baska bir zevk.Aşağıda arkadaşın dediği gibi zinciri bile(hayati parcalar arasındadır) 600 tl.civarı ,zincirde zincir yani.Cokta dengelidir.Ceki demiri taktırırsanız orijani tercihen tabii cekemeyeceği bir sey yok gibidir.Benim tek takıntım ön farları .Hep soluk gibidir.USA da baska yan sanayiler solmaz policarbon farlarını yapıyorlar.Zaten orijinali 100 tl.falan.ya sık sık değiştireceksiniz veya 2x265 USD verip far derdinden kurtulacaksınız.
selamlar
 

Ynt: 94 - 97 Arası ZJ Tavsiye ?..

merhaba hunter458 öncelikle aramıza hoş geldin. benim 200.000 baz almamdaki amaç aslında şu. bu araçlarda 300 ile 350bin km yada başka bir değişle 200.000mil civarında motorda zincir değişimi yapılması gerekiyormuş. buda ortalama olarak 700 ila 1000 lira arası gibi bi rakam. açıkçası aracı aldığım zaman ne kadar masraftan kaçabilirsem okadar iyidir benim için. yoksa diğer yandan bir jeepin motor ömrü 800.000 ile 1.000.000 arası olduğunu biliyorum. hernekadar kaçmış olsamda elbette masraf çıkacaktır fakat ben önlemlerimi almak ve tedbirli yaklaşmak istiyorum.
 



Ynt: 94 - 97 Arası ZJ Tavsiye ?..

bu arada far problemi içinde canını sıkmana gerek yok bence. dış yüzeyinde sorun olduğu için kolay bir uygulama ile farlarını oldukça parlak bir hale getirebiliyorsun.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,093
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst