89 model V8 90 defender

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yeyemre Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 59
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,179

yeyemre

Ana Kamp
Mesajlar
31
Tepkime Puanı
4
Yer
gaziantep
Büyük bir heyecanla İzmirdeki meslekdaşım Ömer Kalkan'dan aldıgımız 90 defenderin yapım aşamasını elimizden geldigince sizlerle paylaşmaya çalışıcaz.Fotograf eksiğimiz oldugu için aslında biraz özet olacak . Bir çok şeyi ilk defa uygulamanın ne yapacağımızı nasıl yapacağımızı bilmemenin verdiği zorluklarla birleşince çoğu zaman karamsarlığa bile kapılsakta bir çok dostumuzun yardımlarıyla aracımızın son haline ulaştık.Yeni araç yapacak arkadaşlarımıza fikir vermesi , yaşadığımız zorlukları paylaşarak onlara yön göstermesi, bizim hala yapmaya devam ettigimiz işlemler için fikri olan arkadaşların fikirlerini bizimle paylaşması açısından başlıgın faydalı olacagını düşünüyorum.

Öncelikle araçtan biraz bahsedelim Araç 1989 model Orjinal İngiliz defender 90. 2,500 benzinli. Biz aldıgımızda aracın herşeyi orjinaldi boyası bile fabrika çıkışıydı.araç çok temiz ve özenle kullanılmış. Öyleki aldıktan sonra marşa basıp hiç bakım yaptırmadan İstanbuldan Antepe 1300 km sorunsuz bir şekilde çok konforlu olmasada geldik.

ilk aldıgımız zaman

KA2.jpg


KA5.jpg

KA6.jpg


KA7.jpg


KA3.jpg
 

Etiketler
Ynt: 89 model 90 defender

Araç gelir gelmez bir kaç denemeden sonra neler yapacagımızın listesini çıkardık. Öncelikle defender'ı tanıdık, yapmış olduğumuz gezilerde aracın eksikliklerini gördük. İlk aks kırma tecrübemizi, piyasadan aldığımız; askeri ihaleler için satılan, ucuz yedek parça ile yaşadık. Arka iki aksımın kırılmış olmasına rağmen yolda kalmadan o haliyle şehre dönüşüm defender'a olan saygımı arttırdı.
Yurt dışındaki bağlantılarımızı kullanarak, bearmach, hevy duty aksaları sipariş ettik. Bu projeye başladığımızda, ilk olarak alt takım ve burçlarını elden geçirdik. Ardından yay torsiyonlarının ve aracın alt takım kontrollerini yaptık. Daha sonra aracımızda bulunan 2,5 benzinli motorun subap ayarı ve buji ve buji kabloları değiştirdik.

Aracın Gaziantep'e gelir gelmez ilk deneme videosu;


th_IMG_0489.jpg
 

Ynt: 89 model 90 defender

Aracı hidrolik direksiyon olmadan kullanmak çok zordu onun için ilk olarak hidrolik direksiyon yapılmasına karar verdik.Hidrolik dieksiyon sisiteminden sonra arka dif kilidi ve snorkelle işe başladık Tabi boya ve döşemeleride yenilemek gerekiyordu.orjinal direksiyon kütügü sipariş verildi.ilk etada krank kasnagının çift kayışlısı ile japon grubuna ait bir hidrolik pompası takmaya karar verdik. ilk gezide hidrolik direksiyonun rahatlığı harikaydı.Daha sonra huma otodan sipariş edilen 10 freze detroit maka 100% kilit arka difrensiyele takıldı.

IMG_0514.jpg

IMG_0512.jpg

IMG_0511.jpg

IMG_0517.jpg
 


Ynt: 89 model 90 defender

Sait usta motora gerekli bakımı yaparken...

IMG_0524.jpg

Araca 5 cm spacer takdık, 33 Silverstone MT Extreme başka türlü sığmadı:smiley:

lastikler 33/10,5/16 Silverstone MT Extreme 117 lastikler gayet güzel. Özellikle çamur performansı olarak herhalde en iyi lastiklerden birisi. defender la hard offroad yapmayı planladıgımızdan çamur performansı bizim için önemliydi.

IMG_0563.jpg

IMG_0566.jpg

IMG_0548.jpg
 



Ynt: 89 model 90 defender

Safari snorkelin montajından sonra tekrar denemeye çıktık land roverde bulunan merkezi kilit yanı sıra araka def kilityle tanışmış olduk. 33 silverstone exremler ilk uygulamada dodiklere çarpması ve dodikleri kırması sonucu acil olarak aracı yükseltmek gerektiğine karar verdik. 2inç yukseltme kiti bulamadıgımızdan humanın 30 gün sonra gelecegini söylemesiyle ile birlikte deneme amaçlı derlin takozlarla yay arasında mesafe yaratıp süspansiyonun esnekliğinin azalmasına göz yumarak aracı 5 cm yukselttik ilk demede direksiyon hakimiyetinde azalma ve aracta gezme problemi yaşamaya başladık.

IMG_0552.jpg

IMG_0555.jpg
 


Ynt: 89 model 90 defender

Aslında araç burda bitmişdi. Bu haliyle birçok geziye gittik, sorunsuz döndük. Ama virüs girmişdi kanımıza bir kere. Aracın orjinal motoru 2.5 l idi ve bu bizi tatmin etmiyordu. En fazlada uzun tırmanışlardaki bayılması bizi rahatsız ediyordu.
Önce lpg yi söktük belki rahatlar diye. Fark etti ama genede istediğimiz gibi değildi. Tek çözüm olabilirdi bizim için... V8:smiley:)

Tabi V8 motoru bulmak zor ve maliyetliydi, üstelik sadece motor değil, şanzıman ve diferansiyellerinde değişmesi gerekecekti ama ok yaydan çıkmışdı artık... Gaziantep Otokar servisi Aydın Bilgili arkadaşımızın isteyin jet motoru takayım gazıyla araştırmalara girişdik...:smiley:
Sonunda aradığımız motoru bulduk... 130 Defenderdan çıkma bir 3.5 V8. Aynı zamanda şanzıman ve diferansiyelleride üzerinde...

Tabi motora gelmeden önce hazır önceki motor sökülmüşken izolayson olayına girelim dedik...yalıtım malzemesi 1,5-2 cm kalınlığında , bir yüzü yapışkan, diğer yüzü 1 mm alüminyum levha ile kaplı , yanmayan, tutuşmayan elastik süngerimsi yapıya sahip ,hem ses hemde ısı yalıtımında kullanılan ithal bir malzeme.

IMG_0169-1.jpg

IMG_0168-1.jpg

IMG_0032-1.jpg

IMG_0029-1.jpg

IMG_0010.jpg

IMG_0026.jpg
 

Ynt: 89 model 90 defender

V8 motorla tanışma zamanı geldi. Aracın karakteristik özelliği olan alüminyum montaj ve çelik perçimlerini sökerek; aracı tavan, arka iki çamurluk, ön iki çamurluk ve ön cam gövdesi olmak üzere orjinal birleşim yerlerinden ayırdık. Şasede bulunan motor şanzıman ve diferansiyelleri söktükten sonra şase elektirik ve fren sistemlerini de söküp şaseyi kumlamaya verdik. Kumlanan şaseye, epoksi astar ve endüstriyel mat siyah boya uygulayarak şasenin paslanma olasılığını yok ettik. Kabinin alüminyum parçalarını astarlatıp, aracın mavi renk olan gövdesini gri renge boyattık. Gögüs sistemi ile ilgili; kalorifer boruları yenilendi, tavan doşemesi sökülüp temizlendi ve orjinal dubelleri ve sekmanları kullanılarak montajı yapıldı. Kurum çıkışlı, hurda belgeli, 1993 model, 3,5 v8 motorlu ve lt 77 şanzımanlı bir 130 defender satın aldık ve parçalamaya karar verdik. Buradaki amacımız; maliyet gözetmeksizin motor, şanzıman, diferansiyel akuplesini orjinaline uygun olarak kendi aracımıza uygulamaktı. Mevcut şase sisteminde bulunan bağlantı kulakları v8 motora göre ayarlandı. Eş zamanlı olarak motor, şanzıman, diferansiyel revizyonlarına başladık. Öncelikle diferansiyellerin tüm rulmanları yenilendi. Ön ve arka kovanlar boş olarak kumlatılıp, dıştan epoksi astar ve endüstriyel boyayla boyatıldı. Kovanların montajlarını yapıp, heavy duty akslarını ve detroit 24 freze arka kilidini taktık. Daha sonra şanzıman keçeleri ve sekromenç kilitleme parçalarını yeniledik. Sıra v8 motora tekrar can vermeye gelmişti, motoru dağıtık, std pistonlarında bulunan 7-10 arası aşınmadan dolayı 0,20 yani bir farklı pistonlara göre gömlekleri honlatıp ana kol yataklarını yenisi ile değiştirdik. Ardından yağ pompa dişlilerini, subapları, eksantrik zinciri, dişlisini, yeni Piston, sekman, kam mili, biyel kolları, yataklar a dan z ye herşeyi yenileri ile değiştirdik ve montaja başladık.

IMG_0022.jpg

IMG_0016.jpg

IMG_0017.jpg

aaaa016yeni.jpg

aaaa015.jpg



Yeni Piston, sekman, kam mili, biyel kolları, yataklar a dan z ye herşey yenilendi..

IMG_0034.jpg
 




Ynt: 89 model 90 defender

Takozlarla yükseltilen araçta direksiyon hakimiyetinde azalma ve araçta gezme problemini gidermek için işin doğrusunu yapıp huma otodan 2inç yükseltme kitini sipariş ettik ve yükseltme işlemine başladık.

034.jpg

033.jpg

032.jpg

031.jpg
 

Ynt: 89 model 90 defender

İçiyle ilgili değişiklikler de yapıldı... Öncelikle İngiltereden ön konsol ve vites çerçevesi siparişi verildi...
P3040184.jpg

P3040183.jpg

036.jpg

Navigasyon cihazı ingilterden aldıgımız konsola monte edildi .tüm elektirk tesisatı yenilenerek konsola gerekli dügmeler yerleştirildi.tüm gerekli dügmeler konsol üzerine taşındı.otomatik cam ve otomatik kilit takıldı.navigasyon cihazı nın aynı zamanda tv ve bluetooth özellikleride defenderin ruhuna her nekadar yakışmasada konforlu bir defender oldu. :smiley:

IMG_0135.jpg

IMG_0506.jpg

IMG_0127.jpg

Bilgili Otodaki diğer araçlardan bir görüntü...

IMG_0130.jpg
 


Ynt: 89 model 90 defender

yazınca 2 sayfa olan bu işlemler aylar sürdü bu süre zarfında ben emre usta gökhan ise gökhan usta olmuştuk :D .Şaka bir yana bizim için sanayi yogun iş stresinden uzaklaşa bildiğimiz yeni dostlar edindiğimiz bir yer halini almıştı.Öncelikle Sait usta olmak üzere Aydın usta, Davut usta,Salman Usta,Eyüp Usta, Yılmaz usta ve Bütün Bilgili Motrlu Araçların hakkın ödememiz çok zor.Bu kadar işlemi onlar olmasa yapazdık.
 

Ynt: 89 model 90 defender

th_IMG_0044.jpg


V8 takıldıktan sonra aracın krakteri tamamen degişti,en dik yokuşlarda bile 1.vites devir tüketir hale geldi.defender artık çok daha zevk vermeye başlamıştıki güçlü motordan kaynaklanan sorunlar baş göstermeye başladı her gezide kırılan akslar.Kapaksız tek parça 24 freze aks kullanma kararı aldık.Kapaksız tek parça akslarımız geldi takılıyor.artık bunuda kırarsa başka bir çözüm bulucaz ki büyük bir ihtimale kırılıcağını sanmıyorum.
 



Ynt: 89 model 90 defender

Yapılacaklar listesi:
1.Kapaksız tek parça aksların takılması
2.Şu anda bir sorun olmayan ama aksları degiştirdikten sonra kırılma ihtimali yüksek duran Ön ve arka şaftların Akrep olarak geçen zırhlı Land Roverların çift kardanlı şaftıyla değiştirilmesi,
3.Ayna mahrutinin 4,10 ile degiştirlmesi
4.Yeni dodikler
5.Halepten aldıgım gelmesini beklediğim 3,9 v8 den çıkma klimanın takılması.(aydın bilgiliye selam ola)
6. Ne zaman ve nasıl bulurum bilmiyorum ama otomatik şanzıman alınıp takılması.(aydın bilgiliye güvenim sonsuz bir yerlerden bulur diye umut ediyorum :smiley: )
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,093
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst