Çekme karavan satın alma veya yapma düşüncenizden önce, bu karavanlarla ilgili teknik olarak uzun araştırma ve geniş bilgiye sahip olunuz.
Aracın arkasında çekilen dengeli veya dengesiz ağırlık ve hacim olarak çeken aracı etkileyecektir.
-Çeken aracın motor gücü ve ağırlığı
-Rampa yukarı çıkarken (araç hafif / römork ağır) zorlanma veya duruşta sizi çekecektir.)
-Rampa aşağı inişte ( çeken araca baskı /hızlandırmama / savrulma)
-Düz yolda hız limitlerinde seyirde bile rüzgarlı havada çekilen karavanın,alan hacmi ve rüzgar tutmasından dolayı(yelken etkisi) yaparak savrulmasına.
-Dar yollarda özellikle gece sürüşlerinde karavan fiziki yapısının, araçtan en ölçülerinin fazla olmasından dolayı karşıdaki aracın çarpma riskleri.
-750 kg sınırı zıplama ve rüzgar etkisinden dolayı(yol kodundan) 2300 mm kabul edilse ,kapalı bir kutu ve 2 teker basmalı, dikkat gerekir.
-750 kg sınırı aşıldığında UBAK kantarında ceza demek.
Teknik bilgilere yakın ve iyi bir sürücü için römork sistemi yapılabilir.
Bu işlerin acemisi bir kişinin her işte olduğu gibi pişmesi gerekir.
B -BE sınıfı belge için uygulama yeni,bilinmezler fazla,sürücü kurslarıda yeni yeni araç tanzim etmeye başlamışlar.
750 kg römork için şu an için B yeterli denir.Vergiden muaf ve çeken araç plakası takılır.
750 dan fazla- 3500 kg sınırı için BE olma durumu var.Sadece 2 yılda bir TUV-TURK vizesi ayrı plakaya sahip olur.
B belge var ve BE olacak yaklaşık 1.000 lira gibi.
Aceleniz yoksa bu seneyi bekleyin netleşecek deniyor.
Bende çekme yapmayı düşünüyorum,750 kg geçecek,1500 kg gibi tasarım.
Motokaravanlarda trf. sigorta 4.000 ve üzeri çıkardılar.
Bunda da yaparlarsa vazgeçilir.
Karavanın (çekme) trf.sigortası oluyor mu ,ne durumda araştırmak gerekir.