750 Kg Altı Çekme Karavanların Yüklü Ağırlıkları Bu Miktarı Aşabiliyor. Denetimlerde Sorun Teşkil Eder Mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan imfurunveren Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 5
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,777

imfurunveren

Yeni Üye
Mesajlar
1
Tepkime Puanı
0
750 kg altı çekme karavanların yüklü ağırlıkları bu miktarı aşabiliyor. Denetimlerde sorun teşkil eder mi? Özellikle de avrupada?
Çekme karavan araştırıyorum ve NK Karavan güneş 3900 modelini beğendim. Bütçeme de uygun. Ancak ağırlıkları 750 kg'ın hemen altında. Seyahatlerimizde mutlaka bu limiti aşacaktır. Bu bir sorun oluyor mu? Yurt içi veya yurt dışındaki denetimlerde bir sorun teşkil eder mi?
 


Yurt dışını bilemem ama bizim ülkemizdeki her türlü sorunun baş kaynağı denetim mekanizmalarının çalışmaması. Yoksa kağıt üzerinde veya lafa gelince her şey güllük gülistanlık.

Aşağıdaki fotoğrafta, her zaman yoğun olan bir kavşaktaki trafik ışıklarının hemen gerisinde bulunan bir duraklama ve park edilmez levhasını görüyorsunuz... ve de tam altında ve çevresinde park etmiş araçları... Başka söze gerek yok.




Sorunuza gelince; ben de yurt içinde çekme karavanımla hiç tartıya alınmadım ama K2 belgeli ticari pick up'ım olduğu için arkamda karavan varken kendi rızamla tartıya girmişliğim var.
Netice; kantardan geçerken hgs geçişlerindeki gibi sistem ufak bir ekranda plakayı ve aracın ağırlığını yazıyor. Benim plakayı bile yazmadı. Yani alakasız bir araç olarak gördü.

NK karavan, bildiğim kadarıyla Al-ko şase kullanıyordu. Asıl soru denetimden ziyade, şasenin sizin yükleyeceğiniz ağırlığa uygun olup olmadığı. Bunu üreticiye sorarsınız.
 


Selamlar NK Güneş modeli bildiğim kadarıyla 1000 kg üstünde gelmektedir. Şuanda O1 belgesi, Tip Onay belgesi ve Fatura ile bir sorun yaşamazsınız. Ancak gelecekte sorun yaşamayacağınızın kimse garantisini veremez. İlerde devlet bu konuyu kafaya takar ve denetime başlanırsa nasıl bir süreç olur bilemiyorum. Ancak şu da var bırakın belgeyi hiçbir belgesi olmayan bir sürü karavan yollarda gezerken, ayrıca yerli üreticilerin 750kg altı diye sattığı karavanların %95'i 750 kg üstü olduğu gerçeği ortada dururken, bu işler nasıl bir düzene girer benim aklım ermiyor bu işe.
 



Günaydın,
Gözlerden kaçan bir husus var.
Karayolları Trafik Yönetmeliği der ki,
Madde 42 - * Çekici araçlar ile yüklü ağırlığı 750 kg.'ın üstündeki römork ve yarı römorklar (traktör römorkları hariç), bu Yönetmeliğin 29 uncu maddesindeki esas ve usullere uygun olarak ayrı ayrı tescil edilirler.
Satılan karavanlar için 750 kg altı deniliyor, kanun YÜKLÜ AĞIRLIĞI 750 KG diyor. Lütfen düşünün, bu karavanlarda neler yok, neleri eklemeniz gerekiyor ?
Isıtma sistemi,
Buzdolabı,
Tuvalet,
Güneş enerjisi sistemi,
Tente,
Tüp,
Kişisel eşyalar.

Ayrıca Akdeniz45 üstadın dediği bir husus vardı, yurtdışı karavan imalat standartlarında katı kurallar koyuyor. Örneğin karavanın gaz tesisatı ve elektrik tesisatı konusunda çok hassaslar. Yerli bir karavan ile yurtdışına çıktığınızda bu detayları incelemek isteyebilirler. Yine aynı şekilde gözle görünür şekilde büyük olan ama 750 KG altı !!! olarak belgelenen bir karavanı tartta bilirler.
Bu durumlarda sorun, kusur bulmaları değil o kusur bulunduktan sonra sizin ne yapacağınız.

Sağlıklı kalın
 

SON KONULAR - FORUM