Merhabalar,
Aracımda wolf sac jant (6,5Jx16x20,5) ve 235/85R16 M/T lastik vardı.
Kayalar'dan aşağıdaki jantı alırken offset değerine hiç dikkat etmemiştim. Gerçi öyle bir değer belirtilmemiş ama araştırdığım kadarıyla 33mm offset değeri varmış. Yanlışsa düzeltin lütfen. Lastik olarak ise 265/75R16 A/T lastik aldım. http://kayalaroto.com.tr/?p=21&r=10592&Grup1=DEFENDER&Grup2=Defender&Grup3=Aks+Aksam%FD&Grup4=Jant+Ve+Bijon
Direksiyonun tam turlarında lastik iç aksama sürtme yapıyor ve manevra kabiliyeti epey azaldı.
Ekli resimdeki karşılaştırmaya göre, 30mm spacer almam gerekecek.
kesinlikle Yavuz abinin faturalı dediği flanştan kullanın derim...
Aliminyum olması güç kaybı açısındanda çok önemli faktör...
Ebaydan araştırdınızmı,
Aliminyum olanlar çok kolay geliyor, giriştede sıkıntı yok...
Fakat faturalı=hub centric özellikli olmasına dikkat edin
Derim...
ebay (uk) de oem'ler 110gbp civarı, bearmach 165gbp. ürün 12 kg civarı olduğu için normal posta ile göndermiyorlar genellikle. Kargo da 60gbp civarı. Bu durumda pek cazip olmuyor.
Alfonse' Alıntı:
kesinlikle Yavuz abinin faturalı dediği flanştan kullanın derim...
Aliminyum olması güç kaybı açısındanda çok önemli faktör...
Ebaydan araştırdınızmı,
Aliminyum olanlar çok kolay geliyor, giriştede sıkıntı yok...
Fakat faturalı=hub centric özellikli olmasına dikkat edin
Derim...
Hımmm...
Evet. Haklısınız...
Grand Cherokeye yıllar önce usaden almıştık türkiye ile arasında çok fark vardı...
O zamanlar bu tür ekipmanlar tek yerde olduğu için çok pahalıydı...
Şimdi ulaşmak daha kolay olduğu dışarıdan getirttmwkten bile daha ucuz oluyor bazı parçaları
Merhabalar,
Aklıma bir şey takıldı. Açık difransiyelli araçlarda (örneğin defender standart ön ve arka dif) bir teker dönmezse, diğeri normal devrin iki katı hızla döner. Defender'daki orta difransiyelin yapısını bilmiyorum, orta difransiyel kilitli değilken, üç teker dönmediğinde boştaki teker normal devrin dört katı hızla mı döner?
Merhabalar,
Aklıma bir şey takıldı. Açık difransiyelli araçlarda (örneğin defender standart ön ve arka dif) bir teker dönmezse, diğeri normal devrin iki katı hızla döner. Defender'daki orta difransiyelin yapısını bilmiyorum, orta difransiyel kilitli değilken, üç teker dönmediğinde boştaki teker normal devrin dört katı hızla mı döner?
devrin katı şeklinde bir hesap yapmak yanlış olur.
orta kilit devrede değilken bir lastik boşa çıkarsa diğer 3 lastiğe hareket iletilmez boştaki lastik döner.
orta kilit devrede iken önden bir lastik arkadan bir lastik boşa çıkarsa boştaki lastikler aynı devirde döner. bu noktadan sonra diff kilitleri olaya girer
Motor 1000 d/d ile dönüyor, araç 1.viteste.
1.vites dişli oranı 3,39:1. Yüksek devir transfer kutusu çıkışı 1,41:1. Ön/arka difransiyel oranı 3,54:1 olsun.
Tekeri döndüren aks normal olarak 59 d/d hız ile döner, değil mi? (Oranları yanlış belirtmiş olabilirim)
Aracın herhangi üç tekeri yere basıyor ve bir teker askıda kalacak şekilde konumlandığını düşünelim(orta dif kilitli değil). Aynı motor devrinde teker hızı ne olur? Sorum bu.
Veya şöyle de sorabilirim. Araç liftte. Dört lastik de boşta. Araç çalışmıyor ve viteste de değil.
Arka difransiyele giren şaftı çevirdiğimde tekerler de dönüyor. Şaftı 7 tur döndürdüğümde tekerin de 2 tur dönmesini beklerim değil mi? (dif 3,54:1). Peki, arka tekerlerden birini tutsak ve şaftı yine 7 tur çevirsek, teker kaç tur döner? Bence 4 tur döner.
Denemesi kolay.
altug onaran' Alıntı:
orta kilit devrede değilken bir lastik boşa çıkarsa diğer 3 lastiğe hareket iletilmez boştaki lastik döner.
Mantıksal oranlama yapalım,orta kutuya diferansiyel dendiğine göre tek tarafa farzedelimarka iki tekerde dönemiyor öne iki misli devir oluşarak akması gerek dediğiniz gibi. Öndende biri dönmüyorsa oldu x2 daha.Düşünceniz bu bağlamda doğru.
Ama kafamda tam manasıyla doğru demek yanlış gibi bir düşünce var.Araştıralım.
Bu programı kullanmayı hiç beceremedim. (sadece sesli düşünüyorum.) Orta dif. Kilitliyken ön arka eşit Güce sahip oluyorsa ve bu tekerlerden biri Boşta kalıyorsa diğeri x2 hızda Dönmesi mantıklı. Dişlinin dönmeyen kısım gücü diğerine aktarılacaktır.
Orta kilitli değilse güç dağılımına göre yine tutunmayan teker diğerine göre x2 olması lazım. Ama araçta ön arka dif. Kilit yoksa tüm Gücün max. X2 olarak boştaki tek tekere iletilmesi gerekiyor bu durumda.
Kaç tur dönerse döner, boştaki tekere Traction Control ünitesi fren uygular yola devam ederim , sorgulamam... ;D ;D Tabi ABS sensörü bozulursa naparım bilmem ;D Full mekanikten full elektroniğe geçince böyle değişik oldum ;D ;D ;D