7/24 Açık Landrover'cılar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan HakanBastoncu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 46,274
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 1,277,613
Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

çalıştırmıyor bence, bu işlem için ileri 2-3 . vitese vermiştir bence.
 

Etiketler






Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

schweps' Alıntı:
Bence ileri viteslerde kaymaz.

motoru çalıştırmıyorsa benzer etkiyi motorun kompresyonu ile yapacaktır , ama tabiki o konumda kontrol zor, motor çalışıyorsa elbette yöne göre vitesi kullanmak zorunda.
 

Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

İlk videoda motoru çalıştırmıyor...
Marşa tıklıyor, kontağı kapatıyor...
Yani krankı biraz çevirerek subapların aç kapa yapmasını sağlıyor...
Sonrasında viteste ve motor dönüyor zorlanarak, motor çalışmıyor, sadece dönüyor içi, güç üretmiyor...
Motor dönüyor ama çalışmıyor, kontak kapalı elektrik yok...
Benzinli araçta bujilerde elektri yok bu durumda...
Dizelde ise mazot pompasındaki stop müşirinde elektrik olmadığı için selenoid kapalı mazot akışı yok...

Çoğu insan hatta bazı ustalar bile kabul etmiyor ama
Örnek
Düz vites aracın uygun süratte uygun viteste kontağını kapatın...
Mesala 80 kmh 5.vites...
Debriyaja felan basmayın, motor ateşleme yapmadan döner tekerlekten deften şanzmandan aldığı tahrikle...
Mtorda kitlenme felan olmaz...
Subaplarda mis gibi açar kapar
Yavuz abi konuşmuştuk bunu telde hatırlarsan...

Dolayısı ile motoru çalıştırmadan kompresyonla aşağı indiriyor...

GT-I8552 cihazımdan gönderildi
 

Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

İkinci videoda ise 1.ve geri viteste marşa biraz daha fazla basıyor ve kontağı açık bırakıyor...
Araç ilk hareket marş motorunun krankı çevirdiği güçle yapıyor...
Sonrasında
İlk aldığı hareketle kontakta açık olduğu için rölantide çalışmaya başlıyor...
Aktarma low rangede olduğu için kımıl kımıl yürüyor

GT-I8552 cihazımdan gönderildi
 

Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

Bunu neden yapıyor:
1. Videoda rölantide kompresorle inmek yerine çalışmayan yani minumum rölantideki itme gücünü dahi ortadan kaldırıp
Güç üretmeyen, yanma odasındaki oluşan negatif ve positif basınçla,
Rölantiden daha fazla bir kompresyon (motor) freni yapmış oluyor...

2.videodaki çalıştırma yöntemini ise bence hiç kullanım yeri yor...
Gereksiz...

İkiside mekaniği çok zorlar...
Trigeri zincir değil kayış olan araçlarda koparır bile triggeri

Doğrumuyum yavuz abim

GT-I8552 cihazımdan gönderildi
 

Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

Alfonse nick'i tanıdık geldi, baktım iki yıldan uzun süredir aktif olmamışsınız. Tekrar hoşgeldiniz.
Motoru çalıştırmadığı konusunda hemfikiriz ama bence sonrasında kontağı kapatmıyor, direksiyon kilitlenmesin diye.


 



Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

İki yöntem de, tırmanmaya uğraşıp başarılı olunmayan hallerde emniyetli iniş için kullanılabilir.
Triger niye zorlansın, kranktan tahrik almaya devam edip dönecek.
Araç vitesteyken, debriyaja basmadan marşı çevirip aracı çalıştırıp yürütmek benim için ilginç bir bilgi oldu.


 

Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

Birinci videoda bence kapatıyor...
Kontak açık kalsaydi (iterek araç calistirmadaki gibi)
tekerlek dönmesiyle tahrik alan makina ikinci vedeodaki gibi çalışmaya baslardi...
Burada zaten amaç calismayan fakat dönen motordaki kompresyondan max fren sağlamak...
Direksiyon klidi ise anahtarı tam off durumuna almadan (arada bi konum) engellenebilir...
Çok kullanışlı ve gerekli bi yöntem değil ama... Bence...
Zaten makina defender salsin bayır aşşağı, bişi olmaz

Evet yıllardır online olmuyorum... Bu konulardanda hayatımı çok uzaklastirdim...
Arada ugrayayım, eski dost meclisini ziyaret edeyim dedim...
Gene kaybolurum büyük ihtimal...
Size ve tüm seven sevmeyen tanıdık tanımadık Herkese Selamlar...



GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

Tekerlek defransiyel
Defransiyel safti
Safti viteste olan sanzmani
Sanzmanda kranki döndürmeye zorlanıyor...
Krank dönünce trigger kayısı veya zinciri vasıtasıyla egzantrik dondurulmeye zorlanıyor...
Fakat calismayan motorda yanma odalarinda ciddi negatif ve positif basınç var...
Dönen egzantrik subaplari iterek açıp kapayama çalışıyor , fakat subaplar yanma odasındaki negatıf ve positif basinclar yüzünden acilip kapanmaya direniyor (İşleri bu zaten, çalışan motorda acilip kapanarak yanma odasına yakıt girisini kontrollü saglamak ve yanmis gazın çıkışını sağlamak. Aynı anda diğer gorevleride kapalı oldukları zamanda sizdirmamak)
E bu mekanik sistemde en zayıf yer kayış... Zincir değilse kopma sente siyirma ihtimali var...
Bu yüzden kayisli triggeri olan araçları vurdurarak çalıştırırken dikkat etmek lazım...

GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ynt: 7/24 Açık Landrover'cılar

Dakar'da bu sene yarışan defender 110.
Bakalım ne yapacak.
Kapı numarası:420
Pilot: Ali Gharib (Almanya)

 

Ekli dosyalar

  • img.3.JPG
    27.1 KB · Görüntüleme: 317