69 Tuzla Willys Motor Revizyonu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan huseyin43 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 265
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 66,598

huseyin43

Taytıs
Mesajlar
342
Tepkime Puanı
0
Yer
kütahya
öncelikle bu konuyla ilğili arkadaşların bana yardım etmelerini diliyorum... kendim kia ticari ustasıyım
ve bu ilk deyimim olucak pekte cj ler hakkında bilği sahibi değilm

araca şu an için duşundüğüm motor nissan BD30 3000cc düşünüyorum ama
şanzımana nedenir bi cok çeşidi var ama 3 ileri bi şanzıman
model 69
önceki motor ısuzu 86 model bi motor neyin tam bi fikrim yok

aracım boyada kaput içi boyamış durumda
araştırmalarıma göre difransiyeller 41-10

kulanma amacım genellikle arazide olacak asvallta başka aracım war


size sorum bu şanzımanmı yoksa başka bi cj 4 ileri şanzımanmı

yada hiç ugraşma git 4x4 motor ve şanzumanla birlikte al ama şu motor model şu diye belirtmeniz

yardımlarınız için teşşekkürler aracın ilk halindeki fotolarını 1-2 güne koyarım

şimdiden ilğiniz için teşşekkür ederim

düşündüğüm motorun resmini ve değerleri
3800 dev/dak’da 100 Bg güç, 2000 dev/ dak’da 216 Nm tork

1
 

Etiketler

Jeepler üzerinde yapılan/yapılacak olan modifiyelerle pek ilgilenmiş birisi deyilim . Motor konusunda yardımcı olacak fikrim yok.
Diferansiyel ayna mahruti sayılarına baktığımızda 1:4.09 gibi CJ5 1970 sonrası araçlardaki devir oranınıda işaret ediyor ve böyle bir araçtan aktarma olmaları olasılığına da gündeme getiriyor.Şanzuman arkasındaki arazi şanzumanı nedir acaba?Size şöyle sorayım; arka şaft arazi şanzumanı ortasındanmı çıkıyor yoksa sağ taraf (yolcu tarafı) tan mı çıkıyor ve arka karpuz tam ortadamı ,sağ taraftamı?
Her halikarda üzerinde oldukça seri bir diferansiyel olduğu görülüyor. 4 ileri koyacağınız şanzuman büyük olasılıkla T-98 ( Kaiser şanzumanı diye de bilinir) yada T-18 olacaktır.Her ikisinin de devir oranı seri diferansiyelde arazi koşullarında 3 ileri olana oranla çok daha büyük bir güç çıkışı sağlıyacaktır.Ancak hepsinde de son viteslerde oran hep 1:1.00 olacağından düz yolda sürat açısından hiç fayda sağlamıyacaktır.
T-98 yada T-18 size başka birçok uğraşı konusu çıkaracaktır;
1.Arka şaft boyunu kısaltmak ve ön şaft boyunu uzatmak zorunda kalacaksınız
2.Arka şaft açısı çok dikleşecektir.Bunun için ya kovanda makaslara sasan ayakları(tablaları) taşlayıp 13 derece açı ile mahruti boğazını yukarıya çevirmeniz gerekir yada bu işlemi belirttiğim açıda yapılmış şim kullanarak sağlamak zorunda kalacaksınız
3.arazi vites kollarının yerini değişmeniz gerekiecek ve bunun için taban sacında yeni delik açmak zorunda kalacaksınız
4.Priz direk ve arada adaptör flanş bulmak zorunda kalacaksınız
5.ara şase bağlantısına da emek ve kafa yoracaksınız
Yani hemen birin aşağı al diğerini üzerine koy kadar basit işlem deyil.Bunları göze alıyorsanız T-98 yada T-18 ile arazide çok daha ağır devir ve iyi bir tırmanıcı aracınız olur.
 


seyit' Alıntı:
Jeepler üzerinde yapılan/yapılacak olan modifiyelerle pek ilgilenmiş birisi deyilim . Motor konusunda yardımcı olacak fikrim yok.
Diferansiyel ayna mahruti sayılarına baktığımızda 1:4.09 gibi CJ5 1970 sonrası araçlardaki devir oranınıda işaret ediyor ve böyle bir araçtan aktarma olmaları olasılığına da gündeme getiriyor.Şanzuman arkasındaki arazi şanzumanı nedir acaba?Size şöyle sorayım; arka şaft arazi şanzumanı ortasındanmı çıkıyor yoksa sağ taraf (yolcu tarafı) tan mı çıkıyor ve arka karpuz tam ortadamı ,sağ taraftamı?
Her halikarda üzerinde oldukça seri bir diferansiyel olduğu görülüyor. 4 ileri koyacağınız şanzuman büyük olasılıkla T-98 ( Kaiser şanzumanı diye de bilinir) yada T-18 olacaktır.Her ikisinin de devir oranı seri diferansiyelde arazi koşullarında 3 ileri olana oranla çok daha büyük bir güç çıkışı sağlıyacaktır.Ancak hepsinde de son viteslerde oran hep 1:1.00 olacağından düz yolda sürat açısından hiç fayda sağlamıyacaktır.
T-98 yada T-18 size başka birçok uğraşı konusu çıkaracaktır;
1.Arka şaft boyunu kısaltmak ve ön şaft boyunu uzatmak zorunda kalacaksınız
2.Arka şaft açısı çok dikleşecektir.Bunun için ya kovanda makaslara sasan ayakları(tablaları) taşlayıp 13 derece açı ile mahruti boğazını yukarıya çevirmeniz gerekir yada bu işlemi belirttiğim açıda yapılmış şim kullanarak sağlamak zorunda kalacaksınız
3.arazi vites kollarının yerini değişmeniz gerekiecek ve bunun için taban sacında yeni delik açmak zorunda kalacaksınız
4.Priz direk ve arada adaptör flanş bulmak zorunda kalacaksınız
5.ara şase bağlantısına da emek ve kafa yoracaksınız
Yani hemen birin aşağı al diğerini üzerine koy kadar basit işlem deyil.Bunları göze alıyorsanız T-98 yada T-18 ile arazide çok daha ağır devir ve iyi bir tırmanıcı aracınız olur.

öncelikle teşkkür ederim ilğinizden dolayı tekrar söylüyorum cj ler hakında pek bi bilği sahibi değilim ama kendim dizel motor ustasıyım
emek ve kafa yoracağımın farkıdayım benim asıl tedirğinliğim bu motora elimdeli 3 ileri şanzumanın uyum sağyıp sağlamaması yani bana asvalt için gerekli değil amatör olarak offroad yapıcaz yani
en iyisi size şanzumanın fotolarını çeketim difiransiyelinde
beraber bi değerlendirme yapalım

ilği için teşekkürler.
 




huseyin43' Alıntı:
öncelikle teşkkür ederim ilğinizden dolayı tekrar söylüyorum cj ler hakında pek bi bilği sahibi değilim ama kendim dizel motor ustasıyım
emek ve kafa yoracağımın farkıdayım benim asıl tedirğinliğim bu motora elimdeli 3 ileri şanzumanın uyum sağyıp sağlamaması yani bana asvalt için gerekli değil amatör olarak offroad yapıcaz yani
en iyisi size şanzumanın fotolarını çeketim difiransiyelinde
beraber bi değerlendirme yapalım

ilği için teşekkürler.

Kullanmak istediğiniz motorların özelliklerini bilmiyorum.Fakat size karşılaştırma yapabilmenizde yardımcı olacak şu bilgileri vereyim,
Jeep motorları önceki modeller 60 BG ve sonrakiler 75BG dedir.(1970 öncesinden söz ediyorum) Her iki motor da düşük devirde yüksek tork üreten motordur.Aktarma organlarıda bu devir ve tork esasına göre dizayn edilmiştir.

Siz şayet gerek duyulan torku ancak yüksek devirde üreten motor koyarsanız bu arazide tavşan gibi hoplaya zıplaya gideceğiniz anlamına gelir.Fakat sözünü ettiğiniz motorlar güç olarak bu değerlerde ve düşük devir /yüksek tork esaslı motorlar ise sorun yok demektir.
 


iyi akşamlar

Bizde yaklaşık 25 yıla aşkın süredir willys puckup var son 10 yıldan beri 1952 model ford 2500(dizel) motorlu kaiser şanzumanı var gayet güçlü ve performanslı...Biz willys fındık bahçesınde kullanıyoruz dik yamaç ve dere(su geçeşlerinde) yüklü halde gayet iyi... kolay gelsın inşallah aracınızı günlünüze göre yaparsınız.
 

huseyin43' Alıntı:
3800 dev/dak’da 100 Bg güç, 2000 dev/ dak’da 216 Nm tork değeri bu motorun

sizin şuan yorumunuz ?

Bu değerler iyi görünüyor.Diferansiyellerden de emin olmak isterim. 1: 4.09 yerine 1:4.27 oran sizi biraz yavaşlatmakla birlikte arazide o motorla daha iyi sonuç verir.Tabii T-98 şanzuman koyarsanız 1.vites teki 1: 6,32 yada T-18 le yine aynı vites 1: 4(küsur)( şu an net hatırlıyamadım) sizi çok rahatlatır.Sanırım üzerindeki şanzuman ( T-90)1.vites 1: 2.90 larda olsa gerek.
 



yusuf ziya' Alıntı:
iyi akşamlar

Bizde yaklaşık 25 yıla aşkın süredir willys puckup var son 10 yıldan beri 1952 model ford 2500(dizel) motorlu kaiser şanzumanı var gayet güçlü ve performanslı...Biz willys fındık bahçesınde kullanıyoruz dik yamaç ve dere(su geçeşlerinde) yüklü halde gayet iyi... kolay gelsın inşallah aracınızı günlünüze göre yaparsınız.

teşşekürler biği için bakalım biz nasıl bi cözüm bulucaz :D
 

seyit' Alıntı:
Bu değerler iyi görünüyor.Diferansiyellerden de emin olmak isterim. 1: 4.09 yerine 1:4.27 oran sizi biraz yavaşlatmakla birlikte arazide o motorla daha iyi sonuç verir.Tabii T-98 şanzuman koyarsanız 1.vites teki 1: 6,32 yada T-18 le yine aynı vites 1: 4(küsur)( şu an net hatırlıyamadım) sizi çok rahatlatır.Sanırım üzerindeki şanzuman ( T-90)1.vites 1: 2.90 larda olsa gerek.

yarin size hem şanzımanın hemde difiransiyelin resmini çekim daha iyi olucak böylesi
birde sorum şu mesela T90 yada T18 şanzıman oldugunu yada daha farklı oldugunu nasıl anlarız mesela
üstünde kod mu war yada şekilindenmi biliniyor? tabiki dişli sayıları farkılıdır ama belirğin özellikleri wardır mutlaka
 

huseyin43' Alıntı:
yarin size hem şanzımanın hemde difiransiyelin resmini çekim daha iyi olucak böylesi
birde sorum şu mesela T90 yada T18 şanzıman oldugunu yada daha farklı oldugunu nasıl anlarız mesela
üstünde kod mu war yada şekilindenmi biliniyor? tabiki dişli sayıları farkılıdır ama belirğin özellikleri wardır mutlaka

Konuyla ilgili olan ve çokça uğraşan insanlarda ister istemez göz alışkanlığı oluşuyor ve metrelerce uzaktan bile hemen tanıyorsunuz.
Ancak elbetteki dikkat edilmesi gereken detaylar var.Bu şanzumanların üzerinde kabartma olarak kendi döküm kalıplarına işlenmiş durum da tip ve modellerini tanımlayan harf ve rakamlar mevcuttur.
ANCAK burası Türkiye ve siz emin olmak için yinede içerisini mutlaka inceleyin derim.
Söz gelimi jeeplerde hep alışıla gelmiş o klasik üç ileri T-90 şanzumanı ele alalım.Prizdrek ve ona uyumlu ana grup dişlisi diş sayıları farklı olarak T-90A1 , T-90C , T-90J modelleri vardır ve bunlar şanzuman üzerinde yapımcı firma tarafından tanımlanmıştır.
Erken dönemlerde üretilen jeepler üzerinde daha ağır devirli T-90A1 şanzumanı bulunan birisi bir şekilde biryerden T-90 C şanzumandan çıkma prizdirek ve grup dişlisini elindeki şanzumana takıyor.Dışı T-90A1 ve içerisi oluyor T-90 C.Dışına bakıp verdiğiniz karar sizi yanıltıyor.
T-18 ve T-98 şanzumanlarda dış görünüş itibariyle birbirinin hemen hemen aynısıdır.Sadece PTO(yavru şanzuman)bağlantı yer ve yönü farklıdır.Birinin iç aksamını diğerine aynen aktarabilirsiniz.Belirttiğim gibi model ve numaraları kabartma olarak üzerlerinde yazılıdır.
Bu şanzumanları Kaiser pikaplar , International(Enter) ,Ford ve Dodge pikaplarda arayabilirsiniz.Jeep firması da hem T-98 ve hemde T-18 şanzumanları ayrıca kullandı.Helede bir jeepten çıkma olursa prizdirek,ara flanş vs sorunu kendiliğinden çözülmüş olur.T-98 ler Türkiyede Kaiser(Kayzer) diye bilinen şanzumandır.T-18 veya T-14 ü bir Dodge pikapta bulabilirsiniz.
Ben en iyisi size bunların adlarını yazayım siz bunları Google üzerinden bir inceleyin.
Jeep firmasının kullandığı Üç ileri şanzumanlar:
1.T-90A1
2. T-90C
3. T-90J
4.T-150
5. T-84
6.T-86
7. T-14
Jeep firmasının kullandığı 4 ileri şanzumanlar;
1.T-4
2. T-98
3. T-18
4.T-18A
5. T-176
6. T-177
7. T-178
8.SR-4
 

seyit' Alıntı:
Konuyla ilgili olan ve çokça uğraşan insanlarda ister istemez göz alışkanlığı oluşuyor ve metrelerce uzaktan bile hemen tanıyorsunuz.
Ancak elbetteki dikkat edilmesi gereken detaylar var.Bu şanzumanların üzerinde kabartma olarak kendi döküm kalıplarına işlenmiş durum da tip ve modellerini tanımlayan harf ve rakamlar mevcuttur.
ANCAK burası Türkiye ve siz emin olmak için yinede içerisini mutlaka inceleyin derim.
Söz gelimi jeeplerde hep alışıla gelmiş o klasik üç ileri T-90 şanzumanı ele alalım.Prizdrek ve ona uyumlu ana grup dişlisi diş sayıları farklı olarak T-90A1 , T-90C , T-90J modelleri vardır ve bunlar şanzuman üzerinde yapımcı firma tarafından tanımlanmıştır.
Erken dönemlerde üretilen jeepler üzerinde daha ağır devirli T-90A1 şanzumanı bulunan birisi bir şekilde biryerden T-90 C şanzumandan çıkma prizdirek ve grup dişlisini elindeki şanzumana takıyor.Dışı T-90A1 ve içerisi oluyor T-90 C.Dışına bakıp verdiğiniz karar sizi yanıltıyor.
T-18 ve T-98 şanzumanlarda dış görünüş itibariyle birbirinin hemen hemen aynısıdır.Sadece PTO(yavru şanzuman)bağlantı yer ve yönü farklıdır.Birinin iç aksamını diğerine aynen aktarabilirsiniz.Belirttiğim gibi model ve numaraları kabartma olarak üzerlerinde yazılıdır.
Bu şanzumanları Kaiser pikaplar , International(Enter) ,Ford ve Dodge pikaplarda arayabilirsiniz.Jeep firması da hem T-98 ve hemde T-18 şanzumanları ayrıca kullandı.Helede bir jeepten çıkma olursa prizdirek,ara flanş vs sorunu kendiliğinden çözülmüş olur.T-98 ler Türkiyede Kaiser(Kayzer) diye bilinen şanzumandır.T-18 veya T-14 ü bir Dodge pikapta bulabilirsiniz.
Ben en iyisi size bunların adlarını yazayım siz bunları Google üzerinden bir inceleyin.
Jeep firmasının kullandığı Üç ileri şanzumanlar:
1.T-90A1
2. T-90C
3. T-90J
4.T-150
5. T-84
6.T-86
7. T-14
Jeep firmasının kullandığı 4 ileri şanzumanlar;
1.T-4
2. T-98
3. T-18
4.T-18A
5. T-176
6. T-177
7. T-178
8.SR-4

çok teşekkür ederim bilğilendirme için fotoları çektim hemen yüklüyeceğim
 

fotoları yükleyemiyorum bana yardım edin lütfen

yüklemeye çalışıtığım fotolar en büyüğü 3.00 MB

nasıl yükleyeceğim?
 



huseyin43' Alıntı:
fotoları yükleyemiyorum bana yardım edin lütfen

yüklemeye çalışıtığım fotolar en büyüğü 3.00 MB

nasıl yükleyeceğim?
Bu bilgisayar ve digital sistemleri kullanmaya gelince ben de bindiği araçtaki arazi vites kollarının ne işe yaradığını bilmeyen sürücülerden pekte farklı deyilim.
Birilerinin yardımıyla bilgisayara " VSO Image Resizer 4" diye bir proğram yükledim.Onun sayesinde fotoları istediğim gibi küçültüp büyütebiliyorum.
Ayrıca şu "Photobucket" sistemini de deneme yanılma kendim öğrendim ve oradaki albüm fotolarını doğrudan link vererek buralara aktarabiliyorum.
Bu konularda çok becerikli olan arkadaşların daha sağlıklı bir yönlendirme yapacağını tahmin ediyorum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,624
Mesajlar
1,521,245
Kayıtlı Üye Sayımız
172,270
Kaydolan Son Üyemiz
Engin paslı

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst