Merhaba, bildigim kadariyla yanitlamaya calisayim. A/T lastik dogru secim sizin durumunuz icin. A/T ile normal asfalt lastigi arasinda ses ve titresim olarak cok farkedilmeyecek mitarda az bir artis olur normaldir. Bu tahmin edilmeyecek kadar azdir. Yakit artisi ise ses ve titresime gore cok daha az olur. Buyutme yonunde ebat degisikligine giderseniz o zaman yakit ne yazikki artar.
Normal lastik alayim da seneye camur lastigi alirim dusuncesinden vazgeciniz. Ne kadar yol yaptiginizi bilmiyorum ama seneye kadar simdi alacaginiz lastikleri eskitemeyecekseniz bu sefer iki takim lastik yapmis olacaksiniz. A/T olduktan sonra hic gerek yok. M/T alirsaniz ugultu, titresim ve gerek fren gerekse viraj emniyetini de dusurmus olursunuz bilginize.
Gelelim bahsettiginiz markalara, sahsen o markalari kullanmadim ancak kullanan arkadaslarimdan memnun olan var begenmeyen var. O markalar hakkinda yorum yapamam. Memnuniyeti olan bir iki kisiyse begenmeyip degistiren arkadaslar dort bes kisi. Nedir sikayetleri, genelde yeniyken iyi ancak kisa surede performansi dusuyor seklinde. Bu olcu kime gore degisiyor o da onemli. Aracini cok zorlu kullananlar pek memnun olmuyor.
Bu islerde butce onemli elbette. Ancak iyi mal iyi para burada devreye giriyor. Pahali buldugumuz o yabanci markalar gercekten uzun sure performansi dusmeden ve digerlerinin hirpalandigi yerlerde daha fazla dayanarak hizmet vermeye devam ediyorlar. Marka isterseniz Good Year, BF Goodrich, Cooper ve Bridgestone. Ancak Lassa Competus kullanip memnun olanlarda var. Cok sertlesip kayma yapiyor diyen de var.
Bizi soracak olursaniz bir kac aracimiz var. Agirlikli olarak asfaltta, nadiren araziye cikan aracimizda A/T Bridgestone, Genelde arazide kullanilanlarda ise BF A/T kullaniyoruz. BF leri yipransa bile 80 bin km lere kadar kullanabildigimiz icin tercih ediyoruz. Cooper son gunlerde ST modeliyle dusundugumuz ucuncu bir markadir.
Sahsi bilgi ve tecrubelerimden bazilaridir. Faydali olmasini umarim.