4x4 Farkı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan maziwillys Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,461

maziwillys

Ana Kamp
Mesajlar
81
Tepkime Puanı
0
tuzgölünde sadece mil ve kumdan oluşan çamurda 4x2 ile 4x4 farkını net olarak gördüm. sizinle de paylaşmak istedim.
görüntülerde aracın artık gitmediği, çakıldığı yerde 4x4'e alıyorum. İnsanın bile yürüyemediği milli çamurda aracın performansı görülmeye değer diye düşünüyorum.
http://www.youtube.com/watch?v=CSg-5ps0OEE
http://www.youtube.com/watch?v=I1rw8V82Eoc
 

Etiketler
Ynt: 4x4 Farkı

4x4 ün temel felsefesi 1900 lerin hemen başlarında motorlu araçların o ilk örneklerinden birtanesi ile sizin girdiğiniz çamur gibi çamurlu bir yolda çok eziyet çekmiş bir Amerikalının " Sadece arka ayakları üzerinde giden bir katır var mı? " sorusunu kendine sorup gerektiğinde her dört tekerliğin de tahrikli olması gerektiğini ortaya koymasıyla oluşmuştur.
Ancak size naçizane tavsiyem jeepin 4x4 oluşuna güvenerek önde vinç,kazma-kürek,ekstra çeki halatları gibi yeterli donanım olmadan öyle yerlere girmeyin.
 


Ynt: 4x4 Farkı

Bu willy'nin kışlık lastiklere ihtiyacı var, 4x4 farkı çekiş sırasında malum ama frene basınca hiçbir işe yaramayacak, viraj alırken de faydası yok. Yani pratikte 4x4 farkına sadece tuz gölü gibi normalde hiçbir aracın ve tehlikenin olmadığı ortamlarda güvenebilirsiniz :D
 

Ynt: 4x4 Farkı

seyit' Alıntı:
4x4 ün temel felsefesi 1900 lerin hemen başlarında motorlu araçların o ilk örneklerinden birtanesi ile sizin girdiğiniz çamur gibi çamurlu bir yolda çok eziyet çekmiş bir Amerikalının " Sadece arka ayakları üzerinde giden bir katır var mı? " sorusunu kendine sorup gerektiğinde her dört tekerliğin de tahrikli olması gerektiğini ortaya koymasıyla oluşmuştur.
Ancak size naçizane tavsiyem jeepin 4x4 oluşuna güvenerek önde vinç,kazma-kürek,ekstra çeki halatları gibi yeterli donanım olmadan öyle yerlere girmeyin.
haklısınız hocam. arkada yardıma koşacak ekip de bulunduğundan almadım henüz araca. çok riskli bir yer aslında. lastiklerin tutunabileceği bir zemin/çamur değil.
 



Ynt: 4x4 Farkı

lastiklerin tutunabileceği bir zemin/çamur değil.

Öyle yerlerde hiçbir lastik tutunmuyor benim tavsiye sadece normal trafik ortamları için geçerli. Trafik dışı işler (offroad vs) tamamen ayrı konular, tamamen farklı tehlikeleri var. Öyle yerlerde kontrolü kaybedip arabayı devireni bile gördüm. Lastikler MT zaten deyip fazla güvenin sonucu da böyle oluyor.
 

Ynt: 4x4 Farkı

sakyuz' Alıntı:
Bu willy'nin kışlık lastiklere ihtiyacı var, 4x4 farkı çekiş sırasında malum ama frene basınca hiçbir işe yaramayacak, viraj alırken de faydası yok. Yani pratikte 4x4 farkına sadece tuz gölü gibi normalde hiçbir aracın ve tehlikenin olmadığı ortamlarda güvenebilirsiniz :D
iyi farketmişsiniz. kışlık olmasa bile mutlaka yeni lastiklere ihtiyacım var:smiley:
 


Ynt: 4x4 Farkı

sakyuz' Alıntı:
Bu willy'nin kışlık lastiklere ihtiyacı var, 4x4 farkı çekiş sırasında malum ama frene basınca hiçbir işe yaramayacak, viraj alırken de faydası yok. Yani pratikte 4x4 farkına sadece tuz gölü gibi normalde hiçbir aracın ve tehlikenin olmadığı ortamlarda güvenebilirsiniz :D
İyi de görebildiğim kadarıyla altındaki lastikler klasik ND MS ( Non Directional Mud and Snow) jeep lastiği zaten.Şahsen yarım asırdır benim Willys de kullandığım lastiklerde hep bunlar ve asfalt zeminde de hiç sorun yaşamadım.Belki hızı çok daha yüksek diğer araçlar veya en azından AMC CJ 5 lerde durum farklı olabilirde helede buradaki gibi 18 diş priz direk ve 1:5.38 diferansiyel ile Willys bu tarz sorun yaşamıyor ki.
 






Ynt: 4x4 Farkı

sakyuz' Alıntı:
Kış ortasında frene basınca duran lastik.
lastiğimin türü seyit hocamın söylediğinden. ancak yenisine ihtiyacım var. sizin kastettiğiniz geniş ve kısa yanak lastik türleri ise onlardan ancak bunun aynısından bulamazsam kullanırım. hem bu lastikler sanki willyslerin mütemmim cüz'ü gibi, bunsuz tam willy olmazmış gibi geliyor.
 

Ynt: 4x4 Farkı

Düşündüm de bu araç radial tip lastikler çıkmadan önce piyasaya çıkan bir makineye benziyor. Bunlarda iç lastik varsa öyledir. O zaman lastiği nereden bulunur bilmiyorum ama orjinalini değiştirmek için jantın da değişmesi gerekebilir masraflı olur. Yani görünüşe göre ya orjinal tip neyse o lazım ya da ne sattığını bilen iyi bir lastikçiye danışmak.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,740
Mesajlar
1,523,001
Kayıtlı Üye Sayımız
166,558
Kaydolan Son Üyemiz
yldrmsvs58

SON KONULAR



Geri
Üst