Ynt: 4.80 M - 680 Kg. Lık Hafif Çekme Karavan Yapıyorum (inşallah.. )
Seyfettin Bey merhaba.
Türk insanının ataklığı çok güzeldir,beğenir takdir ederim.
Ama bu ataklık gözü karalığa dönerse tehlikeii olur.
Şasi zannettiğimizin aksine, aracın trafik sağlığı açısından çok çok önemli.
Otomotiv sanayii uzun yıllar, klasik 2 ana omurgalı şasi üzerine araç imal etti.
Sonra bunları saç ile kombine etti.
MONOKOK denen saçtan yekpare şasi-kasa yapımına yıllar sonra geçtiler.
Yanlış bilmiyorsam Citroen bunu ilk denemişti.
Alüminyum monokok şasi de, zannederim 3-5 senedir Almanların Audi sinde ve
pahalı İtalyan yer uçaklarında (
kullanılıyor.
Ki yılların otomotiv tecrübesi olan dev firmalar.
Esasında alüminyum, uygun alaşım ve birleştirme tekniği ile,
sarsıntıya çok dayanıklı, hafif bir malzeme.
Bu nedenle uçakların vazgeçilmez malzemesi.
Ama uygun özellikte alüminyum malzeme ve
yeterli birleştirme tekniğine ve deneyimine sahip olmadan,
ben ustayım, ben mühendisim lafları ile bu işe girişmek olmaz.
Ben üst yapıyı bile bu yüzden alüminyum düşünmedim.
İşlerinizde başarılar dilerim.