Ynt: 3B Motora turbo
1- her düz dizele turbo bi şelikde takılabilir mi,
Acikcasi bilmiyorum, dedigim gibi direk 3b uzerine yogunlastim, cunku motorda hicbir degisiklik yapmak gerekmiyordu
2- turbonun büyüklüğü motor büyüklüğüne göre mi seçiliyor,
Evet, motor hacmine gore seciliyor, motor hacmi buyudukce cikardigi eksoz gazi miktari artiyor,
3- turbonun basacağı hava miktarı basıncı neye göre ayarlanıyor? eski tip turbosuz bir dizelde güvenli basınç noktası neye göre bulunacak?
Turboyu ilk taktigimda 8 PSI basinca ayarliydi, sonra ben 10 PSI ye cikardim, sonra cok bilmis abilerimiz (Heytem abi gibi duayenler) benim turbo 16 PSI basiyo felan deyince bizde daha fazla guc alacaz diye 16 PSI ye kadar ciktik, aracin gucu bir nebze artti ama hala istedigimiz performansi alamiyorduk, biraz daha arastirinca pompanin acilmasi gerektigini ogrendim, 16 PSI in ustune pompayida acinca arac V8 gibi gitmeye basladi, hatta 2. vites ciktigim rampada 4. viteste Ford focus solladim desem inanmazsiniz, ama bir sonraki offroadta hararet tavan yapti, ust kapagi catlatmisiz, radyatoru patlatmisiz, sonra 13B-T motorun speclerine baktim, turbo basinci 8 PSI imis, pompayida biraz kistik, simdi sorunsuz bir sekilde kullaniyoruz, performans bence turbosuz haliyle alakasi yok,
4- gerekli parçaları belirledikten sonra nerden temin edebiliriz? yurt dışından mı getirmek gerekir
3b motor icin yurt disindan hazir kit getirebilirsin, 3600 Avustalya dolari civarinda
ama 3b icin lazim olan turbo ve manifold, turboyu zaten hazir aliyorsun, tekyapman geren manifold, o da oyle cok zor bisey degil en azindan ben yaptim oldu, geri kalan hortum vesaire
5- yapacak usta nerede bulunur?
Yapacak usta ben bulamadim, onun icinde herseyini kendim arastirdim buldum, montajini ustaya yaptirdim
toplam maliyetim 2000 tlyi bulmamistir