bu ulkede -15 in ustu soguklar zaten olagan.. olmadik bi zamanda olmadik bi yerde dizel araba bi terslik cikarir diye cekiniyom, ki sakasi bile olmaz..
peki hangi yag mesela ? bi de araba hala garantide, serviste hangi yagi koyacaklarsa ona razi olacas artik.. daha arabanin ilk servisi bile olmadi ote yandan..
tesekkurler arkadaslar.. servisle konustum aynisini soylediler.. bu arada aralik sonuna /yilbasina dogru arabanin bakimi geliyo.. henuz 15 bin km dolmadi, o tarihe kadar da dolacak gibi gozukmuyo ama her durumda 12 ayda bir servise goturmek lazim.. ne guzel her 15 binde bir olsaydi takip ve hsap icin kolay olacakti simdi akil karistiracak..
marsa batiktan sonra hava iyiyken min 40 saniye hatta 1 dakika, soguk ise 3 dakikaya kadar isitip oyle hareket ediyorum.. vardiktan sonra da eger kisa mesafe gidilmisse en az 40 saniye hatta 1 dakika, yok uzun mesafe katedilmisse 3 dakika kadar rolantide calisitirp oyle kontak kapatiyorum.. yine de turbo timer tavsiye eder misiniz ?
yüksek devirde uzun yol yapmış olsanızda 1 dk rolantide çalıştırmak yeterlidir uzatmaya gerek yok
ısıtma işlemide o kadar uzatmaya gerek yok 1 dk sonra hareket edin ama yüksek devirlere çıkmadan ilerlemek daha faydalıdır yapılan araştırmalarda son bulgular bu şekilde yorumlanıyor yeni nesil araçlar için
turbo timer genelde turbosu orjinalden büyük takılarak modifiye yapılan araçlarda iş görür sizin standart araca gerek yok
yüksek devirde uzun yol yapmış olsanızda 1 dk rolantide çalıştırmak yeterlidir uzatmaya gerek yok
ısıtma işlemide o kadar uzatmaya gerek yok 1 dk sonra hareket edin ama yüksek devirlere çıkmadan ilerlemek daha faydalıdır yapılan araştırmalarda son bulgular bu şekilde yorumlanıyor yeni nesil araçlar için
turbo timer genelde turbosu orjinalden büyük takılarak modifiye yapılan araçlarda iş görür sizin standart araca gerek yok
bu bilgiye de tesekkurler.. demek fazla pimpirikli davraniyomusuz.. peki kisin da 1 dakika isitma yeterli olur mu ? sehir icinde zaten dusuk devir gidiyorum.. kisa mesafede arabanin gazina asilmak sanki arabaya zulmetmek gibi geliyor.. aslinda sehir disinda, uzun yolda da araba yuksek devir aramiyor..
ilk çalıştırmada uzun süreli motoru ısıtmak gereksiz 1 dk çalıştıktan sonra düşük devir ile yol almak daha az zararlı olduğu yapılan araştırmaların sonucu bu sizin tercihinize kalmış artık
ilk çalıştırmada uzun süreli motoru ısıtmak gereksiz 1 dk çalıştıktan sonra düşük devir ile yol almak daha az zararlı olduğu yapılan araştırmaların sonucu bu sizin tercihinize kalmış artık
tamamdir.. sizi yakalamisken sormaya devam edeyim.. hala sehir disinda oturdugum icin arabayla gidip geliyorum, ki o da zaten kisa mesafe, git-gel 15-17 km.. ama sehre yerlestigimde arabaya da ihtiyac olmayacak, kapali garaja koyacagim.. kac gunde bir gidip bi calistirmak lazim ? ya da ne tavsiye edersiniz ?
yakalanmaya gerek yok yıllardır bu forumdayım bir yerede gitmem bu kamp ve off-road aşkı devam ettiği sürece bu hastalık ayrıca yakında bende oralardayım yakından da sorabilirsiniz
haftada bir çalıştırmak yeterlidir ayrıca yaklaşık 5-10 km arası bir yol yapmak daha da iyi olur ama bu süreyi 15 güne kadar çıkartabilirsiniz sorun olmaz ama daha uzun sürelerde akü boşalması ile karşılaşabilirsiniz
yakalanmaya gerek yok yıllardır bu forumdayım bir yerede gitmem bu kamp ve off-road aşkı devam ettiği sürece bu hastalık ayrıca yakında bende oralardayım yakından da sorabilirsiniz
haftada bir çalıştırmak yeterlidir ayrıca yaklaşık 5-10 km arası bir yol yapmak daha da iyi olur ama bu süreyi 15 güne kadar çıkartabilirsiniz sorun olmaz ama daha uzun sürelerde akü boşalması ile karşılaşabilirsiniz
buralarda misiniz ?? forumdaki profilinize daha once yazmistim, tanismak icin.. hadi ozele gecelim, yakindan sormaya varsin is
bu arada, forumda bi soru daha sorayim.. arabanin ustunde orjinal dunlop at20 grandtrek lastikler var.. yagmur camur disinda agir kar veya balcik falan gibi zor sart gormedi araba, arada gidilen ve bu araba icin hafif kabul edilecek yoldisi takilmalar haric.. o yuzden tekerleklerin kalitesini pek anlayamadim henuz.. simdi buralarin kisi da malum.. tam kislik mi lastik alsam yoksa all season AT mi alsam diye dusunuyorum.. aklimdaki AT BF Goodrich, o dabaskalarinda gordugumden, yoksa lastigi pek bilmem.. arabadaki olculer 265 60 R18, ama 18 inch te pek AT secebegi yok.. 17 ye inince secenekler artiyo ama diskleri degistirmeye variyo is.. cok agir balciga veyz zor sarta girecegimden degil, sadece karda buzda tutunabilen ve kamp yolunda zorluk cikarmayan lastik yeterli.. ne tavsiye edersiniz ?