255/60/18 Yerine 265/65/18 Olurmu?????

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan borabanu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 18
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 43,419

borabanu

Yeni Üye
Mesajlar
11
Tepkime Puanı
0
arkadaşlar halihazırda benim disco2 de 255/60/18 tekerlek var ancak ben goodrich A/T almak istiyorum ancak bu markada 255/60/18 yokmuş onun yerine 265/65/18 varmış, tekerlekçi olur abi falan dedi!!!gerçekten olurmu? çoluklu çocuk biniyoruz sıkıntı yaşarmıyım?
 


Ynt: 255/60/18 Yerine 265/65/18 Olurmu?????

İç davlumbazlar plastik olduğundan her aracın durumu değişiktir. Varolan lastiğinizin yanak yüksekliği 153mm düşündüğünüz lastik yüksekliği 172.25mm. Marka marka lastiklerin gerçek yükseklikleri fark eder, BF genelde olması gerekenden eksik çıkar.
Bu sizin ebetlar ve aradaki fark.

http://www.1010tires.com/Tools/Tire-Size-Calculator/255-60R18/255-60R18/265-65R18

ABS,TC değişen ebattan dolayı tepki ve işlemesi değişecektir, biraz geç tepki verir ve yavaş hareket eder. Ailece biniyorsanız, güvenle kullanabilirsiniz, yağmur ve yumuşak karda mükemmel; derin çamurda iğrenç ötesi, düz yolda giderken biraz hırlar (lastik sesi) ama benim hoşuma gidiyor. Diğer lastiklerle kıyasladığınızda ömrü çoook biraz daha uzun.
 

Ynt: 255/60/18 Yerine 265/65/18 Olurmu?????

Lastiğin çapına bakmak lazım, çamurluğa sığmayabilir, sığarsa bile dönmelerde sürtme yapabilir.

Çamur için dişli lastik düşünüyorsanız 16 janta inmek ve lastik yanağını büyütmek en doğrusudur.

Dixie nin dediği gibi BF A/T asfaltta oldukça gürültülüdür ve belli bir hızdan sonra aracı yolda gezdirmeye başlar. Fren mesafesinde uzama olacaktır.
 

Ynt: 255/60/18 Yerine 265/65/18 Olurmu?????

Benim ölçülerde aynı. Bütün HSE'ler 18 inch jantla gelmiş. Ben orijinal ölçüde lastik kullanmaktan yanayım. İlla Cooper veya Goodrich'mi olmak zorunda lastikler? General Tires'ta bir Amerikan markası ve Grabber AT2 diye bir modeli var, 18 janta göre. Dandik bir marka gibi durmadı bana. Belki kullanan arkadaşlar varsa tecrübelerini paylaşabilirler?

http://www.gezenbilir.com/index.php?action=post;topic=95953.0;last_msg=1262756
 



Ynt: 255/60/18 Yerine 265/65/18 Olurmu?????

Halen lastik almadım. 255/60/18 Pirelli Scorpion ATR ve Cooper A/T3 265/60/18 arasında gidip geliyorum.
 

Ynt: 255/60/18 Yerine 265/65/18 Olurmu?????

Bugün 255/60/18 ölçülerinde Pirelli Scorpion ATR aldım. İlk izlenimlerim yumuşak ve çok sessiz bir lastik olması. Giderken hatur hutur sarsmıyor. Detaylı izlenimlerimi Doğu Karadeniz gezisinden döndükten sonra yazacağım.
 

Ynt: 255/60/18 Yerine 265/65/18 Olurmu?????

Merhaba,
Lastikle birlikte uzun yolda DII izlenimlerinizi de bekliyoruz.
Herhangi bir problem çıkardı mı? Yakıt sarfiyatı nasıldı? vs.
 

Ynt: 255/60/18 Yerine 265/65/18 Olurmu?????

Merhaba, dün itibari ile TD5 ile yaklaşık 20 gün içinde 4000 km yaptıktan sonra istanbul'a döndük. Öncelikle söyleyeyim Pirelli Scorpion ATR lastiklerden çok memnun kaldım. Uzun yolda hiç yormadı. Çamurlu kumda, asfaltta, taşlık arazide ve yağmurda test etme imkanım oldu. Lastikler ayrıca sağlamda. Yanakta veya dişlerde herhangi bir aşınma, parçalanma gözlemlemedim.

TD5 yol boyunca bizi hiç yormadı. Gayet rahat gittik, geldik. Eşim ve 7 yaşındaki kızım ekibi oluşturdu. Bagaj ise tam doluydu. Güneyden geldiğimiz için deniz malzemeleri, Doğu Karadeniz'in yüksek yaylalarında gerekli olacağından kışlık giysiler ve kamp malzemeleri yüklüydü. Rotamız İstanbul - İzmir - Kuşadası - Marmaris - Kaş - Olimpos - Antalya - Alanya - Akseki - Konya - Kayseri - Nevşehir - Sivas - Su Şehri - Şebinkarahisar - Giresun - Trabzon - Ardeşen - Kaçkar Yaylaları - Hopa - Borçka - Macahel Vadisi - Sarp - Batum - Sahilde istanbul'a dönüş şeklinde oldu.

Öncelikle şunu söyleyeyim, uzun yolda şehir içinden pek farklı yakıt tüketimi olmuyor yani bende olmadı. Ortalama hızım 110-120 km olmasına rağmen (ilk başlarda 100-110 km) bir depoyla en fazla 750 km gidebildim. istanbul'da ağır trafikte 650 km gidiyordum zaten. Ne yalan söyleyeyim bir depoyla 850 km yapmayı bekliyordum:smiley: aracım standart bir TD5, lastiklerim 255/60/18 ölçülerinde AT. Ekstra bir modifikasyon veya aksesuar yok. Klima çoğu zaman açıktı. Araç yol boyunca gerçekten tık demedi. Sadece sağ ön cam bozuldu o da sayılmaz herhalde. Seyahatin %70'i asfaltta geçmesine rağmen girdiğim yayla yollarında çoğu kez hah şimdi alt takımı elimize aldık diye düşündüm. Yayla yolu derken artık Bodrum'a benzemiş Ayder aklınıza gelmesin lütfen. Saatler süren dik tırmanışlarda çamur, yağmur, çukurlar, iri taşlar hepsi vardı. Macahel’de asfalt yol bile tehlikeliydi, mıcır ve virajlar yüzünden. Birde yolculuk sırasında, araç o kadar yüklü olmasına rağmen, aracın çekişten düştüğünü hiç hissetmedim, ağırlaşmadı yani araç. Titiz bir binici olduğumu belirtmeliyim. Yolculuktan önce aracın bütün gerekli bakımları yapılmıştı.

Sevmediğim durumlarda oldu tabii; cam açma düğmelerinin yerleri hiç uygun değil, bir türlü alışamadım ben, elim hep sol kapının üstüne gitti. Klima açmak istemediğiniz zamanlarda, camları biraz bile açınca insanın yüzüne, kafasına çok fena rüzgar vuruyor. Şapka ile yolculuk yaptım. Ön konsolda ıvır zıvır koymak için yeterli alan yok. Vitesin kenarlarındaki boşluklar, çakmaktan çıkan 2 tane şarj kablosu ve 2 telefon ile limitini doldurdu. Oraya ekstra birşeyler düşünmek lazım.

Ha birde Sivas’ın Zara ilçesine yakın Tödürge Gölü’nde batağa saplandım. Üstteki kuru toprak, beyaz ve kuru görüntüsüyle beni yanılttı. Kıyıya fazla yanaşınca macun gibi balçığa gömüldüm. Çıkmaya çalışınca tam oturduk, bu arada etrafta hiçbir canlı yok, Mars yüzeyi gibi bir arazi. Hava kararmak üzereyken yürüyerek gölün karşı tarafındaki restorana gittik. Onlar sağolsunlar köye telefon açıp bir traktör çağırarak yardımcı oldular. New Holland kurtardı bizi (Ekteki resim).

Döndükten sonra ise hemen haftaiçi işe başlayacağım için dinlenmeden soluğu Maslak sanayide aldım. Cam arızası giderildi. Rot-balans yapıldı, aracın altı ve motoru yıkandı.

Bugün ise sarı ACE ışığı yandı. Rot yapılırken, rot pas tuttuğundan rot sökülüp, yağlanıp tekrar yerine takılmıştı. Acaba bu işlem sırasında oradaki ACE elemanları bir zarar mı gördü? Motor ehlil olmayan bir şekilde yıkandı, sonradan pişman oldum. Tazyikli su bazı kabloları yerinden çıkarttı. Suya karşı herhangi bir koruma uygulanmadı. Sadece ABS ünitesinin üzerine bir bez örtüldü? Bu yüzden ACE ışığı (sarı) yanmış olabilir mi?

Teşekkürler
Haydar

IMG_1242.JPG
 




Ynt: 255/60/18 Yerine 265/65/18 Olurmu?????

Selam, araç yüküne göre yaktığınız yakıt az bile sayılabilir aslında, ama resimlerden ve anlattıklarınıza göre iyi gezmiş olduğunuz belli. Ekranda sadece ACE mi var yoksa meşhur üçlüyü mü görüyorsunuz?
 

Ynt: 255/60/18 Yerine 265/65/18 Olurmu?????

Merhaba Dixie, sadece ACE ışığı yanıyor. Bugünde ilk çalıştırdığımda yanmadı ama daha sonra yandı tekrar.
 

Ynt: 255/60/18 Yerine 265/65/18 Olurmu?????

Aç kapa yapınca kendini sıfırlıyor, işleme başlayınca arıza verir. Alt temizlik ve motor temizliğini basınçlı suyla yaptırırken soketlerden biri su almış olabilir, virajlara girdiğinizde ses geliyor mu? Bir de ışık yanmazken aracın arkasını yükseltmeyi denediniz mi? Yükselirken hata veriyor mu? Biraz primitiv bir yaklaşım olacak ama eğer araç arkası yükselirken hata veriyorsa sorun arkada olabilir. Bir de hidrolik saklama kabının etrafına bir bakın yağ seviyesine bakın. Hatayı bulsanız bile aracınızı servise götürüp makineye bağlatmanız gerekebilir.
 

Ynt: 255/60/18 Yerine 265/65/18 Olurmu?????

Aracımda körük bulunmuyor. Araç HSE modeli. Fabrika çıkışı körük yok diye biliyorum. Ben viraja girerken sizlerin bahsettiği ACE sesi olan vınlamayı duyamadım bir türlü:smiley:
 

Ynt: 255/60/18 Yerine 265/65/18 Olurmu?????

HSE High Spect Edition, yani donanım olarak en üst seviye. Ön tablo da sağ tarafınızda arabanın aşağı yukarı hareket etmesini gösteren bir düğme olmalı bir bakın. Eğer yoksa,sürücü tarafında arabanın altında bir kutu var mı? Büyük bir ihtimalle aracınızdaki bu sistem sonradan iptal edilmiş olabilir. Genelde Türkiye'ye gelen araçlarda bu sistem var, basit bir arızadan dolayı genelde herkes iptal ettiriyor, ben körüklerimden memnunum.
İptal işlemi konusunda araç üzerinde nasıl bir prosedür işlenir bilmiyorum, ama söylediğiniz gibi yıkamadan sonra böyle bir hata ile karşılaşmışsanız büyük bir ihtimalle bypass yapılan soketlerden biri su aldı ECU kendince körük sistemini arıyor. Fazla bir masraf çıkacağını zannetmiyorum, ama önceden söylediğim gibi aracınızı serviste bilgisayara bağlatmanız gerek. Bu arada eğer imkanınız varsa aracınızı Borusan'dan VIN numarası ile bütün spesifikasyonlarını öğrenebilirsiniz.
 



Ynt: 255/60/18 Yerine 265/65/18 Olurmu?????

Servistekiler ile beraber kontrol ettiğimizde fabrika çıkış yaylı demişlerdi. Keza dashboard da körük düğmesi bulunmuyor (iptal edilmiş boş bir düğmede yok). Ancak bir yandan da ithal edilen bütün HSE ler körüklü diye biliyorum. En iyisi sizin dediğiniz VIN numarası ile kontrol etmek.
Teşekkürler
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,921
Mesajlar
1,525,772
Kayıtlı Üye Sayımız
166,701
Kaydolan Son Üyemiz
hubeyt

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst