205 80 16

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hunter133 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,953

hunter133

Ana Kamp
Mesajlar
30
Tepkime Puanı
0
Arkadaşlar aracımı 3 cm yükseltip lastik büyütmek istiyorum 225 70 16 at ye karar kılmış gibiyken 205 80 16 yıda düşünmeye başladım 205 80 16 kullanan var mı aramızda
 

Etiketler

Ynt: 205 80 16

Ona yakın bir ebat olan 600 R 16'yı yükseltmesiz takmıştım. Çap hemen hemen aynı, ama daha dar, sanki 185 gibi. Hiç bir şekilde sürtmüyordu. http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=100207.0

Romanya'da yükseltme ile 205 80 15 M/T kullandıklarını biliyorum.

Aracı biraz zorlasa da bu mümkün. 110 bg ise çap farkı ve yuvarlanma direncinden muhtemelen daha az etkilenecektir.
 

Ynt: 205 80 16

bugun aldım daha biraz alisayım araca ilk iş lastik ve yuksetlme vincim de var bu ara tamponu sok tak ugrasacak vakıt yok ;D
 

Ynt: 205 80 16

bugun 205 80 16 cooper st modelini denedik yükseltme olmadan ön davlumbazın arka bölümüne yaklaşık 1 cm sürtme yaptı yani yükseltmeyi 3cm ile sınrlımtutacağım için bu kadar yükseltme ile kesinlikle takılmaz forumlarda ve görsellerde incelediğim kadarıyla romanyada bu ebat 3 cm yükseltme ile uygulanmış lakin davlumbazın iç yüzüne muhakkak işlem yapmışlardır bende davlumbaz ve onun altındaki kaportaya müdahele etmemek için bu ebattan vazgeçtim.225 7016 denedik 1mm kaldı ama değmedi laki içi yüklü ve arazide kein sürter ama 3 cm yükseltme yapacağım için toyo open at sipariş verdim önümüzdeki hafta gelecek kısmetse bakalım takıp yükseltirsem burdanpaylaşımda bulunurum..turgut bey siz kaynak vs ile yükseltmiştiniz sanırım bende o şekilde yükselteceğim siz tam olarak 3cm olarak mı yükselttiniz yükseltme sonucu çukurlardan geçişlerde amatisörlerden ses geliyor mu
 



Ynt: 205 80 16

hunter133' Alıntı:
.turgut bey siz kaynak vs ile yükseltmiştiniz sanırım bende o şekilde yükselteceğim siz tam olarak 3cm olarak mı yükselttiniz yükseltme sonucu çukurlardan geçişlerde amatisörlerden ses geliyor mu

Merhaba. Amortisör veya ön takımın başka bir yerinden ses gelmiyor. Yükseltme 3 ya da 4 cm olabilir, tam ölçmedim. Suspansiyon geometrisi nedeniyle sonuçta aracın kazandığı net yükseklik amortisör üzerinde ölçülen farktan 1 cm kadar az olabilir. Araç krikodan indirildiği sıradaki yükseklik de aldatıcıdır, biraz hareket ettikten sonra ancak doğru ölçüm yapılabilir.

Romanya'da 205 80 16'yı belki spacer ile takmışlardır. 600 R 16 ebattan biliyorum, daha büyük lastikte ilk sorun çıkaracak yer ön davlumbazın arka iç yüzüydü. Değilse ufak bir müdahale yapmış olabilirler. Arkada zaten tolerans daha fazla. Keşke piyasada 16 inch jant için 205'den daha dar, ama 80 yanaklı standart lastikler bulunsaydı. Belki vardır da bilmiyorum veya yaygın değildir, sanki bir Lada'nın üzerinde pek tanınmamış bir markanın 195 80 16'sını görmüştüm.

Kolaylıklar...
 

Ynt: 205 80 16

teşekkürler 195 taban çok dar olurdu bence çamurluk iç yapısı müsait olsa 215 80 16 veya 225 75 16 ideal ölçüler olur çünkü 205 taban bile dar oldu sanki kar lastiği gibi durdu yalnız davlunbaz içine operasyon yaparak 205 80 cooper s t yi tavsiye ederim çici takma opsiyonuda var kar buz için artı fiyatta çok uygun 950 tl 4 lastik
 

Ynt: 205 80 16

bugün itibariyle 225 70 16 toyo at lastikleri taktık orjinal haliyle sürtme yok yükseltme yapmadan da takılabilir yalnız ön iç davlumbaza 2 3 mm yaklaşıyor zincir çamur gibi olasılıklarda sürter birde yaklaşık 3cm e yakın yükseklik kazandı yerden çamurluk üst kenarı orjinal lastik 30 ps hava ile önler 76,5 77 den 79 a arkalar 77 den 80 e çıktı 10 km dolaştıktan sonra ölçüm yaptım bi kaç günede 3 cm yükseltecem aracı bu yönde düünceleri olanlara referans olsun diye belirteyim dedim
 

Ynt: 205 80 16


Hayırlı olsun Hunter133, birkaç düzeltmeye ihtiyaç var; orjinal ebatla aldığınız ebat arasında 35mm fark var bu da aracınızın 1,75cm yükseldiğini gösterir(gerçekte 1cm civarıdır). Ancak aldığınız lastiğin ebadı örneğin 215-70-16 BFG AT'den büyük gibi gözükse de BFG'nin lastik diş kalınlıklarından dolayı aynı ebada karşılık gelir. Yani aldığınız lastiğin diş derinlikleri BFG AT'ye göre daha azdır. Demem o ki 225-70-16 BFG AT lastik araçta sürtme yapar. Lastik ebatlarından ziyade lastik türü, deseni ve diş derinliği araca uyumluluğu etkilediği için ebat referans verirken bu tür etkenlere dikkat etmek lazım gelir. Tekrardan güle güle kullanmanız dileğiyle

Örnek: Forumdaki Ali Şen abimizde de 225-70-16 Cooper ATR lastik var, sağa ve sola dönüşlerde sürtme yaptığını söylemişti.
 

Ynt: 205 80 16

öncelikle teşekkürler lakin sizin hesaplamalarınız net üzerindeki hesaplama motorlarından benim yazdıkların ise birebir cetvel ile ölçüm sonuçları bende bukadar yükseleceğini tahmin etmiyordum ama sonuç bu yönde.
bunun dışında bazı yanlış bilgilere sahibsiniz lastiklerle ilgili:
söyleki aynı ebatta ki aynı tür lastikler aynı yüksekliklere sahip örneğin 10mm diş derinliğine sahip bir at latik hangi maka olursa olsun aynı yükseklikte hatta mt ve ya ms de bizzat lastikçide kıyaslamalar yaptık.sadece sürtme nedeni veya farkı lastiğin kenar deseni veya aracın süspansiyonundaki yorgunlukla alakalı birde bazı at ler 10 mm iken bazıları 11 12mm olabiliyor lastiklerin kendi sitelerinden incelendiği zamn bu ölçüler orda belirtiliyor.
ve birde 225 70 16 cooper atr modelini burdada kullanan bir kişi var onuda inceledim kesinlikle sürtme yok bu dediğim gibi araçların süspansiyon yorulmalarıyla alakalı bu arada sürtme yok derken sadece 2 3 mm boşluk olduğunu ve çamur zincir takılamayacağıı ve de şehir içi asvalt kullanımında problem olmadığını ayrıntılı belirttim
kısacası verdiğim bilgilerde bir eksiklik veya yanlışlık yok.sizin bir çok yazınızı takip ettim oldukça araştırmacı bir kişisizinz ve çok şey öğrendim yazılarda lakin ben de bir konuyu çok yönlü inceler ve tadbik ederim.paylaşımlarınmın nedeni ise buralardan çok şeyler öğreniyorum ev sadece almakla olmaz bilgi paylaşmakta grekir düşüncesin den hareketle aktardım yani acemi yeni tecrübe kazanan da biri değilim daha önce çeşitli raçalara farklı modifiyeler yapmış birisi olarak paylaşımlarda bulunuyorum tarsustan mehmet tamkan selamlar
 



Ynt: 205 80 16

bu arada arazi kar çamur ağırlıklı kullanmak isteyenler için davlumbaz iç modifiyisenide göze alarak 3 cm yükseltme ile kullanılabilcek cooper st modeli muazzam bi lastik bende bfg atden çok üstün çivi takma opsiyonuda var atrı 950 tl gibi uygun bi fiyata satılıyor ben davlumbaza dokunmak istemediğim ve de arazi ağırlıklı kullanmayacağım için tercih etmedim yoksa aklımda kalan bi lastik offroad kullanmları için bence ciddi bir alternatif
 

Ynt: 205 80 16

hunter, eğer yanlış okumadıysam, 2-3 mm demişsin kalan aralığı. Yoksa cm mi? mm ise, en küçük bir yaylanmada sürter. Hatta birazcık inişli çıkışlı çukurlu kesimde cmlerin bile sürtmeye neden olacağını düşünüyorum.
 

Ynt: 205 80 16

Arkadaslar ağırlıklı arazı kullanımı ıcın lastık ne tafsıye edersınız , ben bf a t. Diyorum yınede sizlerın değerlli fikirleri benım ıcın cok onemlı teşekkürler ,,
 

Ynt: 205 80 16

sabri yucel' Alıntı:
Arkadaslar ağırlıklı arazı kullanımı ıcın lastık ne tafsıye edersınız , ben bf a t. Diyorum yınede sizlerın değerlli fikirleri benım ıcın cok onemlı teşekkürler ,,

ben 6 aydır bft at kullanuyorum ,gayet memnunum.

https://www.youtube.com/watch?v=653-WxYiMKc
 

SON KONULAR - FORUM