2012 Grand Cherokee Stop Etme Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mert0707 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,770

mert0707

Yeni Üye
Mesajlar
3
Tepkime Puanı
0
Arkadaşlar Merhaba,
2012 model grand cherokee aracımda stop etme sorunuyla karşı karşıyayım.Araç 3.0 CRD türünden.
Şehir içinde bir süre gittikten sonra kırmızı ışıkta yada park etmek için yavaşladığımda stop ediyor , aracı tekrar çalıştırdığım zaman ise arka arkaya stop etme sorunu yaşıyorum. aracın bazen çekişten düştüğünü hissediyorum. Şehir içi trafikte bunaltmaya başladı. Sorunun partikül sisteminden kaynaklandığını söylediler. Partikül temizliğini yaptırdıktan sonra sorun azaldı ama hala problem yaşıyorum. Bir bilgisi olan varmıdır ? Teşekkürler...
 

Etiketler
hata kodu yok mu? istanbul'daysan jeep garage'a git bir makinaya bağlasınlar bakalım.
 

Antalyadayım. Daha önce özel servise gittiğimde partikül ile alakalı bir durum deyip yapmışlardı hata koduyla onunla alakalıydı heralde tam emin değilim. Teşekkür ederim .
 

b
Antalyadayım. Daha önce özel servise gittiğimde partikül ile alakalı bir durum deyip yapmışlardı hata koduyla onunla alakalıydı heralde tam emin değilim. Teşekkür ederim .
birmot fiat yetkili servisine bir baktırın, 2012 yeni kasaların bakımını onlar yapıyord.
 




Selamlar

dpf ile alakalı olması çok zor uyarı ışığı yakması lazım vs. arıza kodu yazsanız daha kolay olurdu ama sıkıntı pompa basınc müşüründe gibi görünüyor sonucu yazarsanız sevinirim
kolay gelsin
 

Me
 

Merhaba, benimki de 2012 model 3.0 aynı sorun var. Yolda giderken stop ediyor. Benim oksijen sensörü arızalı idi. Parça beklerken geçen hafta servisten aradılar, yakıt pompasına röle takacağız dediler. Sebebini sorduğumda stop etme sorunları nedeni ile fabrikanın araçlara ücretsiz röle taktığını söylediler. Oksijen sensörü değişti, röle takıldı ama bu akşam yine yolda stop etti. Tekrar servise getireceğim, bakalım ne diyecekler. Haberleşelim lütfen.
 

hata kodu yok mu? istanbul'daysan jeep garage'a git bir makinaya bağlasınlar bakalım.
DRB III cihazi kendilerinde mevcut mudur? Ya da mevcut olan bir servis var midir Istanbul’da? Keza yetkili servisler disinda bulunmasinin cok zor oldugu, fiyatlarinin 5-10 bin dolar oldugunu okudum.
 




merhaba, sorunu çözebildiniz mi? aynı problemi bende yaşıyorum şu sıra aracımın hava sensörü degişti turboya bakıldı falat problem devam ediyor. 2006 model 3.0 CRD benm aracımda. Cevap yazarsanız yönlendirme açısından şimdiden teşekkür ederim
 

Merhaba yolda giderken stop etme sorunu ilk akla krank sensörü arızasını getirir bu arıza uyarısıda vermeye bilir ama sık arıza yapan parça değildir rail yüksek basınç müşürüne ve pompa müşürüne baktırmanızı tavsiye ederim
kolay gelsin
 

Sensor arizalarinin hepsinin hata kodu gözükür.
Hata kodları önceden çıktı ise de beyinde saklanır.

Ama birde sensor olmayan yerlerde sorun olabilir.
Örneğin bir anda beyine giden elektrik kesilirse, bunun hata kodu olmaz.
Ya da volantı zorlayan bir durum varsa da hata kodu olmaz.
Ya da az ihtimal de olsa sensörler yanlış algılama yapabilir, örneğin krank sensörü 2000 devir algılıyordur ama gerçekte hız 800 devirdir (Bu durum kolayca anlaşılır motor sesinden.)
Yolda giderken motor nerede stop ediyor , yokuş çıkarken mi, düz yolda mı, ya da alakasız zamanlar da mı sorusu da yol gösterici olabilir.
 
Son düzenleme:

Merhaba durum her zaman o şekilde çalışmıyor maalesef mesela krank sensörü sağlam ama içindeki direnç özelliğini kaybetmiş ısınınca olmasından farklı değer veriyor ecu motoru stop ettirir direnç ısısı biraz düşünce motor tekrar çalışır ama hata kodu vermez hatta krank sensörünün olduğu bölgeye soğuk su dökünce motor tekrar çalışır bu durum böyle tam arıza gerçekleşene kadar tekrarlar gider diğer yandan scv pompa basınç müşürü içindeki mil hafiften paslanır yada pislenir çalışmada hafif bir takılma yapar değer yanlış çıkar ecu yine motoru stop ettirir ama scv devresi sağlam olduğu için arıza kodu vermez bu durum ray yani rail basınç müşürü + araçta turbo varsa ve wastegate actuator hatta yan sanayi map sensör için dahi rastlanılan durumdur anlık yanlış değer çıkışı ecu motoru stop ettirir sonra değer doğru çıkar ve motor çalışır sağlam ama yansanayi yada direnç değeri aralıklı dalgalanma yapan sensörler boğaz kelebeği konum sensörü bütün bu stop etme durumuna sebep olabilir ve arıza kodu vermeyebilir bir tek eksantirik konum sensörü arıza yaparsa ya yanınızda yedeği vardır kendiniz biliyorsunuzdur değiştirir gidersiniz yada çekici çağırırsınız birde bu durumlar marka ve modele göre çok farklılıklar gösterir Kolaylıklar dilerim