Jeep, yeni nesil Grand Cherokee’yi New York Otomobil Fuarı’nda tanıttı.Chrysler ile Mercedes arasındaki evlilik bitmiş olsa da, o gün atılan tohumların meyveleri ortaya çıkmaya devam ediyor. Bu meyvelerden birisi de New York Otomobil Fuarı’nda tanıtılan ve 2011 model yılı olarak piyasaya çıkacak yeni Jeep Grand Cherokee. Mercedes-Benz ML platformunda yükselen yeni Jeep Grand Cherokee, geleneksel 7 parçalı radyatör ızgarasıyla marka kimliğini belli etse de, eskisine göre daha dinamik bir görünüme sahip. Yeni Jeep Grand Cherokee’deki en büyük yenilik kuşkusuz ki Quadra-Lift adı verilen havalı süspansiyon sistemi. Quadra-Lift süspansiyon sisteminin 5 farklı konumu bulunuyor. Normal sürüş yüksekliği: Bu konumda aracın yerden yüksekliği 20.5 cm
Off-road 1: Arazi kullanımın birinci basamağı olan bu seçenekte yeni Grand Cherokee’nin yerden yüksekliği 24.3 cm oluyor.
Off-road 2: Daha da zorlu koşullara yönelik bu yükseklik seçeneğinde, gövde yerden 28.7 cm yükseltiliyor.
Park: Otomobil park edildiği zaman iniş-binişleri kolaylaştırmak için gövde, normal sürüş yüksekliğine göre 3.8 cm alçaltılıyor.
Aero: Otoyol sürüşlerine yönelik olan bu seçenekte otomobilin yüksekliği 15.2 cm oluyor.
ve 520 Nm tork üreten Hemi motor seçeneği mevcut. Quadra-Lift ile birlikte aracın arazideki diğer bir silahı ise Selec-Terrain. Quadra-Trac II ve Quadra-Drive II aktarma sistemleri ile birlikte standart olarak sunulacak bu sistemde, tıpkı Land Rover’larda olduğu gibi kum-çamur, kaya, spor ve kar için özel programlar bulunuyor. Bu sayede sürücü değişen yol koşullarına yönelik olarak otomobilin çekiş karakterini ayarlayabiliyor. Quadra-Drive II sisteminin Qaudra-Trac II’ye göre en büyük farkı arkada elektronik limitli kaydırmalı diferansiyel kilidi (ELSD) bulunması. Bu iki sistem dışında Quadra-Trac I adlı kilitli diferansiyel, low range gibi seçenekleri olmayan baz bir 4x4 çekiş sistemi de yeni Jeep Grand Cherokee’nin aktarma sistemleri arasında.2011 Jeep Grand Cherokee’de ilk etapta ABD için 2 motor seçeneği sunulacak. Bunlardan ilki 3.6 litrelik Pentastar V6 motor. Değişken supap zamanlamasına sahip bu motor 280 HP güç ve 353 Nm tork üretiyor. Bunun dışında ayrıca 5.7 litrelik, 360 HP güç ve 520 Nm tork üreten Hemi motor seçeneği mevcut. Tabi araç Avrupa pazarına sunulurken, muhtemelen eski Grand Cherokee’den tanıdığımız 3.0 litrelik dizel motor da aileye katılacak.
Off-road 1: Arazi kullanımın birinci basamağı olan bu seçenekte yeni Grand Cherokee’nin yerden yüksekliği 24.3 cm oluyor.
Off-road 2: Daha da zorlu koşullara yönelik bu yükseklik seçeneğinde, gövde yerden 28.7 cm yükseltiliyor.
Park: Otomobil park edildiği zaman iniş-binişleri kolaylaştırmak için gövde, normal sürüş yüksekliğine göre 3.8 cm alçaltılıyor.
Aero: Otoyol sürüşlerine yönelik olan bu seçenekte otomobilin yüksekliği 15.2 cm oluyor.
ve 520 Nm tork üreten Hemi motor seçeneği mevcut. Quadra-Lift ile birlikte aracın arazideki diğer bir silahı ise Selec-Terrain. Quadra-Trac II ve Quadra-Drive II aktarma sistemleri ile birlikte standart olarak sunulacak bu sistemde, tıpkı Land Rover’larda olduğu gibi kum-çamur, kaya, spor ve kar için özel programlar bulunuyor. Bu sayede sürücü değişen yol koşullarına yönelik olarak otomobilin çekiş karakterini ayarlayabiliyor. Quadra-Drive II sisteminin Qaudra-Trac II’ye göre en büyük farkı arkada elektronik limitli kaydırmalı diferansiyel kilidi (ELSD) bulunması. Bu iki sistem dışında Quadra-Trac I adlı kilitli diferansiyel, low range gibi seçenekleri olmayan baz bir 4x4 çekiş sistemi de yeni Jeep Grand Cherokee’nin aktarma sistemleri arasında.2011 Jeep Grand Cherokee’de ilk etapta ABD için 2 motor seçeneği sunulacak. Bunlardan ilki 3.6 litrelik Pentastar V6 motor. Değişken supap zamanlamasına sahip bu motor 280 HP güç ve 353 Nm tork üretiyor. Bunun dışında ayrıca 5.7 litrelik, 360 HP güç ve 520 Nm tork üreten Hemi motor seçeneği mevcut. Tabi araç Avrupa pazarına sunulurken, muhtemelen eski Grand Cherokee’den tanıdığımız 3.0 litrelik dizel motor da aileye katılacak.