2005 Grand Vitara 1.6 Lastik Seçimi Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cmass Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 4
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,429

cmass

Ana Kamp
Mesajlar
58
Tepkime Puanı
0
Merhaba arkadaşlar,

ZJ ve XJ deneyimlerinden sonra arkadaşların da ısrarı ile bir grand vitara 1.6 otomatik aldık. Şu an 3 inç becce kiti ile birlikte arkaya %100 kilit taktık. Sonraki aşamada ise lastik konusu gündeme geldi. 32 33 dedik body lift dediler iteledik sonraya..

Şimdilik 3 inç liftimizle birlikte kullanacağımız lastik arıyoruz. Ebat konusunda karasız kaldık.

Alternatifler:

öncelikli olarak 235/70/16

205/80/16

225/75/16

ve sizin önerileriniz...

Lastikler MT olacak insa turbo yada stt...
 

Etiketler
Ynt: 2005 Grand Vitara 1.6 Lastik Seçimi Yardım

Hayırlı olsun
Kullanacağınız lastik ölçüsü şayet aracınızda 3"Extrem kit var ise 31X10.5X16 dır bu Suzuki için ideal ölçüdür kupa yükseltme olmadan 32" yada 33" hayaldir zaten kupa yükseltmede olsa 31"den sonrası suzukiyi bozar kullanan yokmu var elbet fakat 33 takabilmek için ön kovandan tutun akslara kadar ciddi modifikasyon yapmanız gerekir.
Otomatik aracınızın ayna mahrutileri 5:12 dir ve bu oran 31 lastikte aracınızı yoracaktır zaten otomatik olmasından sebep aracınız manuel vitese göre %5 daha fazla yakıt yakmaktadır ve orijinaldeki 29" lastik ebatını değiştiğinizde her 1" fazlası aracınızın gücünü düşüreceği gibi yakıtıda arttıracaktır.
Yapmanız gereken ilk şey ayna mahrutilerinizi 5:72 yada 5:85 oranlılarla değiştirmek olmalı aracınızın zaten düşük olan çekişini ancak bu şekilde yerine getirebilirsiniz.
Son olarak İnsa ve Stt çok farklı iki lastik modelidir insa ile extrem şartlarda sürüş yapabilirken Stt ile bu etaplara girerseniz üzülürsünüz. Extrem desenli bir lastiği asfaltta kullanmak extra dikkat ve extra beceri gerektirir.
 

Ynt: 2005 Grand Vitara 1.6 Lastik Seçimi Yardım

cenkcc' Alıntı:
Hayırlı olsun
Kullanacağınız lastik ölçüsü şayet aracınızda 3"Extrem kit var ise 31X10.5X16 dır bu Suzuki için ideal ölçüdür kupa yükseltme olmadan 32" yada 33" hayaldir zaten kupa yükseltmede olsa 31"den sonrası suzukiyi bozar kullanan yokmu var elbet fakat 33 takabilmek için ön kovandan tutun akslara kadar ciddi modifikasyon yapmanız gerekir.
Otomatik aracınızın ayna mahrutileri 5:12 dir ve bu oran 31 lastikte aracınızı yoracaktır zaten otomatik olmasından sebep aracınız manuel vitese göre %5 daha fazla yakıt yakmaktadır ve orijinaldeki 29" lastik ebatını değiştiğinizde her 1" fazlası aracınızın gücünü düşüreceği gibi yakıtıda arttıracaktır.
Yapmanız gereken ilk şey ayna mahrutilerinizi 5:72 yada 5:85 oranlılarla değiştirmek olmalı aracınızın zaten düşük olan çekişini ancak bu şekilde yerine getirebilirsiniz.
Son olarak İnsa ve Stt çok farklı iki lastik modelidir insa ile extrem şartlarda sürüş yapabilirken Stt ile bu etaplara girerseniz üzülürsünüz. Extrem desenli bir lastiği asfaltta kullanmak extra dikkat ve extra beceri gerektirir.

Cevaplar için teşekkürler Cenk bey, 32 33 vazgeçtik 1.6 motor çok zorlamayalım diye düşündük :smiley: Kit extreme değil maalesef kollar kısa olandan.. Şimdi bir de araçta 2 inç flanş var artikülasyon durumda çamurluğa sürtmeyi en aza indirmek adına hangi lastik ebatı ideal olacaktır? Bir de orjinal jantları kullanmayı düşünüyordum ama jantı 15 yapıp, 30 9,5 yapsak mı diye de bir fikir geldi aklımıza? Extreme konusunda kararsız kaldım baya, araç asfaltta da yol yapacak.. Önceki araçlarda STT kullanmıştım ama şimdiki aracın motor hacmi küçük olduğu için arazi performansı açısından soru işareti var kafamda..

Teşekkürler,
 

Ynt: 2005 Grand Vitara 1.6 Lastik Seçimi Yardım

Şayet 31X10,5x16 koyarsanız spacer ile sürtme yapmaz sadece arka paçalıklara sürter sökersiniz sorun biter birde orijinal tampon kullanıyorsanız traşlamak lazım birazda direksiyon turu kısılırsa sorun ortadan kalkar...
15" jant lastiğe gelince aracınız benim gibi 2.0 olsaydı 15" jantta sorun yaşarsınız ilk olarak kaliperler büyük olduğu için spacer ve ofsetli jant şart yoksa ön fren kaliperleri dolayısı ile jant oturmaz 2.0 araçlarda bu sistem 1.6 fren kaliperleri takılarak çözülüyor ama buda riskli küçük kaliper frenlemeyi azaltıyor onun yerine ofset ile çözdüm bu işi ben fakat o da 1 avuç çamurda tüm gün offroad yapmış gibi her yeri çamur yapıyor aracın yağmurda dışarıdaki lastikler yan camları mahfediyor vs vs..
15 " jant 1.6 motora kaliperlerin küçük olması sebebiyle makul ofset oranı kullanılırsa sorunsuz olur ve 30x9,5x15 lastikle 1,6 motor tadından yenmez.
Şayet çok ağır etap yapmıyorsanız extrem gereksiz zaten hard offroad yapmayıp normal şekilde gezilerde iseniz offroad un bir özelliği kalmıyor her yerden siz güle oynaya geçerken diğer araçları beklemek devamlı öncü olmak belli bir zamandan sonra sıkıyor insanı kendi açımdan bu durum böyle extremleri hard offroad a gireceğimiz zaman yada ördek ve kaz avına tek araç giderken takıyorum diğer gezilerde yaz kış üzerinde takılı olan Mt ler ile devam ediyorum.
 

Ynt: 2005 Grand Vitara 1.6 Lastik Seçimi Yardım

cenkcc' Alıntı:
Şayet 31X10,5x16 koyarsanız spacer ile sürtme yapmaz sadece arka paçalıklara sürter sökersiniz sorun biter birde orijinal tampon kullanıyorsanız traşlamak lazım birazda direksiyon turu kısılırsa sorun ortadan kalkar...
15" jant lastiğe gelince aracınız benim gibi 2.0 olsaydı 15" jantta sorun yaşarsınız ilk olarak kaliperler büyük olduğu için spacer ve ofsetli jant şart yoksa ön fren kaliperleri dolayısı ile jant oturmaz 2.0 araçlarda bu sistem 1.6 fren kaliperleri takılarak çözülüyor ama buda riskli küçük kaliper frenlemeyi azaltıyor onun yerine ofset ile çözdüm bu işi ben fakat o da 1 avuç çamurda tüm gün offroad yapmış gibi her yeri çamur yapıyor aracın yağmurda dışarıdaki lastikler yan camları mahfediyor vs vs..
15 " jant 1.6 motora kaliperlerin küçük olması sebebiyle makul ofset oranı kullanılırsa sorunsuz olur ve 30x9,5x15 lastikle 1,6 motor tadından yenmez.
Şayet çok ağır etap yapmıyorsanız extrem gereksiz zaten hard offroad yapmayıp normal şekilde gezilerde iseniz offroad un bir özelliği kalmıyor her yerden siz güle oynaya geçerken diğer araçları beklemek devamlı öncü olmak belli bir zamandan sonra sıkıyor insanı kendi açımdan bu durum böyle extremleri hard offroad a gireceğimiz zaman yada ördek ve kaz avına tek araç giderken takıyorum diğer gezilerde yaz kış üzerinde takılı olan Mt ler ile devam ediyorum.

Hızlı cevaplar için tekrardan teşekkürler Cenk bey. Tampon şu an için orjinal, ilerleyen etapta yapılacak ama öncesinde aracın beklentileri karşılayıp karşılamadığına bakacağız.. Arkadaşlar kızacak ama tat vermez ise tekrar Jeep'e geçmek gibi bir fikir var kafamda.. Hard off-road çok nadir oluyor zaten onun için 6-16 traktörlerimiz var, kar yağana kadar idare edebiliriz en azından.. Bi bakıym jant fiyatlarına uygun olursa 30 9.5 STT ya da couragia takalım o zaman..

teşekkürler..
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,697
Mesajlar
1,522,306
Kayıtlı Üye Sayımız
166,541
Kaydolan Son Üyemiz
yorgun kpt

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst