Öncelikle herkeze merhaba.
Bir sorum olucak bu araçtaki webosta motoru ısıtmak için diye duymuştum.Gerçektende öylemi yada tırlardaki gibi sadece kabini ısıtmak içinmi acaba
Bilgi paylaştıkça çoğalır
Saygılar.
Fbh webasto sulu sistemdir, güncel dizellerin hepsinde olur. Motor suyu sıcaklığını arttırmaya destek olacak biçimde programlıdır. Tamponun arkasında yer alan ısı okuyucudan 5 derece altında sıcaklık varsa, motor sıcaklığı düşükse, yakıt varsa, iç ısıtma sistemi sıcak üflemede ise ve sistem sorunu yoksa devreye girer. Sol ön çamurluk altında bulunan egzosttan çıkış varken çalışıyor demektir. Arada baktırmak lazım genelde sıcaklık ölçer bozuluyor.
Fbh webasto sulu sistemdir, güncel dizellerin hepsinde olur. Motor suyu sıcaklığını arttırmaya destek olacak biçimde programlıdır. Tamponun arkasında yer alan ısı okuyucudan 5 derece altında sıcaklık varsa, motor sıcaklığı düşükse, yakıt varsa, iç ısıtma sistemi sıcak üflemede ise ve sistem sorunu yoksa devreye girer. Sol ön çamurluk altında bulunan egzosttan çıkış varken çalışıyor demektir. Arada baktırmak lazım genelde sıcaklık ölçer bozuluyor.
Çok teşekkür ederim.Yani araç soğuk iken biz kalorifeli açtığım zaman kendi devreye girip ısıtıyor.Diğer araçlara göre biraz daha hızlı ısıtır diye düşünüyorum acaba öylemidir.
Kalorifer şart değil. Öncelikli görevi motorun etkin çalışma sıcaklığına çabuk erişerek ömrünü korumak daha çok karbon emisyonunu azaltmak. Ancak tabi kabin ısısı da yanında cabası. Freelander'ların kalorifer sistemi çok başarılı değildir. Genelde de arabaların webastoları bloke olmuş çalışmıyor olur. Çalışmıyorsa motor sigorta kutusundan reset yapılabiliyor ama serviste baktırmak daha doğru olur.
Kalorifer şart değil. Öncelikli görevi motorun etkin çalışma sıcaklığına çabuk erişerek ömrünü korumak daha çok karbon emisyonunu azaltmak. Ancak tabi kabin ısısı da yanında cabası. Freelander'ların kalorifer sistemi çok başarılı değildir. Genelde de arabaların webastoları bloke olmuş çalışmıyor olur. Çalışmıyorsa motor sigorta kutusundan reset yapılabiliyor ama serviste baktırmak daha doğru olur.
Merhaba.
Serdar Bey 'e katılıyorum . Sistem denildiği şekilde çalışır , Sol arka tekerlek davlumbaz içerisinde FBH pompası bulunur.
ince yakıt borusu ile depodan mazot çekilerek ön sol çamurluk içerisindeki yakıt yakma hücresine gönderilir . Yanan yakıt ile motor soğutma suyu ısıtılır. En kısa sürede ısınan motor suyu sayesinde;
1-Araç içi ısınma konforu(en kısa sürede sıcak kalorifer havası)
2-Eksoz emisyonu
3-Yakıt tasarrufu gibi faydalar sağlar.
Sistem, 5 derece ve alt sıcaklıklarda çalışır.
Dış hava sıcaklık sezicisi ön tampon alt braketi üzerinde konumlandırılmıştır.
Fbh ünitesi sol ön çamurluk alt kısmındadır . Eğilip bakıldığında egzos çıkışı bir boru şeklinde görülebilinir.
Paylaşımın faydalı olacağı inancıyla. Saygılar sunarım.
Merhaba.Genelde ön tamponda bulunan sezici,arka sağ tekerlek boşluğunda bulunan pompa çıkıyor.Araç önden hasar aldığında sezici zarar görüyor.
Arka taraftaki pompa ise kirli mazottan veya ömrünü doldurmasından dolayı çalışmıyor.