Ynt: 2004 Model: Mitsubishi Pajero 3.2 Did ---2003 Land Rover Discovery Td5
Merhabalar,
Benim şuan 2004 model Pajero GLS LWB 3.2 DID aracım mevcut...Toyota tarafından Land Cruiser Prado, LC 100VX ve devamı olan LC 200 VX'lere göre daha uygun fiyatlı olmasından ve ölçülerinin daha ufak olmasından dolayı LC Prado serisi biraz daha ekonomik olması açısından piyasaya sunulmuştur. Mitsubishi Pajero'lar günlük kullanımda hem LC 100VX hem de LC Prado'nun eşdeğeri olarak geçmektedir. Toyota bir nevi pazarlama taktiği yaparak ürün gamını bir anda yaymak adına böyle bir strateji kurmuştur ve başarılı da olmuştur. Bugün Toyota markasında, LC 200 VX ve LC Prado arasında epey fiyat farkı da bulunmaktadır...
LC 200VX serisi'nde Toyota aracını bir üst kasa gruba taşıyarak Pajero'nun dış kasa ölçülerinde rakibi durumuna LC Prado'yu getirtmiştir. Ancak arazi performansı açısından Pajero, LC Prado'dan çok LC 100 VX'in eş değeri olarak tanımlanabilir...
Motor hacimleri konusundan bakıldığında LC 100 VX ve 200VX'ler de daha büyük hacimli benzinli motorları ön plandayken, Pajero'lar da bu durum dizel motorlar olarak değişmektedir (Pajero 3 ve 4 serilerinde 3.8 Lt benzinli motor şuan Türkiye'de bulunmamaktadır)...Ülkemizde bu durum esasında Pajero'lara daha çok yaramaktadır, hem hotor hacminin daha düşük olması hem de dizel motorlu olması..
Arazi kabiliyetleri açısından da genel hatlarıyla bakmak gerekirse bu iki Japon markası'da off-road kullanımı konusunda sınıflarında ön önde gelen modelleridir. Bunu Barcelona ile Real Madrid takımlarını kıyaslamak gibi düşünebiliriz 8)
Ancak ülkemizde Mitsubishi'nin distribütörü olan grup maalesef markaya gerekli yatırımı ve pazarlama konusundaki gerekli atakları yapmadığı için (bunda bir dönem her iki markanın da distribütörlüğünü yürüttüklerini de göz önünde bulundurursak) Mitsubishi markası biraz ülkemizde imaj olarak geri de kalıyor, biraz üvey evlat muamelesi yapılmıştır...
Ancak küresel pazarda her iki model de çok popüler durumdadır...
Mitsubishi Pajero 3.2 DID ve 2003 Land Rover Discovery Td5 arasındaki mukayeseye gelirsek güvenlik açısından Discovery 2'ler Pajero'ya göre daha geri de, zaten çarpışma testleri konusunda veriler incelendiğinde Discovery 2'ler maalesef çok parlak bir noktada değildir. Kullanım rahatlığı, donanım, kalite ve konfor unsurları olarak karşılaştırıldığında da Pajero daha öndedir. Ayıca iç hacim genişliği konusunda da Pajero, kullanıcısına daha geniş alan serbestliği sunmaktadır.
Bu arada şunu da belirtmek istiyorum ilgilenen arkadaşlar olursa aracım da satılıktır, ilanına bu link üzerinden ulaşabilirsiniz ;D
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-mitsubishi-mitsubishi-pajero-iii-3.2-di-d-gls-lwb-152305601/detay/
Selam ve saygılar,
Emre Akçal.