2.7 Şaft Sesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Cgrmzk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 4
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,819

Cgrmzk

Ana Kamp
Mesajlar
82
Tepkime Puanı
19
Merhaba,
Ayağımı gazdan çektiğimde araç 55-60 km'ye inene kadar bir uğultu sesi geliyordu fakat gaza bastığımda bu ses kayboluyordu. Bu problem nedeniyle şaftın diferansiyele giren baş kısmı yağlandı, uğultu kayboldu. Daha sonra sanki ara ara bu uğultu sesi gelir gibi oluyordu bazen kayboluyordu fakat yağlanma işlemi öncesi kadar rahatsız edici değildi. Geçen hafta araca alt takım bakımı yapıldı. Rot başları, track bar, arka alt salıncak burçları, ön alt ve üst salıncak burçları değişti. Bu işlemlerin şaftla bir alakası yok fakat bu işlemlerden sonra aracın şaftından yine uğultu sesi gelmeye başladı. Yağlama işlemi yaklaşık 10000 km önce yapıldı. Bir kez daha şaftın kafası yağlanmalı mı yoksa şaft kafası değiştirilmeli mi? Araçta yaklaşık 3 cm takoz var. Bu takozun şaft kafasını bozma ihtimali var mıdır?
Teşekkür ederim.
 

Bütün Araçlarda ve teknik olarak Şaft açısı dene bir ölçü vardır bu ölçünün deişmesi yada yükseltme den dolayı açının değişmesi şaft mavsalında yük meydana getirir buda uğultuya ve erken bozulmaya sebep olur ve yağlama yaparken her taraftan ( 4 kafadanda ) yağın çıkmasına dikkat etmek gerekir bence bunları kontrol ettir sorun çözülecektir
 

Teşekkür ederim. Aracın şaftı sökülerek teste çıkıldı ve araçta uğultu kalmadı. Daha sonra şaftın her iki kafası sökülerek kontrol edildi, arazi şanzımanına giren kafa kısmı yağsız kalmış, her iki kafa da yağlanarak şaft takıldı ve tekrar teste çıkıldı. Yapılan testte sesin kesildiği görüldü. Bir kez daha aynı sorunla karşılaşırsam şaft kafalarını değiştirmeyi düşünüyorum.
 

merhaba aynı sorun bende de mevcut ancak o sorunun kaynağını bulana kadar difransiyel bilyaları değişti, ayna mahruti boilukları alındı, rot-rotil ve aracın yürüyeniyle ilgili her parça değişti, şafta balans yapıldı, motor ve şanzıman takozları değişti, kayış gergisi-kayış değişti ama sorun hala ve hala devam etti. en sonunda diferansiyel tamirini yapan usta "abi bu ön şaft bu aracın değil uydurmuşlar" dedikten sonra bende ışık yanmış oldu. Baya bi araştırdıktan sonra başka bi sitede bir yazı gördüm. Link vermeyip arkadaşımızın yazdığı özellikle şaft açılarıyla ilgili yazıyı nokpaylaşıcam aşağıda. (özellikle senin gibi yükseltme mevcutsa araçta okumanın faydası var) Bu arada piyasada çok fazla çin malı şaft mevcut özellikle orjinal parça olmasına dikkat edin.

 

Ben şimdilik geçici de olsa şafttan gelen uğultu problemini çözdüm. Bir daha uğultu yapması durumunda şaftın her iki kafasını da değiştirmeyi düşünüyorum. Araçta bulunan yükseltmeden kaynaklı, şaft kafalarının sürekli bozuk açıyla çalışmasından dolayı yıprandığını düşünüyorum. Yakın zamanda aracımdaki yükseltmeyi söktüm ve şu an aracıma orijinal olarak biniyorum. Ufak tefek yükseltmelerde bile benim fikrime göre şaftın mafsallıya çevrilmesi gerekiyor. Çünkü bizim araçlarımızda bulunan orijinal ön şaftın her iki kafası da bilyalı ve bu bilyalı şaftlar sürekli bozuk açıyla çalışmaya müsait değiller. Şu anda aracımdaki şafta baktığımda eskisine göre duruş olarak çok fark etti.
 



SON KONULAR - FORUM