yağlama kanallarında bir değişiklik yok
sistem tamamen yakıt sisteminin değişmesiyle oluyor
bazı motorlarda turboya giden yağ kanalı bulunmuyor kapak değiştirmek zorunda kalına biliyor.
bazı modellerde tapa diye tabir ettiğimiz vidayla sabitlenmiş yeri var .
tabiki mazot pompası değişecek.
yani sıralama yaparsak
1- turbo sistemi -eksoz ve emme manifolduyla beraber
2- silindir kapağı (bazı motorlar için)
3- mazot pompası
4-çelik piston
5-kızıl yatak
daha önce 2.5 düz dizeline turbo takan iki kişi ile konuşmuştum. belki rahat 1 yılı geçmiştir. o zamanlar 2500 TL civarı rakamlara mal ettiklerinden, yakıt tüketiminin arttığından, ama turbo devreye girdiğinde aracın biraz canlandığından bahsetmişlerdi.
şahsi kanaatim, elindeki düz dizel motoru yedek parça olarak bir başka kullanıcıya satman ve de güncel bir TDI motor takman daha doğru olacaktır.
benim araba da nissan TD 25 2,5 duz dizel var tam kaç beygir bilmiyorum ;
kuvveti arazide torku yüksek heralde ondan dolayı gayet iyi ama son sürat gps ölçümü 100 ben 109 da gördüm ama 100 sağlıklı olanı
bu v8 e binmeye başladığımdan beri hiç bir araba gitmiyormuş gibi geliyor zaten
Bu kışda satmazsam series III toplamaya karar verdim ufak ufak acele etmeden yazın bir puma bir şanzuman ;
atarak başlarım heralde.
Yunus abi de bahsetmişti, Series şanzımanında transfer case in içinde 2 dişli yer değiştirdiğinde araba çok rahat 130 görüyormuş, bana Yunus abi böyle söylemişti, ama çapı farklı 2 dişlinin yer değiştirilmesini sağlayan nasıl bir yatak tasarlamışlar bilemiyorum Bu arada Mete hocamızın şanzımanı bu şekilde, onun aracı uzun yolda hem ekonomik hem de 120yle sürekli gidebiliyor . Ben de Seri2a ve Seri3 2 şanzıman var 2 sinde de çıkış oranları aynı, son hızı düşük olan tipten, o hızlara ulaşamadım malesef..
Ben 255 65 16" lastik, orjinal diferansiyeller ile 4.vites 2800 devirde 80 km/h hızla gidiyorum. 3500 devirden sonrasını zorlamadım.
Series lerin ayna mahruti oranıyla Defenderdaki diferansiyelle ayna mahruti oranı arasında ciddi fark vardı da değerleri unuttum. Ayna mahruti oranı seninkinden daha küçük diferansiyeli ucuza bulamayabilirsin Ender abi..
Ender abi senin diferansiyeller Disco 1 in mi yoksa Serieslerin orjinal diferansiyeli mi?
Eğer Disco diferansiyeli ise ,daha düşük ayna mahruti oranlı diferansiyel bulamayabilirsin, o yüzden şanzımana yönelmeli ya da çok büyük lastik takıp oranları dengelemeli
Mekanik dizel araçlarda mazot pompası ve turbo düzeneği, motor gücünü belirleyen ilk etkenler. bunları iyileştirmeden (ve arkasından yapılması gereken diğer uygulamalar olmadan) ister ayna/mahruti ister lastik vs değişikliği yap; motor gücü yetersiz kalacağı için aracın son süratinde artış beklerken, tam tersine düşüş de yaşayabilirsin.
Mekanik dizel araçlarda mazot pompası ve turbo düzeneği, motor gücünü belirleyen ilk etkenler. bunları iyileştirmeden (ve arkasından yapılması gereken diğer uygulamalar olmadan) ister ayna/mahruti ister lastik vs değişikliği yap; motor gücü yetersiz kalacağı için aracın son süratinde artış beklerken, tam tersine düşüş de yaşayabilirsin.