1999 Pajero 3.5 Shr Glx Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Alihemşir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 3
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,021

Alihemşir

Yeni Üye
Mesajlar
4
Tepkime Puanı
2
Yer
Tokat
Merhaba arkadaşlar
Çocukluğumdan beri hayalini kurduğum heves ettiğim offroad dünyasına nihayet 99 model 3.5 pajeroyla girdim. Aracın ön takımları yürüyeni yükseltmesi motoru titizlikle elden geçirilmiş gibi duruyor. Yalnız geri kalanı için aynı şeyi söyleyemiyorum.

İlk olarak Aracın tüpünde ağır bir sıkıntı var. Ben ilk önce motorda sandım. Motor ustam sıkıntının motorda değil tüpte olduğunu söyledi ben inanmayınca benzine alıp asfaltta drift yaptı. Bujilerini bile kontrol etmedi zenith saati gibi çalışıyor hiçbir yerini ellemem dedi. Tüp markası gasitaly bu uyumlu mudur ufak bir yazılımla düzelir mi yoksa komple değiştirmem mi lazım. Değiştireceksem hangi markayı tercih etmeliyim.

Bir diğer konu aracın elektrik sistemi ağlıyor resmen. Aracın içindeki lambalar ya çalışmıyor yada bazen çalışıyor. Devir saati yağ lambası orta konsolun iç ışıkları tepe lambası kapı altlarındaki lambalar Cruise kontrol hiçbiri çalışmıyor. 3 ayda bir Ankaraya geliyorum Ankarada bunları sağlam bir şekilde elden geçirebilecek bir usta varmı. Forumdaki pajeroyla ilgili tüm konuları tek tek okudum birkaç usta önerisi var ama en yenisi 2012 tarihli hala çalışıyor mu yada hala işinin ehli mi bilmiyorum. Yada memleketimdeki herhangi bir elektrikçi üstesinden gelebilir mi


3. konu ise aracın çekişi. Ankara elmadağ dikliğinde bir yokuşu ancak 70le tırmanıyorum(benzinde) ustam lastiklerden kaynaklandığını söylüyor ama 3.5 motorun bu lastikleri dönderemiyor olması bana mantıklı gelmiyor. 305 70 r16 lastiklerim var. Sadece inceltsem çapını düşürmesem faydası olur mu

Şimdiden teşekkür ederim.
 


Forumlar artık eskisi gibi rağbet görmüyor maalesef. ben de yeni bir pajerocu olarak cevap vereyim.
1. LPG sistemini kaldırıp atın BRC kit taktırın, hiç uğraşmayın mevcut sistemde sorun varsa düzelmez boşa paranız gider. TAnk vs iyi durumdaysa yeni kit ile de kullanılır.
2. Aracın elektrik sistemi aracı yükselttikleri için mahvoluyor. kablolar teller vs yetişmiyor kopuyor vs. o iş için çok detaylı bir çalışma ve aracı komple soymak gerek. tesisat kablolarının tek tek incelenmesi gerek. eliniz yatkınsa kendiniz yapın bir voltmetere alın. japonlar basit çalışır çok karmaşık bi yapı yok, bir yerde elektrik bandı vs görürseniz orası kurcalanmıştır düzeltin. elektrikçiye gidip bu çalışmıyo derseniz bir yerden artı çeker bir yerden şase verir çalıştırır sorunu tesisatı düzeltmez yani. enjektörlü abs li ve bi sürü elktroniği var o aracın servise bıraksanız daha ucuza mal olur inanın bana. piyasa elektrikçilere elletmeyin.
3. çekişi düşük evet hepsinin rampada çekişi düşük 2.8 td kullanıyorum aynı. 2.6 benzinli kullandım aynı. bu araçlar ağır 2 tonun üzerinde hepsi ve aktarım sırasında çok fazla güç kaybı var. normal otomobillerle kıyaslamayın. tork odaklı yapılabilecek bir sürü şey var ama o hikaye uzun.
4. yapılan en büyük hata aktarım organlarındaki dişli oranlarını değiştirmeden (şanzıman diferansiyel vs.) lastik büyütmek hemen orjinal ölçüye geçin, aracı ve aktarım organlarını daha az yorar.
off road yapmayacaksanız AT lastik yeter her şeye.
 

Cevabınız için çok teşekkür ederim tam da ümidimi kesmiştim. Dediğiniz çok mantıklı geldi bir ay sonra Ankaraya gideceğim elektrik elektronik işlerini orada yaptırıyım 3 gün vaktim var inşaallah 3 güne sığdırabilirler şanzımana da orada bir baktırıcam. Bu şanzımanların yağ basıncıyla çalıştığını biliyorum ama araba sanki balatası varmış da bitmiş gibi davranıyor gaza basıyorum motor bağırıyor ama çekmiyor özellikle kalkışlarda.Ustama sorsan lastikleri küçültünce her problemim çözülüyor müşterisine para harcatmamaya çalışan motor ustası az bulunur güvendim kapıldım rüzgarına gidiyorum bakalım ne olacak.
Tüp için de atikerin 6 silindir grand kitini önerdiler kullanan arkadaşlar var memnunlar ama çok pahalı. Şimdilik geçici çözümler bulup kit değişimini daha sonraya erteledim.