1996 grand cherokee

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kuzgun35 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 14
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,831

kuzgun35

I'M NOT SUPERMAN . I'M A MELANCHOLY MAN
Mesajlar
7
Tepkime Puanı
0
arkadaşlar ben aranızda yeniyim bir anda içimde cip ve off-road tutkusu olusmaya başladı arabamı satıp 1996-1997 model grand cherokee almayı düşünüyorum araç hakkında pek bir bilgim yok motoru kaç km olmalı aracın temiz olduğunu nereden anlayabilirim aracı alırken nelere dikkat etmeliyim siz değerli forum sakinleri bana tecrübelerinizi ve fikirlerinizi anlatırsanız çok memnun olacağım şimdiden teşekkür ederim
 

Etiketler

Ynt: 1996 grand cherokee

şu aracı buldum arkadaşlar
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-jeep-gercek-44-bembeyaz-bir-at-96-grand-cherokee-lpg-li-ve-isli-86700449/detay/

saibi ile konuştum motor ve şanzuman çok iyi dedi tabi bakmak gerekiyor bana çok diri göründü
 

Ynt: 1996 grand cherokee

Merhabalar,

alacağın aracı off road donanımını yapacakmısın, biraz masraflı oluyor çünki ve mutlaka iyi bir ustaya göstermende yarar var.
 




Ynt: 1996 grand cherokee

henüz off-road donaaımlı yapmayacağım en azından eşime araba alana kadar
 

Ynt: 1996 grand cherokee

Öncelikle aracı ne için alacaksınız?? Eğer offroad yapmayı planlıyor ve ilerde yavaş yavaş modifiye yaparım diyorsanız orjinal ürünlerle güzel modifiye edilir... Ancak bu araçlar kronik olarak şanzıman sorunu vardır, ilk işinizin japon şanzıman taktırmak olması gerekir... Bunun yanında ilk defa 4x4 e binecekseniz ve offroad yapacaksanız başlangıç için yanlış bir araçtır bana göre... Motorun gücünün verdiği güven tehlikeli olabilir...
 

Ynt: 1996 grand cherokee

öncelikle offroad yapmayı planlamıyorum sadece şehir içi ve şehirler arası offroad biraz daha ilerde başlar benim için
 

Ynt: 1996 grand cherokee

Arkadaşım eski bir 5.2 kullanıcısı olarak içinde infinity gold ses sistemi değitirilip isterse allami cihan marka bir ses sistemi takılmış bir cherokke yi tercih etmem. Araç güzelmi kötümü fotolardan belli olmaz binip kullancaksın sağa sola çekme yapıyormu direksiyonda boşluk varmı alttan ötme sesisi varmı , yedek anahtarı varmı sor .. temiz bir 5.2 langur lungur olmaz ipek gibi havalanır şimşek gibi hızlanır seni rahatsız etmez.
 

Ynt: 1996 grand cherokee

başka bir siteden özenle hazırlanmış bir yazıyı alıntı yaparak sizinle paylaşmak istiyorum.

93-98 arasi ZJ tip Grand Cherokee satın alırken nelere dikkat etmeliyim?

Offroad donanımı olmayan standart araçlar için...!



1- Çamurluk kenarlarına ( içe kıvrılan kısımlarına) bak buralarda paslanma varmı ?

Bunun sebebi buralardan herhangi bir kaldırma işlemi olmuşsa zayıf oldugu için kıvrım yerlerinden boya patlar ve paslanmaya açık olur. Daha sonra kapı üstlerinde tavan ile birleşim noktalarının altında pas varmı bak( Fitilleri kaldırıp görebilirsin ) . Bagaj kapağını aç, yukarı kaldır, üst içe katlama yerlerinde pas varmı bak. Marşpiyelerin ön çamurlukla birleşim noktalarının altlarına bak paslanma veya ezikler varmı. Bu noktalar ZJ lerde en zayıf yerlerdir. Paslanmalar ilk bu noktalardan başlar.

2- Farların camlarına bak ( genelde plastiktir) soluk ve sarılaşmışmı. Farları elinle köşelerinden bastırarak yokla, yerlerinden oynuyorlarmı ?( Far baglantı tırnakları çok zayıftır ve genelde kırıktır, ayrıca farların tutan panelde kırıklar olabilir. Bu durumda far ayarı da yaptıramazsın.

3- Arabanın yerini birkaç metre değiştir > yerde bir yağ akıntısı varmı, Şanzumanların şaft çıkışlarında, difransiyellerin şaft girişlerinde keçe kaçakları olabilir. Şanzuman soğutma borularının o-ring lerinde yağ kaçakları olabilir.

4- Koltuklara bak > özellikle şöför koltuğu sol oturma tarafından aşınır. Koltuk kumanda dügmelerinden ön koltuklara komut ver > motorları çalışıyormu? Aacı kumandadan kitleyip tekrar aç >> hafızalar çalışıyormu (96-98 modeller
de >> aynalar, koltuk, v.s...)

5- Tüm camların komutlara cevap verip vermediğini kontrol et.

6- Ortada göğüste ve tavanda bulunan yol bilgisayarı çalışıyormu?

7- Dikkat; toplam yaptığı km. mi? Mil mi ?

8- Arka koltugun altında sol tarafta orjinal amfisi (infinity) olacak, yerindemi? çok degerli bir ampfidir. Diger koltuk altındaki kriko ve aletler yerindemi?

9- Koltuk ısıtmaları çalışıyormu ?

10- Arka bagaj perdesi varmı? ,çalışıyormu? ( kendini geri topluyormu?)

11- Stepne kılıfı varmı? Stepne aracın üstündeki lastiklerle aynı ebattamı ?

12- Bagaj kapağı amortisörleri çalışıyormu? yoksa kapak kafanamı iniyor?

13- Arabanın uzaktan kumandası varmı? çalışıyormu ? ( bu kumandayı sonradan bulmak cok zor ve pahalıdır.)

14- Arabanın altına bak, ön şaft varmı? ( Jeep kullanmakla alakası olmayan bazı tipler az yaksın, gereksiz parça diye çıkartırlar veya mecbur kalırlar > eğer ön difransiyelde bir arıza varsa)

15- Motoru çalıştır > D`ye taktığında arabada sarsıntı varmı ? veya tak..! diye bir ses alttan geliyormu.

16- Geriye tak ve 30 saniye kadar ayağın firende beklet > alttan bir inleme sesi geliyormu?

17- Vitesi boşa al ve Soldaki arazi sanzıman kolunu hızlı ve sert bir hareketle 4 LOW konumuna getir ve kalkmayı dene ( çalışıyormu? > yani arabanın kalkışında agrasivleşme varmı ? (Öyle olması gerekiyor)

18- Araba LPG' li ise benzine geçir ve sadece benzinli konumda bir kac dakika çalıştır ( motorda sarsıntı vuruntu varmı? ). Vites N konumundayken gaza birkaç kez üst üste sonuna kadar bas çek, ekzozdan mavi duman atıyormu ?

19- Motor kapağını aç ve şöför tarafinda önde bulunan hava filtresi kazanını kontrol et, kırıkmı ?

20- Motor kapağının altındaki koruma keçe örtüsü saglammı? Ön takımı koruyan koruma demiri varmı ? Şanzuman koruması ve benzin deposu koruması varmı ?

21- Kalorifer sisitemini muhakkak kontrol et > genelde soguk sıcak ayrım motorları arıza yapar. Arka cam sileceği ve resistansı çalışıyormu ?

22- Tavan döşemesinde sarkma, kabarma varmı ? > bilinçsiz yıkama veya temizlikten dolayı tavan döşemesi bozulur > önce ön cam birleşme noktalarından ve şöför tarafından sarkma yapar. Yolcu tarafındaki ayak basma yerindeki halıyı önden kaldır, altı ıslakmı ( Klima drenaj borusu tıkandıysa burayı devamlı su basar ve çürümeler başlar. )

23- Yol testine çık, özellikle 100 km`de giderken ön difransiyelde inleme varmı? Vibrasyon varmı ( şaft balansları bozuk olabilir)

24- Vitesler hissettirmeden ve zamanında geçiyormu? Araç durduğu yerde vitesleri değiştir, vuruntulu geçmemesi lazım.

25- 100 Km ile giderken vitesi boşa at ve sag arka aksı dinle > inleme veya normal olmayan bir uğultu sesi geliyormu? ( Kronik hastalıktır > daha sonra aksı değiştirmek zorunda kalırsın ve oldukça pahalıdır.)

26- Hafif yokuşa gel ve dur > direksiyonu tam sağ yap ve kalkış yap > arka difransiyelden çat..! çat..! diye ses geliyormu ? Limited kilit pulları bozuksa yapar ) aynı işlemi direksiyonu tam sol yaparakta dene.

27- Direksiyonda boşluk varmı?

28- Dik bir yokuştan asağı inerken vitesi 1 konumuna getir ve arabayı aşağı sal > motor arabayı firenliyormu?

29- Katalizatör yerindemi? çıkartılmışmı ?

30- Cruize Control çalışıyormu, test et ( otomatik gaz )

31- Amortisörlere bak, yağ kaçağı varmı ?

31- Direksiyon amortisörüne bak yağ kaçağı varmı ?


Altın kural: Karanlıkta asla araç bakma ve piyasa fiyatının altındaki araçlardan uzak dur....!

ALINTIDIR

Ergun beyin kaleminden.

http://www.arazideyiz.com/showthread.php?t=558
 



Ynt: 1996 grand cherokee

İlk linkte verilen aracın sunroofu olmadığını da belirteyim. Aylar önce hala ilandaydı o araç, ve ilk fiyatı 24.750 gibi komik bir rakamdı. Aynı şekilde değiştirilmiş ses sitemli bir Grand istemezdim.

Motoru için bir şey diyemeyiz, araştırdığım aylar boyunca ve şuan binerken de farkediyorum ki motorun belli bir ömrü yok. Milyon giderse şaşırmam cidden. Çünkü yüksek hacim-düşük sıkıştırma sayesinde motoru hiç zorlamıyorsunuz aslında. Zorlansa da kalitesi ortada.

Ancak şanzıman için 300.000 civarı su koymaya başlayanların sayısı epey fazla. Ha elbette 400.000 olmuş hala sıkıntı yaşamamış olan da mevcut. Tamamen kullanıcıya bakan bir durum. Bozarsa da 2500 civarına revize edilebilen bir şey baştan sonra.

Grand Cherokee gerçekten farklı bir araç. Jipe çok para gider mi diye düşüne düşüne aldım, aracımı da bütçeme göre ayarladım. Ama şimdi artık bir araçtan öte, hobileşmeye başladı. Bütçemi ona göre ayarlayıp 2-3 ay sonrasına plan yapıyorum.

Ve malesef 2-3 gün önce küçük sayılmayacak bir kaza geçirdim. Normalde araçtan soğutur bu tür şeyler insanı, ama araçtan inip baktığımda karşıyı yolda bırakan kazanın benim kapımı azıcık bükmüş olduğunu görmek bile orada "sen farklısın" dedirtti araca. İçinde güvende hissettiğim bir araç.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-jeep-sahibinden-tertemiz-jeep-99443874/detay

Bu aracı vaktinde kendiminkini almadan evvel denemeye gitmiştim. Aracın motor ve şanzumanı gayet iyi durumdaydı ama araç genel olarak benim kriterlerime uymuyordu pek. Ayrıca kapı kollarında garip bir deformasyon vardı niyeyse sinmedi içime o sebeple. HMC serviste tüm kayıtları mevcuttu. Fiyatı da 22.500den düşmüş, bence gidip bakılabilir bir araç. Lastikleri değişmesi gerekiyordu en son o kadar, onu da değiştireceğim diyordu sahibi. Kilometresi 140.000 civarı idi en son, sitedeki en düşüklerdendi. Bi gidip bakın isterseniz.
 

Ynt: 1996 grand cherokee

tek araç olarak kullanmanızı tavsiye etmem. yapacağınız km yi bilmiyorum ama ben 1.5 sene kadar tek araç olarak şehiriçinde dolandım durdum 20-25 bin km yapmışımdır sanırım. sürekli bir masraf çıkıyordu büyük olmasada insan kafayı takıyor hadi sanayiye gideyim bunu da yaptırayım şunu da yaptırayım ses gelmesin falan ipin ucu kaçıyor. ne yaparsam yapayım fabrika çıkışlı haline getiremedim. aracımda 4'' yükseltme be 32 lastik var bunun da etkileri olabilir belki standart olsaydı olmazdı bilemiyorum. Fren balatası değiştiriyorum 10 gün sonra arka bilya sesi geliyor onu değiştir sonra el freni tutmaz el freni balatası değiştir şaftta titreme var balansa götür buji kablosu buji değiştir rotil değiştir - rotbaşı değiştir-aks kafası değiştir-porya değiştir, fren diskleri titreme yaptı tornaya götür kurtarmadı sıfırını takalım ön burç arka burç vb....tamam maliyet olarak küçük rakamlar bunların arassında en pahalısı 250 tl ama aralarında hep 10-15 gün oluyordu sanayiye gitmekten bıkmıştım. 2. araç olarak palio aldım artık özgürüm. en son sanayiye ne zaman gittiğimi unuttum. haftada 1-2 gün kullanıyorum ordan burdan gelen sesleri takmıyorum artık. Hatta akü değiştirdim yenisini aldım lpg beyni sıfırladı kendini lpg ye geçmiyor araç onun için bile gitmedim sanayiye benzinle kullanıyorum düşünmüyorum yakıtını...haftada 2 gün keyfim için diyorum geçiyorum. aracı da özlemek lazım hergün hergün binersen özlem olmaz...

o yüzden 2. araç olarak idealdir keyfiniz tavan yapar. Günlük şirket aracı gibi kullanmaya gelmez..
 

Ynt: 1996 grand cherokee

selimsani' Alıntı:
Öncelikle aracı ne için alacaksınız?? Eğer offroad yapmayı planlıyor ve ilerde yavaş yavaş modifiye yaparım diyorsanız orjinal ürünlerle güzel modifiye edilir... Ancak bu araçlar kronik olarak şanzıman sorunu vardır, ilk işinizin japon şanzıman taktırmak olması gerekir... Bunun yanında ilk defa 4x4 e binecekseniz ve offroad yapacaksanız başlangıç için yanlış bir araçtır bana göre... Motorun gücünün verdiği güven tehlikeli olabilir...

şanzıman sorununa asla katılmıyorum öyle bir sorun yok 2.5 yıldır bu kasayı kullanan 10'larca insan tanıdım şanzıman yapan 1-2 kişidir ancak 1 tanesi de arazide aracı suda bırakmış ve şanzımanı su almıştı. bilakis çok sağlamdır şanzımanları ama 200-250 bin km düzgün bakımlı bir şanzıman çok rahat yapar ki 400.000 km olan 1 araç da biliyorum. arazide aşırı zorlanma ısınma haricinde kolay bozulacak şanzıman değildir bence. Bozsam ben bozardım sürekli roket gazlama 30.000 mil yaptım henüz şanzımanla ilgili açıp filtre değişimi dışında birşey yapmadım.önlem olarak 2.şanzıman radyatörünü takacağım yakın zamanda yeri zaten hazır bizim araçlarda çok zorlarım şanzımanı yağı yakarım diyen olursa 2. radyatörü taksın soğutmaya olumlu etkisi olur. onun dışında içindeki parçaların elbette bir ömrü vardır vakti gelince değişecektir. dişlileri kırıp şanzımanı hurdaya çıkarmazsanız 2500 tl ye revizyon yapılır bu şanzımanlara. bu da çok makul hatta bedava rakamdır. Zira palioyu mart 2012 de aldım haziran 2012 de speedgear otomatik şanzımanın zinciri koptu henüz 65.000 km de 2500 tl ye palioya şanzıman yaptırdım çok koydu diyebilirim. keşke zj nin şanzımanı bozulaydı da o parayı ona verseydim çünkü zj kalıcı aracım palio geçici
 

Ynt: 1996 grand cherokee

kuzgun35' Alıntı:
başka bir siteden özenle hazırlanmış bir yazıyı alıntı yaparak sizinle paylaşmak istiyorum.

93-98 arasi ZJ tip Grand Cherokee satın alırken nelere dikkat etmeliyim?

Offroad donanımı olmayan standart araçlar için...!



1- Çamurluk kenarlarına ( içe kıvrılan kısımlarına) bak buralarda paslanma varmı ?

Bunun sebebi buralardan herhangi bir kaldırma işlemi olmuşsa zayıf oldugu için kıvrım yerlerinden boya patlar ve paslanmaya açık olur. Daha sonra kapı üstlerinde tavan ile birleşim noktalarının altında pas varmı bak( Fitilleri kaldırıp görebilirsin ) . Bagaj kapağını aç, yukarı kaldır, üst içe katlama yerlerinde pas varmı bak. Marşpiyelerin ön çamurlukla birleşim noktalarının altlarına bak paslanma veya ezikler varmı. Bu noktalar ZJ lerde en zayıf yerlerdir. Paslanmalar ilk bu noktalardan başlar.

2- Farların camlarına bak ( genelde plastiktir) soluk ve sarılaşmışmı. Farları elinle köşelerinden bastırarak yokla, yerlerinden oynuyorlarmı ?( Far baglantı tırnakları çok zayıftır ve genelde kırıktır, ayrıca farların tutan panelde kırıklar olabilir. Bu durumda far ayarı da yaptıramazsın.

3- Arabanın yerini birkaç metre değiştir > yerde bir yağ akıntısı varmı, Şanzumanların şaft çıkışlarında, difransiyellerin şaft girişlerinde keçe kaçakları olabilir. Şanzuman soğutma borularının o-ring lerinde yağ kaçakları olabilir.

4- Koltuklara bak > özellikle şöför koltuğu sol oturma tarafından aşınır. Koltuk kumanda dügmelerinden ön koltuklara komut ver > motorları çalışıyormu? Aacı kumandadan kitleyip tekrar aç >> hafızalar çalışıyormu (96-98 modeller
de >> aynalar, koltuk, v.s...)

5- Tüm camların komutlara cevap verip vermediğini kontrol et.

6- Ortada göğüste ve tavanda bulunan yol bilgisayarı çalışıyormu?

7- Dikkat; toplam yaptığı km. mi? Mil mi ?

8- Arka koltugun altında sol tarafta orjinal amfisi (infinity) olacak, yerindemi? çok degerli bir ampfidir. Diger koltuk altındaki kriko ve aletler yerindemi?

9- Koltuk ısıtmaları çalışıyormu ?

10- Arka bagaj perdesi varmı? ,çalışıyormu? ( kendini geri topluyormu?)

11- Stepne kılıfı varmı? Stepne aracın üstündeki lastiklerle aynı ebattamı ?

12- Bagaj kapağı amortisörleri çalışıyormu? yoksa kapak kafanamı iniyor?

13- Arabanın uzaktan kumandası varmı? çalışıyormu ? ( bu kumandayı sonradan bulmak cok zor ve pahalıdır.)

14- Arabanın altına bak, ön şaft varmı? ( Jeep kullanmakla alakası olmayan bazı tipler az yaksın, gereksiz parça diye çıkartırlar veya mecbur kalırlar > eğer ön difransiyelde bir arıza varsa)

15- Motoru çalıştır > D`ye taktığında arabada sarsıntı varmı ? veya tak..! diye bir ses alttan geliyormu.

16- Geriye tak ve 30 saniye kadar ayağın firende beklet > alttan bir inleme sesi geliyormu?

17- Vitesi boşa al ve Soldaki arazi sanzıman kolunu hızlı ve sert bir hareketle 4 LOW konumuna getir ve kalkmayı dene ( çalışıyormu? > yani arabanın kalkışında agrasivleşme varmı ? (Öyle olması gerekiyor)

18- Araba LPG' li ise benzine geçir ve sadece benzinli konumda bir kac dakika çalıştır ( motorda sarsıntı vuruntu varmı? ). Vites N konumundayken gaza birkaç kez üst üste sonuna kadar bas çek, ekzozdan mavi duman atıyormu ?

19- Motor kapağını aç ve şöför tarafinda önde bulunan hava filtresi kazanını kontrol et, kırıkmı ?

20- Motor kapağının altındaki koruma keçe örtüsü saglammı? Ön takımı koruyan koruma demiri varmı ? Şanzuman koruması ve benzin deposu koruması varmı ?

21- Kalorifer sisitemini muhakkak kontrol et > genelde soguk sıcak ayrım motorları arıza yapar. Arka cam sileceği ve resistansı çalışıyormu ?

22- Tavan döşemesinde sarkma, kabarma varmı ? > bilinçsiz yıkama veya temizlikten dolayı tavan döşemesi bozulur > önce ön cam birleşme noktalarından ve şöför tarafından sarkma yapar. Yolcu tarafındaki ayak basma yerindeki halıyı önden kaldır, altı ıslakmı ( Klima drenaj borusu tıkandıysa burayı devamlı su basar ve çürümeler başlar. )

23- Yol testine çık, özellikle 100 km`de giderken ön difransiyelde inleme varmı? Vibrasyon varmı ( şaft balansları bozuk olabilir)

24- Vitesler hissettirmeden ve zamanında geçiyormu? Araç durduğu yerde vitesleri değiştir, vuruntulu geçmemesi lazım.

25- 100 Km ile giderken vitesi boşa at ve sag arka aksı dinle > inleme veya normal olmayan bir uğultu sesi geliyormu? ( Kronik hastalıktır > daha sonra aksı değiştirmek zorunda kalırsın ve oldukça pahalıdır.)

26- Hafif yokuşa gel ve dur > direksiyonu tam sağ yap ve kalkış yap > arka difransiyelden çat..! çat..! diye ses geliyormu ? Limited kilit pulları bozuksa yapar ) aynı işlemi direksiyonu tam sol yaparakta dene.

27- Direksiyonda boşluk varmı?

28- Dik bir yokuştan asağı inerken vitesi 1 konumuna getir ve arabayı aşağı sal > motor arabayı firenliyormu?

29- Katalizatör yerindemi? çıkartılmışmı ?

30- Cruize Control çalışıyormu, test et ( otomatik gaz )

31- Amortisörlere bak, yağ kaçağı varmı ?

31- Direksiyon amortisörüne bak yağ kaçağı varmı ?


Altın kural: Karanlıkta asla araç bakma ve piyasa fiyatının altındaki araçlardan uzak dur....!

ALINTIDIR

alıntı yapılan ne olursa olsun kaynak belirtmek link vermek önemlidir bence. emek vereni veya verenleri onore etmiş olursunuz.
 

Ynt: 1996 grand cherokee

mertbirincioglu' Alıntı:
alıntı yapılan ne olursa olsun kaynak belirtmek link vermek önemlidir bence. emek vereni veya verenleri onore etmiş olursunuz.

Mert bey haklısınız hemen düzeltiyorum saygılar
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,066
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst