başka bir siteden özenle hazırlanmış bir yazıyı alıntı yaparak sizinle paylaşmak istiyorum.
93-98 arasi ZJ tip Grand Cherokee satın alırken nelere dikkat etmeliyim?
Offroad donanımı olmayan standart araçlar için...!
1- Çamurluk kenarlarına ( içe kıvrılan kısımlarına) bak buralarda paslanma varmı ?
Bunun sebebi buralardan herhangi bir kaldırma işlemi olmuşsa zayıf oldugu için kıvrım yerlerinden boya patlar ve paslanmaya açık olur. Daha sonra kapı üstlerinde tavan ile birleşim noktalarının altında pas varmı bak( Fitilleri kaldırıp görebilirsin ) . Bagaj kapağını aç, yukarı kaldır, üst içe katlama yerlerinde pas varmı bak. Marşpiyelerin ön çamurlukla birleşim noktalarının altlarına bak paslanma veya ezikler varmı. Bu noktalar ZJ lerde en zayıf yerlerdir. Paslanmalar ilk bu noktalardan başlar.
2- Farların camlarına bak ( genelde plastiktir) soluk ve sarılaşmışmı. Farları elinle köşelerinden bastırarak yokla, yerlerinden oynuyorlarmı ?( Far baglantı tırnakları çok zayıftır ve genelde kırıktır, ayrıca farların tutan panelde kırıklar olabilir. Bu durumda far ayarı da yaptıramazsın.
3- Arabanın yerini birkaç metre değiştir > yerde bir yağ akıntısı varmı, Şanzumanların şaft çıkışlarında, difransiyellerin şaft girişlerinde keçe kaçakları olabilir. Şanzuman soğutma borularının o-ring lerinde yağ kaçakları olabilir.
4- Koltuklara bak > özellikle şöför koltuğu sol oturma tarafından aşınır. Koltuk kumanda dügmelerinden ön koltuklara komut ver > motorları çalışıyormu? Aacı kumandadan kitleyip tekrar aç >> hafızalar çalışıyormu (96-98 modeller
de >> aynalar, koltuk, v.s...)
5- Tüm camların komutlara cevap verip vermediğini kontrol et.
6- Ortada göğüste ve tavanda bulunan yol bilgisayarı çalışıyormu?
7- Dikkat; toplam yaptığı km. mi? Mil mi ?
8- Arka koltugun altında sol tarafta orjinal amfisi (infinity) olacak, yerindemi? çok degerli bir ampfidir. Diger koltuk altındaki kriko ve aletler yerindemi?
9- Koltuk ısıtmaları çalışıyormu ?
10- Arka bagaj perdesi varmı? ,çalışıyormu? ( kendini geri topluyormu?)
11- Stepne kılıfı varmı? Stepne aracın üstündeki lastiklerle aynı ebattamı ?
12- Bagaj kapağı amortisörleri çalışıyormu? yoksa kapak kafanamı iniyor?
13- Arabanın uzaktan kumandası varmı? çalışıyormu ? ( bu kumandayı sonradan bulmak cok zor ve pahalıdır.)
14- Arabanın altına bak, ön şaft varmı? ( Jeep kullanmakla alakası olmayan bazı tipler az yaksın, gereksiz parça diye çıkartırlar veya mecbur kalırlar > eğer ön difransiyelde bir arıza varsa)
15- Motoru çalıştır > D`ye taktığında arabada sarsıntı varmı ? veya tak..! diye bir ses alttan geliyormu.
16- Geriye tak ve 30 saniye kadar ayağın firende beklet > alttan bir inleme sesi geliyormu?
17- Vitesi boşa al ve Soldaki arazi sanzıman kolunu hızlı ve sert bir hareketle 4 LOW konumuna getir ve kalkmayı dene ( çalışıyormu? > yani arabanın kalkışında agrasivleşme varmı ? (Öyle olması gerekiyor)
18- Araba LPG' li ise benzine geçir ve sadece benzinli konumda bir kac dakika çalıştır ( motorda sarsıntı vuruntu varmı? ). Vites N konumundayken gaza birkaç kez üst üste sonuna kadar bas çek, ekzozdan mavi duman atıyormu ?
19- Motor kapağını aç ve şöför tarafinda önde bulunan hava filtresi kazanını kontrol et, kırıkmı ?
20- Motor kapağının altındaki koruma keçe örtüsü saglammı? Ön takımı koruyan koruma demiri varmı ? Şanzuman koruması ve benzin deposu koruması varmı ?
21- Kalorifer sisitemini muhakkak kontrol et > genelde soguk sıcak ayrım motorları arıza yapar. Arka cam sileceği ve resistansı çalışıyormu ?
22- Tavan döşemesinde sarkma, kabarma varmı ? > bilinçsiz yıkama veya temizlikten dolayı tavan döşemesi bozulur > önce ön cam birleşme noktalarından ve şöför tarafından sarkma yapar. Yolcu tarafındaki ayak basma yerindeki halıyı önden kaldır, altı ıslakmı ( Klima drenaj borusu tıkandıysa burayı devamlı su basar ve çürümeler başlar. )
23- Yol testine çık, özellikle 100 km`de giderken ön difransiyelde inleme varmı? Vibrasyon varmı ( şaft balansları bozuk olabilir)
24- Vitesler hissettirmeden ve zamanında geçiyormu? Araç durduğu yerde vitesleri değiştir, vuruntulu geçmemesi lazım.
25- 100 Km ile giderken vitesi boşa at ve sag arka aksı dinle > inleme veya normal olmayan bir uğultu sesi geliyormu? ( Kronik hastalıktır > daha sonra aksı değiştirmek zorunda kalırsın ve oldukça pahalıdır.)
26- Hafif yokuşa gel ve dur > direksiyonu tam sağ yap ve kalkış yap > arka difransiyelden çat..! çat..! diye ses geliyormu ? Limited kilit pulları bozuksa yapar ) aynı işlemi direksiyonu tam sol yaparakta dene.
27- Direksiyonda boşluk varmı?
28- Dik bir yokuştan asağı inerken vitesi 1 konumuna getir ve arabayı aşağı sal > motor arabayı firenliyormu?
29- Katalizatör yerindemi? çıkartılmışmı ?
30- Cruize Control çalışıyormu, test et ( otomatik gaz )
31- Amortisörlere bak, yağ kaçağı varmı ?
31- Direksiyon amortisörüne bak yağ kaçağı varmı ?
Altın kural: Karanlıkta asla araç bakma ve piyasa fiyatının altındaki araçlardan uzak dur....!
ALINTIDIR