1992 Vitara JLX G16A Sıvı Radyatörü Soğutma Fanı Modifikasyonu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dino967 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 53
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 28,386
Ynt: 1992 Vitara JLX G16A Sıvı Radyatörü Soğutma Fanı Modifikasyonu

Erdin Bey uygulamanızda eski ile kıyasla ne tür farklılıklar var açıklar mısınız?
Mesela yakıtta ölçülebilir bir düşme var mı?
Isınma zamanı açısından mesela hararet ibresi en dipten alt çizgiye gelme süresi ne kadar fark etti gibi.?
Araçta çekiş artışı olarak bir fark ölçebildiniz mi?
Kafamda halen bazı soru işaretleri var. Bu konulara da açıklık getirilirse memnun olurum.
Bizim orjinal pervane bildiğim kadarıyla radyatördeki suyu soğutuyor, radyatörde soğuyan su da termostat açınca motor içine dolaşmaya başlıyor.
Aracın motoru soğukken termostat motor içindeki suyun radyatöre geçmesini engelliyor. Motor çalışarak kendi içindeki suyu ısıtırken, pervane de dönerek radyatördeki suyu soğutuyor. Yani pervanenin dönmesinin motorun ısınmasına pek fazla negatif etkisi yok gibi.
Konunun ikinci boyutu, pervanenin eksantrikden tahrik alarak dönmesi ve dolayısıyla motorun ürettiği gücün bir kısmını çalması. Bu konuda da motor soğukken zaten pervane avare döndüğünden zannedersem çok fazla bir etki olmaz. Ancak kasıntılı döndüğü zamanlarda daha fazla güç çeker. Bunun alternatifi olan elektrikli fanlar direk eksantrikten güç almasa da sonuçta aküdeki elektriği kullanıp şarz seviyesinin aracın orjinal haline göre daha fazla düşmesine dolayısıyla şarz dinamosunun erken faaliyete geçmesine sebep olup son tahlilde eksantriğe fazladan yük bindirmiş olmaz mı? Sonuç olarak pervane kayışının iptali ile kazandığımız beygir gücünü şarz dinamosu yoluyla yine kaybetmez miyiz?
Teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: 1992 Vitara JLX G16A Sıvı Radyatörü Soğutma Fanı Modifikasyonu

veteriner' Alıntı:
Erdin Bey uygulamanızda eski ile kıyasla ne tür farklılıklar var açıklar mısınız?
Mesela yakıtta ölçülebilir bir düşme var mı?
Isınma zamanı açısından mesela hararet ibresi en dipten alt çizgiye gelme süresi ne kadar fark etti gibi.?
Araçta çekiş artışı olarak bir fark ölçebildiniz mi?
Kafamda halen bazı soru işaretleri var. Bu konulara da açıklık getirilirse memnun olurum.
Bizim orjinal pervane bildiğim kadarıyla radyatördeki suyu soğutuyor, radyatörde soğuyan su da termostat açınca motor içine dolaşmaya başlıyor.
Aracın motoru soğukken termostat motor içindeki suyun radyatöre geçmesini engelliyor. Motor çalışarak kendi içindeki suyu ısıtırken, pervane de dönerek radyatördeki suyu soğutuyor. Yani pervanenin dönmesinin motorun ısınmasına pek fazla negatif etkisi yok gibi.
Konunun ikinci boyutu, pervanenin eksantrikden tahrik alarak dönmesi ve dolayısıyla motorun ürettiği gücün bir kısmını çalması. Bu konuda da motor soğukken zaten pervane avare döndüğünden zannedersem çok fazla bir etki olmaz. Ancak kasıntılı döndüğü zamanlarda daha fazla güç çeker. Bunun alternatifi olan elektrikli fanlar direk eksantrikten güç almasa da sonuçta aküdeki elektriği kullanıp şarz seviyesinin aracın orjinal haline göre daha fazla düşmesine dolayısıyla şarz dinamosunun erken faaliyete geçmesine sebep olup son tahlilde eksantriğe fazladan yük bindirmiş olmaz mı? Sonuç olarak pervane kayışının iptali ile kazandığımız beygir gücünü şarz dinamosu yoluyla yine kaybetmez miyiz?
Teşekkürler.
katılıyorum +şarz dinamosu erken arıza verebilir
 

Ynt: 1992 Vitara JLX G16A Sıvı Radyatörü Soğutma Fanı Modifikasyonu

veteriner' Alıntı:
Erdin Bey uygulamanızda eski ile kıyasla ne tür farklılıklar var açıklar mısınız?
Mesela yakıtta ölçülebilir bir düşme var mı?
* yakıtta ölçebildiğim 3% gibi bir tasarruf sözkonusu
Isınma zamanı açısından mesela hararet ibresi en dipten alt çizgiye gelme süresi ne kadar fark etti gibi.?
**ilk çalıştırmada mekanik tahrikli fan devrede olmadığından eskisine göre,optimum çalışma sıcaklığına daha kısa sürede ulaşılıyor,kış koşullarında 3-4 dk.
Araçta çekiş artışı olarak bir fark ölçebildiniz mi?
*** söylentilere göre + 5 hp. ancak o kadar olmasa bile pedala bastığınızda kendini net bir şekilde hissettiriyor,en doğru yol aslında uygulamadan önce ve sonra aracı dinamometreye sokmak ancak,Bursa da bunu yapmak imkansız :smiley:
Kafamda halen bazı soru işaretleri var. Bu konulara da açıklık getirilirse memnun olurum.
Bizim orjinal pervane bildiğim kadarıyla radyatördeki suyu soğutuyor, radyatörde soğuyan su da termostat açınca motor içine dolaşmaya başlıyor.
****Motor çalışmaya başladığı andan itibaren radyatördeki su devirdaim pompası aracılığı ile motorda dolaşmaya başlar,bu esnada soğutma fanı devrede ise radyatördeki su motordan aldığı ısıyı radyatörde soğutur bir taraftan da,ilk çalıştırma esnasında motorun daha geç ısınmasının sebebi budur.Elektrikli fan uygulamasında radyatör içindeki su motor sıcaklığı ile ısınıncaya kadar devreye girmez,eksantrikten tahrikli pervaneye göre rölanti de daha düşük yakıt sarfiyatı demektir :smiley:
Aracın motoru soğukken termostat motor içindeki suyun radyatöre geçmesini engelliyor. Motor çalışarak kendi içindeki suyu ısıtırken, pervane de dönerek radyatördeki suyu soğutuyor.

Yani pervanenin dönmesinin motorun ısınmasına pek fazla negatif etkisi yok gibi.
***** yukarıda bahsettiğim nedenden dolayı doğrudan etkisi var ve ihtiyaç olmadığı halde pervanenin çalışarak eksantriğe verdiği yükü gözönünde bulundurun lütfen :smiley:
Konunun ikinci boyutu, pervanenin eksantrikden tahrik alarak dönmesi ve dolayısıyla motorun ürettiği gücün bir kısmını çalması.
****** aracım '92 JLX tek kapı ve fan viskoz (ısınınca devreye giren) fan değildi bu nedenle,uygulamdan sonraki farkı net bir şekilde hissedebildim...
Bu konuda da motor soğukken zaten pervane avare döndüğünden zannedersem çok fazla bir etki olmaz. Ancak kasıntılı döndüğü zamanlarda daha fazla güç çeker. Bunun alternatifi olan elektrikli fanlar direk eksantrikten güç almasa da sonuçta aküdeki elektriği kullanıp şarz seviyesinin aracın orjinal haline göre daha fazla düşmesine dolayısıyla şarz dinamosunun erken faaliyete geçmesine sebep olup son tahlilde eksantriğe fazladan yük bindirmiş olmaz mı? Sonuç olarak pervane kayışının iptali ile kazandığımız beygir gücünü şarz dinamosu yoluyla yine kaybetmez miyiz?
****** bu soru bugüne kadar karşılaştığım en teknik ve mantıklı soru;cevap kesinlikle haklısınız,ancak fan sadece ihtiyaç halinde devreye giriyor,motor sıcaklığının yükseldiği durumlar genellikle düşük devir ve süratte ya da şehir içi duraksamalarda devreye girer ve çıkar,fanın çalışma süresi bende 45 sn. ile 1 dk.arasında gerçekleşiyor,dolayısıyla eksantrikten tahrikli fan ile karşılaştırılamayacak kazanımlar sözkonusu :smiley:
Teşekkürler.

sorularınıza dilim döndüğünce yanıt vermeye çalıştım,umarım aydınlatıcı olmuştur,selam ve saygılarımla :smiley:
 

Ynt: 1992 Vitara JLX G16A Sıvı Radyatörü Soğutma Fanı Modifikasyonu

http://i444.photobucket.com/albums/qq163/oguz1134/v6/DSCF0927.jpg

sizden sonra elektirikli fan konusunda ben 2. olucam..bir şeyler yaptım .. begenmedim degiştirip,geliştirme aşamasındayım.. :smiley:

1988 de yollara cıkan vitaranın teknolojisi ,1987 dir kanımca .

bu orjinal fanı termikli dedigimiz mercedeslerde cıvalıdır..bizde içinde yag benzeri bir madde var ::smiley:

günümüzde artık üretilen %90 aracta elektirikli fan motoru vardır.. ;) :smiley:

''vur deyince öldürdün '' diye bir laf vardır benimki öyle oldu biraz.. ;D..öldürmesemde sakat kaldı kesin .. ;D...buldugum motor fazla güçlü 2x 40 A röle ile + 5 mm kablo ile besliyecegim..

motor calışınca uçak gibi ses yapıyor beklide pervane güçü ile bile arac öne gider..büyük caplı + güçlü motor cok kısa sürede iş bitirip uzun bekleme ve dinlenme süreleri yapıcak sanırım ..

http://i444.photobucket.com/albums/qq163/oguz1134/v6/DSCF0948.jpg

http://i444.photobucket.com/albums/qq163/oguz1134/v6/DSCF0956.jpg

http://i444.photobucket.com/albums/qq163/oguz1134/v6/DSCF0939.jpg

http://i444.photobucket.com/albums/qq163/oguz1134/v6/DSCF0940.jpg

http://i444.photobucket.com/albums/qq163/oguz1134/v6/DSCF0941.jpg

http://i444.photobucket.com/albums/qq163/oguz1134/v6/DSCF0944.jpg

sürekli düşünüp taşınıp iyi ve dersiz olabilecek en iyisini tasarlayıp ..0 hata ile bir kerede işi bitirecem..inşallah. :smiley:

bitirdigimde konu acar anlatırım..selamlar.. sevgiyle kalın. :smiley:
 

Ynt: 1992 Vitara JLX G16A Sıvı Radyatörü Soğutma Fanı Modifikasyonu

Oğuz Bey,güzel şeyler olacak gibi,kolaylıklar dilerim :smiley:
 



Ynt: 1992 Vitara JLX G16A Sıvı Radyatörü Soğutma Fanı Modifikasyonu

slm motorlarda performans ve yakıt tüketimi için sıcaklık 90 veya 90 na yakın olmalı bilginize.ama eletrik fan sisteminizde tofaşta radyatör altındaki müşürü boruya taktınızda motordaki su devir daimini açan 2 ci termostat kaçlık veya varmı .mantık hatası var sanki.yani bloktaki suyu devirdaimle radyatöre açan motor termostatı kaçlık.şöyle bloktaki su ısınıp termostata değer termostatın sıcaklık aralığına göre açılır vana yani radyatöre su gider devirdaim yapar eletrin fanı olmadan dışarıdan arcacın önüne vuran hava ile de soğur ama yeterli gelmez aynı termostat ısı aralığna sahip 2.ci radyatör müşürü eletrikle devreye girip dönmeye başlar fan.dikkat edilece 3 nokta var bur da
1aynı ısı aralıklı motor termostatı.(blok sıcak su basıncı ile yaylıdır açılır.termometreli su vanası gibi)
2aynı ısı aralıklı radyatör müşürü(eletrikle açılan otomatik termometre gibi)
3blok ile radyatör arsındaki hizlı sovutma için su devirdaimini yapan pompa çalışmalı.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,847
Mesajlar
1,524,497
Kayıtlı Üye Sayımız
166,644
Kaydolan Son Üyemiz
sailortr

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst