1992 Vitara JLX G16A Sıvı Radyatörü Soğutma Fanı Modifikasyonu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dino967 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 53
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 28,386
Ynt: 1992 Vitara JLX G16A Sıvı Radyatörü Soğutma Fanı Modifikasyonu

Erdin bey

bu soguklarda sizin aracın ..fan çalışması kalorifer ısıtması nasıl bir sorayım dedim .
cıvalı fan ufaktan devamlı döndügünden dönmesini durdurma imkanı yok .araclarımız cok gec ısınıyor kalorifer verimsiz..lpg ye gecme zamanı bile artmaya başladı ..
ısı sensörlri ecuya soguk hava sinyali yolladıgından ecuda durumu degerlendirip benzin miktarını artırıyor ..araclar fazla yakmaya başladı ..hava soguklugundan ..
iki radyatör arasına yaklaşık 25 çmlik bir koli koydum biraz rüzgarı kesti biraz faydası oldu .

orjinal radyatörü şişlettim iş görüyordu ama ömrü uzun degilmiş 2 sene de üstten hafif kacırma var .ayda 1 su bardagı kadar önemli bir rakam degil.yolda kalmadan iyiçe patlatmadan carelerini araştırıyorum .

radyatörçü alt ve üst plastik kapakları atalım yerine bakır yapalım diyor 100 tl üçreti var ..petek kısmı ..eski kalacak aklıma yatmıyor..? ortası eski altı ve üstü yeni..?

yan sanayii taiwan malı olanlarda 170 tl gibi imiş fiyatı .petek kısmı orjinaline oranla cok ince litre bazında içine aldıgı su miktarı çiddi oranda azalacak ..?

tamamı bakır yerli radyatör peşine düştüm şu aralar.tam rakam alamadım ne oldugunuda göremedim 350-400 tl aralından bahsediliyor..

sizin fan uygulaması ile beraber bir operasyon yapmayı hesaplıyorum .

önerilerinizi bekliyorum ..kullandıgınız termostat kac dereceliktir..82 mi 88 midir. :smiley:
 

Etiketler
Ynt: 1992 Vitara JLX G16A Sıvı Radyatörü Soğutma Fanı Modifikasyonu

yerli üretim
http://www.yetsan.com.tr/turkce/urunler.aspx?id=24&sm=comp4
 

Ynt: 1992 Vitara JLX G16A Sıvı Radyatörü Soğutma Fanı Modifikasyonu

fabrikaya mail attım coruma gitcek halim yok.. :smiley:
nasıl yaparız dedim sitelerinde bayileri vs gözükmüyor cünkü .hangi aracın ne radyatörü var ne yok belli degil ..

tamamı bakır üretimleri varmış bayisinin tel. yolladı görüştüm kdv içinde 310 tl fiyatı varmış.almasamda bakmaya gidicem..

bakmak beleş olsa gerek.. ;D
 

Ynt: 1992 Vitara JLX G16A Sıvı Radyatörü Soğutma Fanı Modifikasyonu

oguz1134' Alıntı:
fabrikaya mail attım coruma gitcek halim yok.. :smiley:
nasıl yaparız dedim sitelerinde bayileri vs gözükmüyor cünkü .hangi aracın ne radyatörü var ne yok belli degil ..

tamamı bakır üretimleri varmış bayisinin tel. yolladı görüştüm kdv içinde 310 tl fiyatı varmış.almasamda bakmaya gidicem..

bakmak beleş olsa gerek.. ;D
ben Amasyada olduğum için sanırım en yakındakini buldum ama radyatörleri için buralarda çok sağlam olduğu söyleniyor özellikle traktörlerde çok yoğun şekilde kullanılıyor.neredeyse yeni traktörlerin bile radyatörünü yazın sıcagında ağır devirde ve tozun toprağın içinde yeterli gelmediği için bunlarla değiştiriyorlar halk arasında (köylü dayılarım) süper radyatör deniyor ;)
 

Ynt: 1992 Vitara JLX G16A Sıvı Radyatörü Soğutma Fanı Modifikasyonu

sahin05' Alıntı:
ben Amasyada olduğum için sanırım en yakındakini buldum ama radyatörleri için buralarda çok sağlam olduğu söyleniyor özellikle traktörlerde çok yoğun şekilde kullanılıyor.neredeyse yeni traktörlerin bile radyatörünü yazın sıcagında ağır devirde ve tozun toprağın içinde yeterli gelmediği için bunlarla değiştiriyorlar halk arasında (köylü dayılarım) süper radyatör deniyor ;)

evet..Çorum bu işin lokomotifi durumunda..

bende o köylülerden biri olarak, ürünlerini kullanmaktayım...memnunum..

radyatörleri kendileri tasarladıkları için, nabza göre şerbette mümkün..
 



Ynt: 1992 Vitara JLX G16A Sıvı Radyatörü Soğutma Fanı Modifikasyonu

Yazılarınızı okurken aklıma geldi bende benim Vitarya farklı bir modifikasyon yapacağım.
Kılima fanı kılımayı açınca devreye giriyor ben fana ayrı bir role bağlayarak istediğimde devreye sokabileceğim veya termikle motor ısınınca devreye girip motor fanına yardımcı olacagına inanıyorum. aracı çok sıkıştırdığımda yükselen hararete çözüm olarak yapmayı düşünüyorum.
Ne dersiniz.
 

Ynt: 1992 Vitara JLX G16A Sıvı Radyatörü Soğutma Fanı Modifikasyonu

aracta su eksiltme ve hararet derdi varsa ..ilk iş kapak söktürmeniz lazım derim..

km niz 200bin gibi veya üstü.. ise motor+ kalorifer radyatörünü yenileyin ,kırmızı organik antifiriz koyun ..sonrası aracınız bakımlı bir vitara olacagından sonraki 10 sene içinde hararet yapmayacaktır.. :smiley:

kırmızı organik antifiriz bidonunun üstünü okudum gecenlerde distslize edilmiş su ile karıştırmanız tavsiye olunur diyor..yani akü için olan saf su ..ile..

durdugumuz benzincilerdeki kuyu suyu işimize geliyor nedense.. ;D

bir bakkal yada marketten içme suyu alsak da 3-5 litrelik.1,5-2 tl versek..içine koyalım desem her kes güler.. :p

zamanla kirec yapıp radyatörlere işçilikle 1000 tl ler vermek daha akıllıca geliyor hepimize nedense.. ;D
 

Ynt: 1992 Vitara JLX G16A Sıvı Radyatörü Soğutma Fanı Modifikasyonu

bu gün made in corum yurdum malı radyatör + kalorifer radyatörünü aldım ..diger malzemeler için ikitelli de girip çıkmadıgım delik kalmadı bulamadım .

karataş-yada karakuş gibi bir marka buldum .kormas diye bir marka buldum hepsinin istanbul baş bayilerini buldum .fan için ..

Erdin beyin kullandıgı 40 cap 6 kanat yok ..ya ufak çaplı var yada 10 kanatlısı var..gördüklerimde cok kibar dı gözüm tutmadı bu tip fanların esas ismi aksiyel fan diye geciyor..

Aksiyel Fan larağırlıklı olarak araç soğutma sistemlerinde kondanser fanı olarak kullanılır. Buna ilave olarak eksenel fanlar frigorifik araçlarda kondanser fanı olarak ayrıca tüm araçlarda radyatör soğutma fanı olarak kullanımı uygundur....(faz elektirik )sitesinden alıntıdır ..
genel izlenimim otobüs tepesinde bulunan kilimaların fanları biraz kibarca benim bulduklarım ..
http://www.faz.com.tr/aksiyelfan.php
http://www.azimotomotiv.net/urundetay.asp?id=88
http://www.faz.com.tr/pro/16-385.php
http://www.kormas.com/urunler.asp?id=304

>>>>>>> http://www.kormas.com/urunler.asp?id=294

en yakın bu var bunun da capı küçük.?

fan konusunda dogru adresi gösterebilecek varmı..? :smiley:

40 cm. çaplı / 6 kanatlı fan ..bunu bulamıyorum..capları inc olarak gidiyor 16 inc te 6 kanat yok !.. :smiley:
 

Ynt: 1992 Vitara JLX G16A Sıvı Radyatörü Soğutma Fanı Modifikasyonu

takip etmek lazım..oğuz abi sen bi uygulada v6 ya senden bilgi alırız artık..
 

Ynt: 1992 Vitara JLX G16A Sıvı Radyatörü Soğutma Fanı Modifikasyonu

ford connect fan + pervanesi.dacia model..? fan davlumbazı aldım cıkmacılardan müşirlerim rölem vs herşey hazır yapınca yeni konu acar anlatırım . :smiley:

şu an kar ve cok soguk var arabanın yanında durulmuyor.acelem yok yazı bekliyecem galiba,donmaktan iyidir. ;D
 



Ynt: 1992 Vitara JLX G16A Sıvı Radyatörü Soğutma Fanı Modifikasyonu

Abi burda kar mar yok o kadar kötü mü istanbul? bu yeni değişimin getiri ne olacak ya da negatif bi yönü olacak mı peki?
 

Ynt: 1992 Vitara JLX G16A Sıvı Radyatörü Soğutma Fanı Modifikasyonu

oguz1134' Alıntı:
Erdin bey

bu soguklarda sizin aracın ..fan çalışması kalorifer ısıtması nasıl bir sorayım dedim .
cıvalı fan ufaktan devamlı döndügünden dönmesini durdurma imkanı yok .araclarımız cok gec ısınıyor kalorifer verimsiz..lpg ye gecme zamanı bile artmaya başladı ..
ısı sensörlri ecuya soguk hava sinyali yolladıgından ecuda durumu degerlendirip benzin miktarını artırıyor ..araclar fazla yakmaya başladı ..hava soguklugundan ..
iki radyatör arasına yaklaşık 25 çmlik bir koli koydum biraz rüzgarı kesti biraz faydası oldu .

orjinal radyatörü şişlettim iş görüyordu ama ömrü uzun degilmiş 2 sene de üstten hafif kacırma var .ayda 1 su bardagı kadar önemli bir rakam degil.yolda kalmadan iyiçe patlatmadan carelerini araştırıyorum .

radyatörçü alt ve üst plastik kapakları atalım yerine bakır yapalım diyor 100 tl üçreti var ..petek kısmı ..eski kalacak aklıma yatmıyor..? ortası eski altı ve üstü yeni..?

yan sanayii taiwan malı olanlarda 170 tl gibi imiş fiyatı .petek kısmı orjinaline oranla cok ince litre bazında içine aldıgı su miktarı çiddi oranda azalacak ..?

tamamı bakır yerli radyatör peşine düştüm şu aralar.tam rakam alamadım ne oldugunuda göremedim 350-400 tl aralından bahsediliyor..

sizin fan uygulaması ile beraber bir operasyon yapmayı hesaplıyorum .

önerilerinizi bekliyorum ..kullandıgınız termostat kac dereceliktir..82 mi 88 midir. :smiley:

Oğuz Bey Merhabalar,bu aralar iş yoğunluğundan pek giremedim,lütfen kusura bakmayın...Kaloriferin ısıtması konusunda önceden de problemim yoktu aslında,ancak motor optimum sıcaklığa daha çabuk ulaştığından fan uygulamasından sonra,ısıtma süresi de kısaldı.Termostattan kastınız fanı devreye sokan sanırım(piyasada fan müşürü de diyorlar) evet 82-88 C ve motorun optimum çalışma sıcaklığında kalmasını sağlıyor.Selamlar...
 

Ynt: 1992 Vitara JLX G16A Sıvı Radyatörü Soğutma Fanı Modifikasyonu

Erdin bey
teşekkür ederim. :smiley:

''bu yeni değişimin getiri ne olacak ya da negatif bi yönü olacak mı peki?''

konu başlıngıcında Erdin bey anlatmış ben tekrar ediyim.

hani bir laf vardır ya >>ödedigin vergi sana yol ,su,elektirik ,olarak geri döner ...işte buda onun gibi bir şey ..

krankın üzerinden alacagın her yük ..tekerleklerine güç olarak gelir.>>krankın üzerindeki yükler: cıvalı fan,kilima komprosörü,hidrolik direksiyon pompası,şarz dinamosu.

sabah soguklarda çalışınca benim v6 dan muhteşem bir ses çıkıyor mahalle ayağa kalkıyor nerdeyse .! sıcakken dönmesi gereken fan sogukta tam gaz dönüyor motor ısınıcagı varsada ısınımıyor kışın bu sistem gec ısınmasına sebeb veriyor ..(japon abiler duymasın ayıp olçak. ;D)
ayrıca motor calışır ısınmış halde ikende bu cıvalı fan hiç bir zaman 0 devir olup kilitlenmiyor yapısı geregi hep ufaktan yellemeye devam ediyor..

motorun sıhhatli çalışabilmesi için karbiratörlere,kelebek bogazına sıcak su gelir ve ısıtır (dolaşım şistemleri vardır) ısınmış motor içine gelen benzin randıman verir.>>+ ılık motor fazla tüketir. randıman vermez.ısı sensörleri ecu ya bilgi yollar hava soguk diye o da benzin miktarını arttırır .vss.

elektirikli fan uygulaması bir işe daha yarar>>bana pek lazım olmaz ama..suya girilince cıvalı fan ,motorun tümünü,tazzikkli su ile yıkar girmeyecek yere bile su yollar .. ;D
 

Ynt: 1992 Vitara JLX G16A Sıvı Radyatörü Soğutma Fanı Modifikasyonu

çalışmanızı merakla bekliyorum.sonuçta bende düşünüyorum.kışın çabuk ısınan motora çok ihtiyacım var.kolay gelsin.
 

Ynt: 1992 Vitara JLX G16A Sıvı Radyatörü Soğutma Fanı Modifikasyonu

Projenin bitimini ben de merak ediyorum.
Bu fikir yıllardır benim de aklımda ama buralarda bu işi yapacak usta bulamam. Ayrıca elektrikli fan kullanınca acaba yazın bir sıkıntı yaşanır mı? Vitara'dan önce peugeot partner'im vardı. Onun da bakımını ihmal etmezdim. Devamlı gittiğim bir köy var 20 km boyunca rampa çıkılıyor. 400 m rakımdan 1200'e 20 km boyunca arada hafif düzlükler olan geneli rampa bir yol. Suzuki ile bu yolu en sıcak yaz günlerinde en yüksek devirlerde bağırtarak da çıksam hararet göstergesi milim yerinden oynamıyor. Ama Partner'in soğutma sistemi fanlı, hem de çift fan var. Ama onunla aynı rampayı yüksek devirle çıkmaya kalksam fan yetişemezdi, genelde yaz sıcağında kaloriferi sıcağa alıp giderdim. Ayrıca basit bir sigorta arızası da olsa fan devreden çıkabiliyor. Çok zorlayınca fişleri bile eriyor. Ayrıca kışın aynı rampayı inerken doğru dürüst gaz vermediğimizden teorik olarak Partnerin ısıyı daha geç kaybedip Vitaraya göre daha geç soğuması gerekirken arada fark hissedilemeyecek derecede, ikisinde de hararet göstergesi aynı seviyelere düşüyor. Hatta ilginçtir belki de psikolojiktir Vitarada hararet göstergesi düşüşünde kaloriferden ılık bir hava gelirken partnerde soğuk direk hissediliyor.
Oğuz abimiz tabi ki bu ihtimalleri değerlendirmiştir. İnşallah başarılı olur biz de arkasından gideriz.
 



Ynt: 1992 Vitara JLX G16A Sıvı Radyatörü Soğutma Fanı Modifikasyonu

Yazılanlardan anladığım kadarıyla bunun deneneceğini algılamış sanırım arkadaşlar,ancak ben bunu uyguladım kendi aracıma ve 1 yıldır da kullanıyorum,sonuç gayet memnuniyet verici oldu :D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,847
Mesajlar
1,524,497
Kayıtlı Üye Sayımız
166,644
Kaydolan Son Üyemiz
sailortr

SON KONULAR



Geri
Üst