1988 Cherokee 2.1

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan newman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 6
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,632

newman

Yeni Üye
Mesajlar
3
Tepkime Puanı
0
Merhaba,
1988 Cherokee 2.1 TD almayı düşünüyorum, şehir içi ve kamping amaçlı kullanacağım, yorumlarınızı alabilir miyim?

Selamlar...
 

Ynt: 1988 Cherokee 2.1

2.1 TD motoru 87 beygirlik, 180NM torku olan, bozulursa diğer Jeep'in diğer motorlarına nazaran parçasını daha zor bulabileceğiniz, ortalama 9.8 litre/100km (katalog) yakan bir motordur. Açıkçası bugünkü mazot fiyatlarıyla 40-50 kuruş ediyor. 4.0 bir Cherokee alırsanız hem performans, hem yedek parça konusunda çok daha rahat edersiniz, yakıtı da ya aynıdır ya da daha azdır. Ben ortalama 34 kuruş yakıyorum. Tek derdiniz vergi olabilir belki, o da bildiğim kadarıyla çok bir fark değil.
 

Ynt: 1988 Cherokee 2.1

Sevgili Ege yanıtın için teşekkürler,
Kullanım alanım şehirde olacak, aracı neredeyse hiç zorlamayacağım, bu yüzden hararet vb. sorunların (umarım) sorun olacağını sanmam. Motorunda sorun çıkmadığını varsayarsak 4.0 ile bir farkı kalır mı?

Selamlar...
 

Ynt: 1988 Cherokee 2.1

mrb motorda sıkıntı olacağını sanmıyorum o motor sanırsam renault safranlarda da var parçaları safran diye sorarsanız eminim çok daha ucuza alabilirsiniz
 

Ynt: 1988 Cherokee 2.1

Ben size o motorun kullanıldığı tüm araçları şöyle yazayım, parça bulurken rahat edersiniz:

Renault 18
Renault 20
Renault 21
Renault 25
Renault 30
Renault Fuego
Renault Safrane
Renault Espace
Renault Trafic
Renault Master
Winnebago Lesharo (built on Trafic chassis and cab)
Itasca Phasar (built on Trafic chassis and cab)
Jeep Cherokee
Jeep Comanche

Ancak bu motorun arkasında ya peugeot'un sıkıntılı manueli ya da AX-5 manuel şanzuman bulunacaktır. Bu da 4.0'larda sağlamlığıyla ünlü olan AX-15(manuel) ya da AW-4(otomatik) şanzumanlarıyla karıştırılmamalıdır. Kısaca aralarında epey farklılık bulunuyor 4.0 Cherokee ile. 2.1'in günlük kullanımda yeteceğini düşünüyorum, umarım daha da az yakıyordur lpgli bir 4.0'dan
 



Ynt: 1988 Cherokee 2.1

Merhaba,
Yanıtlar için teşekkürler. Ben hiç bir araca LPG takılmamasından yanayım, bu yüzden 4.0 motordan uzak duruyorum. Tabii ki benzin fiyatları kullanıcıları bu yöne itiyor ve saygı duyuyorum. Bir de vergi konusu canımı sıkıyor, arada 669 TL/yıl var ve bu paranın aşırı fazla olduğunu düşünüyorum.

Neredeyse tüm XJ kullanıcılarının 4.0 tercih ettiği ortamda ısrarla 2.1 almaya çalışmak beni de düşündürüyor ama bu kasanın hastası olduğumdan, gelecekte offroad yapmayı planlamadığımdan ve 40'lı yaşlarda kendime bir oyuncak alabilmek adına sanırım şansımı deneyeceğim. Hayat tecrübem biraz da kısmetin yanında olması gerektiğini öğretmiştir, tekrar teşekkürler.

Selamlar...
 

Ynt: 1988 Cherokee 2.1

4.0 araçların vergileri dilekçe ile senelik 727 liraya düşürülüyor, 2.1'lerin ise 370 lira. 350 liralık fark bence değmesine değer, ancak LPG'li araç istemiyorsanız da 2.1 dizel size uygun olacaktır. Ayrıca lpg takmadan kullanabileceğiniz 2.5 benzinli versiyonları da var kare kasanın, ancak dizelden biraz daha fazla yakacaktır heralde diye düşünüyorum. Alırken taban sacına ve marşpiyellerdeki paslanmalara dikkat etmenizi öneririm. Cherokee'nin bunlardan başka para edecek bir sıkıntısı olmuyor genelde .
 

SON KONULAR - FORUM