1987 Toyota Landcruiser BJ60 özellikler ve son fotolar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan umutcelikel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 16
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,514

umutcelikel

No pain no gain...
Mesajlar
3,338
Tepkime Puanı
211
Yer
Ankara
Web
landroverseries3umutcelikel.blogspot.com
Ne zamandır son halini çekeyim diyordum, bugün bayram temizliği yaptırıp yukarda villaların orada resimlerini çektim. Resimler en altta.
Arabayı Konya-Beyşehirden aldım. Aldığımda tamamen standarttı, hatta standart altıydı, üzerinde rezalet jant ve lastikler falan vardı. Özet olarak arabanın teknik özellikleri ve aldığımdan beri yapılanlar/eklenenler:
-Araç BJ60 kasa Landcruiser. Alçak tavan ve ambulans kapılı versiyonu. Yüksek tavan, bagajı alta yukarı açılan VX80 gibi olan versiyonları da var. Boyası, tavan/taban/koltuk döşemeleri orjinal.
-Motor 3B kodlu 3400 cc 4 silindir mekanik pompalı düz dizel. Hino Industries Toyota için üretmiş ve halen Toyota Coaster (otokar Sultan tarzı) adlı midibüslerde üretiliyor ve kullanılıyor Afrika, Avustralya gibi yerlerde. 98 hplik versiyon benimki. Piston altı yağ püskürtme jetleri olduğundan turbo dönüşüm projelerinde en tutulan motor, ancak motor ömrü direk olarak azalıyor.(muş)
-Şanzıman 5 ileri. Kilitli tip deniyor ne demek bilmiyorum. Yolları çok kemikli, kamyon vitesi gibi, sanırım vitesten atmaması için bir kilit mekanizması var.
-Arazisi 2H'tan 4H'a düğme ile geçiyor, sanayi ağzıyla "poğğrofosyonel şanzıman", sanırım kol ile geçen eski versiyonları da var. 2H'tan 4L'te direk kol ile de geçirebiliyorsunuz. Ayrıca ön aks ve şaft Aisin ayırıcalarla ayırabiliyorsunuz.
-Orjinal klima ve yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon mevcut.
-Hava filitresi yağlı tip, yağını süzüp süzüp koyuyorsunuz.
-Egzantrik kayışı veya zinciri yok, dişli sistemi var, ömür boyu garantili. Gürültülü ama sağlıklı bir sistem. Yüksek devirli araçlarda kullanılamıyormuş.
-Benim araçta nokta çürük yok, hep Anadoluda gezmiş ondan mı bilemem. Kasası galvanizli mi nedir bilgim yok şahsen.
-Frenler çift merkezli, önler disk arkalar kampana. Vakumlu alternatörden alıyor Westinghouse vakumunu. Dizelde emiş az olduğundan bu sistem kullanılmış.
-Ön ve arka kovan aynı, 9.5 inç Toyota. Toyotanın ürettiği en baba diferansiyel ve aks. Akslar kolum kadar.
-Arka koltuklar iki parça halinde öne katlanabiliyor.
Yapılanlar:
-Tmax EWI12000 uzaktan kumandalı vinç takıldı. Bunun için öne bull bar icat edildi. Tamponlar hoşuma gittiğinden komple ARB tipi tampon yaptırmadım. Bullbara 2 adet 130'luk Hela takıldı.
-Safari Snorkel takıldı.
-Tmax çift akü sistemi ve Optima Yellow Top backup akü takıldı.
-4000W gücünde 220V invertör takıldı
-Tavana özel portbagaj yapıldı. Stepne, kamp malzemelerini barındıran fiber box, kürek, Tmax Hilift kriko, sandalyeler ve çardak, 2 x 20L Jerrycan ve köprü amaçlı da kullanılabilen kum paletleri portbagaja bağlandı. Arkaya da Hella worklamp bağladık en son.
-SOA (Spring Over Axle) denilen, en basit şekli ile aksların makasın üzerinden altına alınması işlemi ile 15 cm civarında bir yükseltme yapıldı. Ön ve arka akslar yukarı doğru döndürüldü, ön aks kafaları dönen miktar kadar ters yönde çevrildi. Böylece tüm ayarlar fabrika ayarlarıyla aynı hale geldi. Amortisörler çok daha uzun olanları ile değiştirildi, önler çift amortisör oldu. Ayrıca yanal direksiyon amortisörü eklendi.
-Tüm makas küperleri poliüretan olanlar ile değiştirildi.
-Ön şaft çift istavrozlu olarak yeniden yapıldı.
-Aks havalandırmaları cam seviyesine çıkarıldı.
-15x10 demir jantlar Amerikadan geldi. +2 inç dışa offsetli. Ayrıca bir spacer kullanmıyorum.
-35x12.50x15 Cooper STT M/T lastikler Şaşmazdan alındı.
-2 inç Duraflex dodikler takıldı.
-Motor 31 lastiği bile çevirmekten aciz olduğu için 4.11 olan ön ve arka ayna mahruti 5.29 olanlar ile değişti. Amerikadan geldi bunlar da.
-Arkada Richmond Powertraxx %100 kilit var. 4.11 ve 31'lerle çok daha gürültülü idi, 5.29 ve 35 ile sesi kesildi. Çalışıyor ancak bence eli kulağında, kırıldıktan sonra yenilemeyip ARB takarım muhtemel.
-Ebayden Nissan marka eğim ölçer/altimetre seti alıp taktım göğüse.
-President Harry II Classic ve anteni takıldı.
-Tüm altı ve davlumbazları Würth'e benzer bir pütür ile kaplandı.
-En son Tmax çift kafalı kompresör aldım, o da kalan tüm kamp ekipmanı ve yedek parça vs ile bagajda duruyor.

Aracın şu an yaklaşma ve uzaklaşma açıları, artikülasyonu, kullanımı vs herşeyi ile benim kullanımıma uygun. Sadece yan eğimlerde güven vermiyor, sanırım makaslı olmasından bu da...

SH104599.png
SH104601.png
SH104604.png
SH104603.png
SH104626.png
SH104625.png
SH104623.png
SH104613.png
SH104617.png
SH104612.png
SH104611.png
SH104616.png
SH104609.png
SH104608.png
SH104607.png
SH104624.png
 

Etiketler


Ynt: 1987 Toyota Landcruiser BJ60 özellikler ve son fotolar

Resimler Açılmadı fakat Diğer Forumda İncelemiştim Herhalde Aynı Resimler TCT
 






Ynt: 1987 Toyota Landcruiser Bj60 Özellikler Ve Son Fotolar

umut401' Alıntı:
:smiley:))))))))
Yükleyemem, hastamısınız Yavuz Bey eski defterleri karıştırıyorsunuz??:smiley:))
Bereketli arabaymış ama ev peşinatı oldu faydalı oldu...
Üzerinize afiyet biraz üşütmüşüm.
 

Ynt: 1987 Toyota Landcruiser Bj60 Özellikler Ve Son Fotolar

Dayanamadım yine daldım


Bu araba var ya ,
Türkiye'nin gelmiş geçmiş en güzel LC siydi.
Konyalıdan kıl payı kaptın
Kıl payı yaptın sattın.
Şimdi nerededir acep........

lc.jpg
 

Ynt: 1987 Toyota Landcruiser Bj60 Özellikler Ve Son Fotolar

Abi enson maraşta idi satılmış
geçenlerde ist de gördüm
;D
 




Ynt: 1987 Toyota Landcruiser Bj60 Özellikler Ve Son Fotolar

bir yerde çok yanlışı var diye okumuştum
 







Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,098
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

SON KONULAR



Geri
Üst