umutcelikel
No pain no gain...
Ne zamandır son halini çekeyim diyordum, bugün bayram temizliği yaptırıp yukarda villaların orada resimlerini çektim. Resimler en altta.
Arabayı Konya-Beyşehirden aldım. Aldığımda tamamen standarttı, hatta standart altıydı, üzerinde rezalet jant ve lastikler falan vardı. Özet olarak arabanın teknik özellikleri ve aldığımdan beri yapılanlar/eklenenler:
-Araç BJ60 kasa Landcruiser. Alçak tavan ve ambulans kapılı versiyonu. Yüksek tavan, bagajı alta yukarı açılan VX80 gibi olan versiyonları da var. Boyası, tavan/taban/koltuk döşemeleri orjinal.
-Motor 3B kodlu 3400 cc 4 silindir mekanik pompalı düz dizel. Hino Industries Toyota için üretmiş ve halen Toyota Coaster (otokar Sultan tarzı) adlı midibüslerde üretiliyor ve kullanılıyor Afrika, Avustralya gibi yerlerde. 98 hplik versiyon benimki. Piston altı yağ püskürtme jetleri olduğundan turbo dönüşüm projelerinde en tutulan motor, ancak motor ömrü direk olarak azalıyor.(muş)
-Şanzıman 5 ileri. Kilitli tip deniyor ne demek bilmiyorum. Yolları çok kemikli, kamyon vitesi gibi, sanırım vitesten atmaması için bir kilit mekanizması var.
-Arazisi 2H'tan 4H'a düğme ile geçiyor, sanayi ağzıyla "poğğrofosyonel şanzıman", sanırım kol ile geçen eski versiyonları da var. 2H'tan 4L'te direk kol ile de geçirebiliyorsunuz. Ayrıca ön aks ve şaft Aisin ayırıcalarla ayırabiliyorsunuz.
-Orjinal klima ve yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon mevcut.
-Hava filitresi yağlı tip, yağını süzüp süzüp koyuyorsunuz.
-Egzantrik kayışı veya zinciri yok, dişli sistemi var, ömür boyu garantili. Gürültülü ama sağlıklı bir sistem. Yüksek devirli araçlarda kullanılamıyormuş.
-Benim araçta nokta çürük yok, hep Anadoluda gezmiş ondan mı bilemem. Kasası galvanizli mi nedir bilgim yok şahsen.
-Frenler çift merkezli, önler disk arkalar kampana. Vakumlu alternatörden alıyor Westinghouse vakumunu. Dizelde emiş az olduğundan bu sistem kullanılmış.
-Ön ve arka kovan aynı, 9.5 inç Toyota. Toyotanın ürettiği en baba diferansiyel ve aks. Akslar kolum kadar.
-Arka koltuklar iki parça halinde öne katlanabiliyor.
Yapılanlar:
-Tmax EWI12000 uzaktan kumandalı vinç takıldı. Bunun için öne bull bar icat edildi. Tamponlar hoşuma gittiğinden komple ARB tipi tampon yaptırmadım. Bullbara 2 adet 130'luk Hela takıldı.
-Safari Snorkel takıldı.
-Tmax çift akü sistemi ve Optima Yellow Top backup akü takıldı.
-4000W gücünde 220V invertör takıldı
-Tavana özel portbagaj yapıldı. Stepne, kamp malzemelerini barındıran fiber box, kürek, Tmax Hilift kriko, sandalyeler ve çardak, 2 x 20L Jerrycan ve köprü amaçlı da kullanılabilen kum paletleri portbagaja bağlandı. Arkaya da Hella worklamp bağladık en son.
-SOA (Spring Over Axle) denilen, en basit şekli ile aksların makasın üzerinden altına alınması işlemi ile 15 cm civarında bir yükseltme yapıldı. Ön ve arka akslar yukarı doğru döndürüldü, ön aks kafaları dönen miktar kadar ters yönde çevrildi. Böylece tüm ayarlar fabrika ayarlarıyla aynı hale geldi. Amortisörler çok daha uzun olanları ile değiştirildi, önler çift amortisör oldu. Ayrıca yanal direksiyon amortisörü eklendi.
-Tüm makas küperleri poliüretan olanlar ile değiştirildi.
-Ön şaft çift istavrozlu olarak yeniden yapıldı.
-Aks havalandırmaları cam seviyesine çıkarıldı.
-15x10 demir jantlar Amerikadan geldi. +2 inç dışa offsetli. Ayrıca bir spacer kullanmıyorum.
-35x12.50x15 Cooper STT M/T lastikler Şaşmazdan alındı.
-2 inç Duraflex dodikler takıldı.
-Motor 31 lastiği bile çevirmekten aciz olduğu için 4.11 olan ön ve arka ayna mahruti 5.29 olanlar ile değişti. Amerikadan geldi bunlar da.
-Arkada Richmond Powertraxx %100 kilit var. 4.11 ve 31'lerle çok daha gürültülü idi, 5.29 ve 35 ile sesi kesildi. Çalışıyor ancak bence eli kulağında, kırıldıktan sonra yenilemeyip ARB takarım muhtemel.
-Ebayden Nissan marka eğim ölçer/altimetre seti alıp taktım göğüse.
-President Harry II Classic ve anteni takıldı.
-Tüm altı ve davlumbazları Würth'e benzer bir pütür ile kaplandı.
-En son Tmax çift kafalı kompresör aldım, o da kalan tüm kamp ekipmanı ve yedek parça vs ile bagajda duruyor.
Aracın şu an yaklaşma ve uzaklaşma açıları, artikülasyonu, kullanımı vs herşeyi ile benim kullanımıma uygun. Sadece yan eğimlerde güven vermiyor, sanırım makaslı olmasından bu da...
Arabayı Konya-Beyşehirden aldım. Aldığımda tamamen standarttı, hatta standart altıydı, üzerinde rezalet jant ve lastikler falan vardı. Özet olarak arabanın teknik özellikleri ve aldığımdan beri yapılanlar/eklenenler:
-Araç BJ60 kasa Landcruiser. Alçak tavan ve ambulans kapılı versiyonu. Yüksek tavan, bagajı alta yukarı açılan VX80 gibi olan versiyonları da var. Boyası, tavan/taban/koltuk döşemeleri orjinal.
-Motor 3B kodlu 3400 cc 4 silindir mekanik pompalı düz dizel. Hino Industries Toyota için üretmiş ve halen Toyota Coaster (otokar Sultan tarzı) adlı midibüslerde üretiliyor ve kullanılıyor Afrika, Avustralya gibi yerlerde. 98 hplik versiyon benimki. Piston altı yağ püskürtme jetleri olduğundan turbo dönüşüm projelerinde en tutulan motor, ancak motor ömrü direk olarak azalıyor.(muş)
-Şanzıman 5 ileri. Kilitli tip deniyor ne demek bilmiyorum. Yolları çok kemikli, kamyon vitesi gibi, sanırım vitesten atmaması için bir kilit mekanizması var.
-Arazisi 2H'tan 4H'a düğme ile geçiyor, sanayi ağzıyla "poğğrofosyonel şanzıman", sanırım kol ile geçen eski versiyonları da var. 2H'tan 4L'te direk kol ile de geçirebiliyorsunuz. Ayrıca ön aks ve şaft Aisin ayırıcalarla ayırabiliyorsunuz.
-Orjinal klima ve yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon mevcut.
-Hava filitresi yağlı tip, yağını süzüp süzüp koyuyorsunuz.
-Egzantrik kayışı veya zinciri yok, dişli sistemi var, ömür boyu garantili. Gürültülü ama sağlıklı bir sistem. Yüksek devirli araçlarda kullanılamıyormuş.
-Benim araçta nokta çürük yok, hep Anadoluda gezmiş ondan mı bilemem. Kasası galvanizli mi nedir bilgim yok şahsen.
-Frenler çift merkezli, önler disk arkalar kampana. Vakumlu alternatörden alıyor Westinghouse vakumunu. Dizelde emiş az olduğundan bu sistem kullanılmış.
-Ön ve arka kovan aynı, 9.5 inç Toyota. Toyotanın ürettiği en baba diferansiyel ve aks. Akslar kolum kadar.
-Arka koltuklar iki parça halinde öne katlanabiliyor.
Yapılanlar:
-Tmax EWI12000 uzaktan kumandalı vinç takıldı. Bunun için öne bull bar icat edildi. Tamponlar hoşuma gittiğinden komple ARB tipi tampon yaptırmadım. Bullbara 2 adet 130'luk Hela takıldı.
-Safari Snorkel takıldı.
-Tmax çift akü sistemi ve Optima Yellow Top backup akü takıldı.
-4000W gücünde 220V invertör takıldı
-Tavana özel portbagaj yapıldı. Stepne, kamp malzemelerini barındıran fiber box, kürek, Tmax Hilift kriko, sandalyeler ve çardak, 2 x 20L Jerrycan ve köprü amaçlı da kullanılabilen kum paletleri portbagaja bağlandı. Arkaya da Hella worklamp bağladık en son.
-SOA (Spring Over Axle) denilen, en basit şekli ile aksların makasın üzerinden altına alınması işlemi ile 15 cm civarında bir yükseltme yapıldı. Ön ve arka akslar yukarı doğru döndürüldü, ön aks kafaları dönen miktar kadar ters yönde çevrildi. Böylece tüm ayarlar fabrika ayarlarıyla aynı hale geldi. Amortisörler çok daha uzun olanları ile değiştirildi, önler çift amortisör oldu. Ayrıca yanal direksiyon amortisörü eklendi.
-Tüm makas küperleri poliüretan olanlar ile değiştirildi.
-Ön şaft çift istavrozlu olarak yeniden yapıldı.
-Aks havalandırmaları cam seviyesine çıkarıldı.
-15x10 demir jantlar Amerikadan geldi. +2 inç dışa offsetli. Ayrıca bir spacer kullanmıyorum.
-35x12.50x15 Cooper STT M/T lastikler Şaşmazdan alındı.
-2 inç Duraflex dodikler takıldı.
-Motor 31 lastiği bile çevirmekten aciz olduğu için 4.11 olan ön ve arka ayna mahruti 5.29 olanlar ile değişti. Amerikadan geldi bunlar da.
-Arkada Richmond Powertraxx %100 kilit var. 4.11 ve 31'lerle çok daha gürültülü idi, 5.29 ve 35 ile sesi kesildi. Çalışıyor ancak bence eli kulağında, kırıldıktan sonra yenilemeyip ARB takarım muhtemel.
-Ebayden Nissan marka eğim ölçer/altimetre seti alıp taktım göğüse.
-President Harry II Classic ve anteni takıldı.
-Tüm altı ve davlumbazları Würth'e benzer bir pütür ile kaplandı.
-En son Tmax çift kafalı kompresör aldım, o da kalan tüm kamp ekipmanı ve yedek parça vs ile bagajda duruyor.
Aracın şu an yaklaşma ve uzaklaşma açıları, artikülasyonu, kullanımı vs herşeyi ile benim kullanımıma uygun. Sadece yan eğimlerde güven vermiyor, sanırım makaslı olmasından bu da...