moger
LAND CRUISER VX 80
- Mesajlar
- 302
- Tepkime Puanı
- 0
2003 Yılında sahip olduğum 1955 model Chevrolet 3100 Pick-up 'ın yeniden hayata geçiş evrelerini sizlerle paylaşmak istedim.
Restorasyon işlemi 3,5 sene kesintisiz devam etti.
Teknik özellikleri hakkında biraz bilgi vermek gerekirse,
Orjinal motoru 6 silindir. 3 ileri manuel şanzuman.. Araç 90 yıllarda bilen bilir Etiler'deki Fifth's Bar'a dekor olarak Ankara'dan alınmış. Usta demeye dilim varmıyor, ancak kasap olabilecek kişller tüm ölçülerini hiçe sayarak yalan yanlış toplamışlar, ama yürümüyor. Sonra senelerce aldığım ailenin oturduğu evin bahçesinde bariz saksı olarak duruyordu. Çürük içinde, arka kasada ot bitmişti.
Dolayısyla çekiciyle sanayiye geldiğinde mekanik adına hiçbirşey yoktu.
Şaseciye şase ölçüleri yerine getirtilip, şase boyaya hazır hale getirildikten sonra ilk yaptığımız, sağolsun şu an kendisini de 1963 Chevrolet Pick-up'ı olan arkadaşımın motorunu satın aldım. Motorun durumunu bildiğimden, sorunsuz çalışan 289 ci (halk arasında fındık sekiz denilen) 8 silindirli motoru şase üzerine yerleştirmemiz gerekiyordu. 6 Silindirli motorun oturduğu şaseye Sanayide herkesin tanıdıpı JEEP'ci Turan usta, motor kulaklarını şaseye bağlayacak sağlam ayaklar yapıp, şaseye oturttu.
Motor için gereken sadece komple boya ve krom aksesuarlardı.
Şimdi sıra 8 silindir motora uygun şanzuman bulmaktı. Orjinal 3 ileri olan şanzumanı 4 ileri manuel yapmaya karar verdik. Türkiye'nin farklı illerine haber saldık. Tamam deyince şanzuman bulunmuyordu Mutlu haber İzmir'den geldi.. Kargo ile İstanbul a geldi. Motora bağlanmadan evvel bakımı yapıldı.
Sıra difransiyele gelmişti :-\ Yine şansımız yaver gitti. Sanayide difransiyel ustası Oğuz ustada bir difransiyel kuzu gibi yatmaktaydı. Kilitli difransiyel koymak istedik. Çünkü Pick-up'ın arka kasa hafif olduğundan yağışlı havalarda ve özelikle dik yokuşlar da beni zorlamaması adına bu difransiyeli elden geçirip, yağlarını tamamlayıp, gelen şanzumanla tanıştırdık ;D
Tabi motor, şanzuman, difransiyel üçlüsünün birbiriyle uyumlu olması gerekirdi. Bu konu da fazla tecrübem olmasa da arkadaşımın Amerikanlar hakkında ki bilgisi hata yapmadan ilerlememizi sağlıyordu.
Orjinal kuru sistem direksiyon, ön takım dingil olduğundan takacağım lastik, jantlar beni trafikte bir hayli zorlayacaktı.
Önce Mustang'ın direksiyon kitini uyguladık. Ama sonuç alamayınca, kiti geri iade ettik. Eski sanayi de Eski Amerikan ustası Hasan ustaya gösterdik mevcut direksiyon sistemini elden geçrdi fakat yine de istediğimiz sonucu alamadık. Amerika'dan havalı direksiyon setini sipariş ettik. Onun montajından sonra da direksiyon rahatladı kuş gibi oldu.
Fakat fazla kuş gibi oldu, direksiyondaki oluşan boşluk ne kadar ayar yapılsa da bir türlü giderilemedi ???
Ta ki aylardan beri garajda yatan ihtiyarı yerinden tekrar kalkmasına sebep TUV oldu... Her geçen ay ceza yediğinden 6 aylık gecikmesi olduğundan artık TUV'e girmesi kaçınılmaz olmuştu
Ama bu ön takımla ,bu direksiyon boşluğuyla muayeneden geçmesi imkansızdı. Araştırmalara devam ederken üye olduğum klasik dergilerinde gördüğüm hazır komple ön takım kitleri vardı. Fakat Amerikadaki fiyatı $2500 - $3000 olan bu kitin Türkiyeye geliş fiyatını siz düşünün
Allahın sevdiği kuluyum herhalde bu 3,5 senelik restorasyon da aksilikler önüme çıksa da mutlaka çözümde çıktı.
Sanayi de dükkanı olan Hakan usta genç yaşına rağmen büyük bir ustalıkla bu Amerikada satılan kitlerin aynısını sanayide üretiyor.. Önce güvenmedim, kafam basmadı. Sonuçta ön takım, hata kabul etmez.
Hakan usta tedirginliğimi anladı.. ''Bak kullandığın Rubicon yolda nasıl gidiyorsa öyle gidecek kafan rahat olsun dedi''.. Dedi de yine de bunca zaman oluşan olumsuzlukdan dolayı kafamda ki soru işaretleri bitmedi.
Hakan usta Chrysler Voyager'ın ön takım parçalarından bazılarını servisten alıp dingilli olan ön takımı kramer milli hale getirdi. Frenler orjinal balata iken ön frenler disk oldu.
Sonuç: Pick-up ip gibi gidiyor, frene bastımı anında duruyor, direksiyonda 1 cm boşluk yok ???
TUV için randevu aldık. Tedirgin vaziyette muayeneye gittim. Sonuç: Frenden geçti, Ön takımdan geçti Chevrolet den sonra götürdüğüm 3 aracımda muayene de bana kök söktürdü. Far ayarıydı, motor numarası gözükmüyordu falan filan..... 50 seneyi geçmiş araç bir taraftan girdi öbür taraftan çıktı ;D ;D ;D
Şu an halen içime sinmeyen 4 ileri manuel şanzumanı.. Sonuçta çalışmış bir makina... Land Crusier 'ın hazırlıkları bitince bahara doğru ona Amerika'dan sandıkta 3 veya 4 ileri otomatik şanzuman getirteceğim..
Bitik durumdaki bu efsaneyi canlandırmak için çok çalıştık. Aşağıda sırasıyla yapılan işlemleri görmektesiniz :
Aracı Tüm Türkiye de ararken, yanıbaşımda çıktı
Çekiciye yüklenip sanayiye getirildi. İlk önce aksesuar ve yedek parça listesi çıkarıldı.
Restorasyon işlemi 3,5 sene kesintisiz devam etti.
Teknik özellikleri hakkında biraz bilgi vermek gerekirse,
Orjinal motoru 6 silindir. 3 ileri manuel şanzuman.. Araç 90 yıllarda bilen bilir Etiler'deki Fifth's Bar'a dekor olarak Ankara'dan alınmış. Usta demeye dilim varmıyor, ancak kasap olabilecek kişller tüm ölçülerini hiçe sayarak yalan yanlış toplamışlar, ama yürümüyor. Sonra senelerce aldığım ailenin oturduğu evin bahçesinde bariz saksı olarak duruyordu. Çürük içinde, arka kasada ot bitmişti.
Dolayısyla çekiciyle sanayiye geldiğinde mekanik adına hiçbirşey yoktu.
Şaseciye şase ölçüleri yerine getirtilip, şase boyaya hazır hale getirildikten sonra ilk yaptığımız, sağolsun şu an kendisini de 1963 Chevrolet Pick-up'ı olan arkadaşımın motorunu satın aldım. Motorun durumunu bildiğimden, sorunsuz çalışan 289 ci (halk arasında fındık sekiz denilen) 8 silindirli motoru şase üzerine yerleştirmemiz gerekiyordu. 6 Silindirli motorun oturduğu şaseye Sanayide herkesin tanıdıpı JEEP'ci Turan usta, motor kulaklarını şaseye bağlayacak sağlam ayaklar yapıp, şaseye oturttu.
Motor için gereken sadece komple boya ve krom aksesuarlardı.
Şimdi sıra 8 silindir motora uygun şanzuman bulmaktı. Orjinal 3 ileri olan şanzumanı 4 ileri manuel yapmaya karar verdik. Türkiye'nin farklı illerine haber saldık. Tamam deyince şanzuman bulunmuyordu Mutlu haber İzmir'den geldi.. Kargo ile İstanbul a geldi. Motora bağlanmadan evvel bakımı yapıldı.
Sıra difransiyele gelmişti :-\ Yine şansımız yaver gitti. Sanayide difransiyel ustası Oğuz ustada bir difransiyel kuzu gibi yatmaktaydı. Kilitli difransiyel koymak istedik. Çünkü Pick-up'ın arka kasa hafif olduğundan yağışlı havalarda ve özelikle dik yokuşlar da beni zorlamaması adına bu difransiyeli elden geçirip, yağlarını tamamlayıp, gelen şanzumanla tanıştırdık ;D
Tabi motor, şanzuman, difransiyel üçlüsünün birbiriyle uyumlu olması gerekirdi. Bu konu da fazla tecrübem olmasa da arkadaşımın Amerikanlar hakkında ki bilgisi hata yapmadan ilerlememizi sağlıyordu.
Orjinal kuru sistem direksiyon, ön takım dingil olduğundan takacağım lastik, jantlar beni trafikte bir hayli zorlayacaktı.
Önce Mustang'ın direksiyon kitini uyguladık. Ama sonuç alamayınca, kiti geri iade ettik. Eski sanayi de Eski Amerikan ustası Hasan ustaya gösterdik mevcut direksiyon sistemini elden geçrdi fakat yine de istediğimiz sonucu alamadık. Amerika'dan havalı direksiyon setini sipariş ettik. Onun montajından sonra da direksiyon rahatladı kuş gibi oldu.
Fakat fazla kuş gibi oldu, direksiyondaki oluşan boşluk ne kadar ayar yapılsa da bir türlü giderilemedi ???
Ta ki aylardan beri garajda yatan ihtiyarı yerinden tekrar kalkmasına sebep TUV oldu... Her geçen ay ceza yediğinden 6 aylık gecikmesi olduğundan artık TUV'e girmesi kaçınılmaz olmuştu
Ama bu ön takımla ,bu direksiyon boşluğuyla muayeneden geçmesi imkansızdı. Araştırmalara devam ederken üye olduğum klasik dergilerinde gördüğüm hazır komple ön takım kitleri vardı. Fakat Amerikadaki fiyatı $2500 - $3000 olan bu kitin Türkiyeye geliş fiyatını siz düşünün
Allahın sevdiği kuluyum herhalde bu 3,5 senelik restorasyon da aksilikler önüme çıksa da mutlaka çözümde çıktı.
Sanayi de dükkanı olan Hakan usta genç yaşına rağmen büyük bir ustalıkla bu Amerikada satılan kitlerin aynısını sanayide üretiyor.. Önce güvenmedim, kafam basmadı. Sonuçta ön takım, hata kabul etmez.
Hakan usta tedirginliğimi anladı.. ''Bak kullandığın Rubicon yolda nasıl gidiyorsa öyle gidecek kafan rahat olsun dedi''.. Dedi de yine de bunca zaman oluşan olumsuzlukdan dolayı kafamda ki soru işaretleri bitmedi.
Hakan usta Chrysler Voyager'ın ön takım parçalarından bazılarını servisten alıp dingilli olan ön takımı kramer milli hale getirdi. Frenler orjinal balata iken ön frenler disk oldu.
Sonuç: Pick-up ip gibi gidiyor, frene bastımı anında duruyor, direksiyonda 1 cm boşluk yok ???
TUV için randevu aldık. Tedirgin vaziyette muayeneye gittim. Sonuç: Frenden geçti, Ön takımdan geçti Chevrolet den sonra götürdüğüm 3 aracımda muayene de bana kök söktürdü. Far ayarıydı, motor numarası gözükmüyordu falan filan..... 50 seneyi geçmiş araç bir taraftan girdi öbür taraftan çıktı ;D ;D ;D
Şu an halen içime sinmeyen 4 ileri manuel şanzumanı.. Sonuçta çalışmış bir makina... Land Crusier 'ın hazırlıkları bitince bahara doğru ona Amerika'dan sandıkta 3 veya 4 ileri otomatik şanzuman getirteceğim..
Bitik durumdaki bu efsaneyi canlandırmak için çok çalıştık. Aşağıda sırasıyla yapılan işlemleri görmektesiniz :
Aracı Tüm Türkiye de ararken, yanıbaşımda çıktı
Çekiciye yüklenip sanayiye getirildi. İlk önce aksesuar ve yedek parça listesi çıkarıldı.