Arama sonuçlarınız

  1. Karademir

    En Başından Unimog Yapmak

    Fren merkezlerinide bağladım. İveco fren sistemi tercih etme sebebim ön ve arka iki ayrı fren merkezi olması. Genelde sonradan havalı fren yapılan araçlarda eski ford kamyonların freni takılır. Onlar tek merkezli. Frendeki bi arızada hiç fren çalışmaz. Bu iki merkezli olduğu için ön frenlerde...


  2. Karademir

    En Başından Unimog Yapmak

    Jantı lastikten ayırttım. Jantlar boyandıktan sonra takacağım. Hemde içlerini komple temizleyeceğim. Dubleks jantın içi pis olunca kenarlardan hava kaçırıyor zaman içinde. Eskiden içlastikliydi. Onuda dubleks yapacağım. İçlastikten ağzım yandı hiç sevemedim. Dubleks candır. Hava sisteminin...
  3. Karademir

    En Başından Unimog Yapmak

    Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim.


  4. Karademir

    En Başından Unimog Yapmak

    Bugün lastikleri sökebildim. Direksiyon kutusuna ayak yapmıştım 1 cm et kalınlığında sacdan. Onuda yerine taktım. Kupanın ön tarafını şaseye bağlamak için böyle bi parça yaptım. Şasedeki varolan deliklere cıvata ile taktım. Arayada takoz koydum. Şimdilik gelişmeler bunlar.
  5. Karademir

    En Başından Unimog Yapmak

    Hidrolik direksiyon işinede başladım. Arabanın etrafında döne döne düşünmeler sonucunda nereye nasıl takacağımı buldum. Mil ve rot rahat gitmeli. Bi yere takılmamalı kasmamalı. Ayrıca sağlam bi yer olmalı. Oğlumda görmek istedi aracı. Orjinal kabinli halini sevmemişti. Dodge halinide çok...


  6. Karademir

    Çeki Demirine Takılacak Motosiklet Çekme Aparatı Yapımı

    Motor ve şanzıman ayrı evet. Ama şanzıman çalışmaya devam eder. Boşta dahi olduğunda içinde bazı dişliler hareket etmeye devam eder. Bu sebepten çekilecek ağır vasıtalarda şaft sökülür ki tekerlerin şanzıman ile bağı kesilsin. Motosiklet konusunda emin değilim zararı olup olmayacağı hakkında.


  7. Karademir

    Çeki Demirine Takılacak Motosiklet Çekme Aparatı Yapımı

    Bunun zararı olur mu acaba o aklıma takıldı benim. Kamyon tır vb araçlarda rampa aşağı vitesi boşa alıp gitmek uzun inişlerde zararlı. Yağlamayı tam yapamadığı için. Veya o tip araç çekici ile götürülecekse şaft sökülür ki zarar görmesin şanzıman. Çalışmayan bi motosikletin aktarma sistemi...
  8. Karademir

    En Başından Unimog Yapmak

    Teşekkür ederim. Önceden şaseye kaynaklı ayaklar tutuyordu radyatörü. Ben onu temizleyip cıvata ile yaptım. Şaseye bağlı olan kısımda düz sac bükümsüz. Artık esneyebilir.
  9. Karademir

    En Başından Unimog Yapmak

    Teşekkür ederim. Aslında tam zamanlı araçla uğraşsam 1-2 haftalık iş var. Ama her zaman uğraşamıyorum. Bu hafta sadece bugün 2-3 saat zaman ayırabildim.


  10. Karademir

    En Başından Unimog Yapmak

    Radyatörün bağlantı yerini beğenmiyordum. Önceden şaseye profil vb şeyler kaynatıp yapmışlar. Onları temizledim. Şasenin sağında ve solunda cıvata deliği vardı. İçindeki dişlerde duruyordu. Pas sökücü vs kullanıp cıvata takılacak hale getirdim. Presciden 3mm L şeklinde sac büktürdüm...


  11. Karademir

    En Başından Unimog Yapmak

    Dodge kupasında acemiliği attım şimdi daha iyi çalışıyorum. Motoru kapatmak için 1.2 mm sac kullanıyorum. Daha güzel duruyor. Pas vs de yok. Artık mecbur kalmadıkça kaynak yapmıyorum. Vida ile birleştiriyorum. Viteslerin geldiği yeri sonra yapacağım. Önce vites kollarını uzatmam...
  12. Karademir

    En Başından Unimog Yapmak

    Pazar günü biraz uğraşmaya vaktim vardı. İki tarafında çamurluklarını bitirdim. Artık kaynak kullanmıyorum. Düzgünce delip cıvata ile sabitliyorum. Daha sağlam oluyor. Zaten çanta kaynağıda beceremiyorum. Şaseye kaynak yapmanın zararlı olacağınıda söyledi bikaç tanıdık. O yüzden şaseye...


  13. Karademir

    En Başından Unimog Yapmak

    Teşekkür ederim
  14. Karademir

    En Başından Unimog Yapmak

    Ben yaptığım bi işi çok sevdiğimde elime çay alıp işin karşısında sigara içerim. Öyle bi keyif yaparım. Bu çamurlukta görüntüyü çok değiştirdi. Çok beğendim. Büyük lastik taktığımda dahada güzel olacak. Sol çamurluğu henüz yapmadığım için aradaki fark çok daha belli oluyor. Bazen bu...
  15. Karademir

    En Başından Unimog Yapmak

    Bi süredir çadır altında yatıyordu. Bugün bi yanına varayım dedim. Gidincede duramadım çamurluğu söktüm yerinden. Çamurluğu önden ve arkadan kestim. Yanlardanda kestim. İyice ufaldı. Cıvata deliklerini yeniden açtım. Eskiye göre 14 cm içeriye gitti çamurluk. Arkada gözüken basamağıda...


  16. Karademir

    En Başından Unimog Yapmak

    Kupa çok büyük duruyor üzerinde. Ama sorun değil halledecem. :D
  17. Karademir

    En Başından Unimog Yapmak

    Konuya uzun süredir güncelleme yapmadım. İşler yoğundu pek arabanın başına varmadım. Birde ara ara bi sıkılma geliyor. Bikaç hafta kafa dinliyorum yanına bile gitmiyorum. Kaç aylık kaç senelik emek vs yazılan restore işlerini abartı bulurdum. Meğer böyle oluyormuş. Aslında tam zamanlı çalışsam...
  18. Karademir

    En Başından Unimog Yapmak

    Offset yaptırmayı düşündüm aslında. Sonra baktım maliyet çok yükseliyor. Ayrıca muayeneden geçmeme durumu var. Ve en önemlisi aracın mekaniğine ciddi bi dokunuş olacaktı. Unimogun arazi kabiliyetini değiştirebilir.


  19. Karademir

    En Başından Unimog Yapmak

    Döşemeyi söküp vitesin geleceği yeri kesmekle işe başladım. Araç orjinalde hava soğuıtmalı. Sanırım buda ona uygun kaloriferi. Sağda solda iki tane var bundan. Bunu elektrikli turbo yapmak için kullanabilirim. Bi dursun bakalım burda. Dodge kupasına göre baya büyük bu. İçinde üç...
  20. Karademir

    En Başından Unimog Yapmak

    karademir.erdi Oraya yüklemesi kolay oluyor. Eş dost arkadaşda paylaş diyip durduğu için her detayı hikayelere atıyorum.




GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,462
Mesajlar
1,518,237
Kayıtlı Üye Sayımız
172,117
Kaydolan Son Üyemiz
fmt35

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst