T3 Volkswagen Klasik

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Göktuğ Yaz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 12
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,147

Göktuğ Yaz

Yeni Üye
Mesajlar
3
Tepkime Puanı
0
Merhaba, genç bir kişi olarak aranıza yeni katıldım. Benim birkaç hayalim var. Gerçekleştirmeyi gerçekten çok istediğim. Bir T3 klasik alıp onun içini harika şekilde döşemek belki westfalia türünden yapmak üstünü. Bir sürü ilanlar var ortalama 20 bin tl civarına böyle bir arabayı almayı düşünüyorum birkaç sene içerisinde. Önereceğiniz şeyler var mıdır? Her şeyiyle birlikte..
 

Etiketler
1987 model ve üstü 5 vites şanzımanlı,1.9 motor olursa süper olur.hidrolik direksiyonu olursa daha da süper olur.facebook ta t3 grubu var oradan her türlü bilgi alabilirsiniz.T3 merakı ucuz bir merak değildir benden söylemesi;)
 

bu konuda sanırım bilgi sahibisiniz. t3lerin en büyük sorunu ne oluyor genelde? ve teknik sorunlarını zamanla yavaş yavaş iyileştirerek istediğim hale getirmem(sağlam be yürür hale) cok pahalıya patlar mı? Babam pek sıcak bakmıyor bu konuya eski oldukları için.
 

T3 lerin en büyük problemi hararet yapmasıdır.radyatör önde motor arkada olduğu için soğutma suyu uzun bir yol kateder ve bu arada bir yerde hava yaparsa hararet yapar.Ayrıca çoğu t3 1600 cc audi motoru kullanır ve kasa bu motora ağır gelir.Dizel motorlarının sesi aracın içindedir ve yanınızdakinin sesini bile duyamazsınız.Benzinli modelleri 2100cc motora sahiptir ve yedek parça sorunu vardır.Hidrolik direksiyonlusu nadirdir ve direksiyonu ağırdır.1987 model öncesi modeller 4 vites ağır şanzımana sahiptir ve uzun yol yapmak ızdırap olur.yedek parçaları büyük oranda çıkmacılardan temin edilir ve hiç de ucuz değildir.Her wosvos ustası t3 den anlamaz ve t3 sahibi olmak isteyen kişi çoğu işini kendi görmek zorundadır.Ben t3 ü kaprisli,geçimsiz ama dış görünüşü güzel çekici kızlara benzetiyorum:D
 

vosvos almakta planlarım arasındaydı. T3 mü yoksa vosvos mu ikisi arasında cok kararsız kalmıştım. sizin öneriniz büyük ihtimal vosvos almamdan yana olacak sanırım?
 




Bir T3 kullanıcısı olarak T3 lere biraz haksızlık edildiği kanaatindeyim. Temiz ve bakımlı olanlar ile keyifli yolculuklar yaparsınız. Bence hayallerinizden vazgeçmeyin ;)
 

Alma arkadaşım..Ustası dert..parcası dert..parcasını bulsanda taktırması dert.....böyle devam eder gider..uzun yolda sırtında taşırsın ..sefası durduğu yerde güzel :smiley:
 

Günaydın
Yeni bir başlık açmaktansa mevcut olan bu başlıktan devam etmek istedim, konuyu açan arkadaşımızdan izin isteyerek devam ediyorum.
VW T3 leri eskise bile güncel olarak sempatisini koruyan bir araç olarak görmekteyim. Eşimle yapacağımız seyahatlerde içinde olmak isteyeceğimiz bir araç olarak T4 veya PSA gruplarına baksak bile bir şekilde hep T3 e geri dönüyoruz (sanırım biraz benden kaynaklı, eşim yolda kalırsak ben sana sorarım bakışlarını hiç eksiltmiyor sağolsun ) Araç arayışımız bu şekilde devam etmekte, önereceğiniz araçlar var ise ayrıca memnun olurum.
Forumları taradığımda güncel olarak bu araçlara bakım onarım hizmeti verenlere erişemedim, en güncel bilgiler bile 2-3 yıllık. Bu alanda bilgisi olan üyelerden ricam T3 emanet edebilecek, işini severek yapabilecek tanıdıkları usta bilgilerini paylaşmaları. Şehir olarak İstanbul Anadolu veya Ankara olabilir. İstenen aracı bir şekilde bulup alabiliyorsunuz ama onu yaşatacak olan usta / servis bence çok önemli.
Okumak için zaman ayırdığınız için şimdiden teşekkürler.
 

çıraklıktan yetişme olayı, geleneksel '' bizim çocuk sanat öğrensin usta olsun '' şeklinden çıkıp yaz tatillerinde usta bizim çocuğa göz kulak olsun şekline döndü maalesef. çocuk iki üç ayda bir şey öğrenemeden hooop okula dönüyor. meslek okulunda da ne kadar öğretildiği / öğrenildiği de şüpheli. bir zamanlar tanıdığımız işinin ehli ustalar da emekli ya da rahmetli olunca özelikle eski/klasik araç sahipleri çok sıkıntı yaşıyor, çakma ustaların elinde oyuncak oluyor. bence tamirini bakımını kendim yapabilirim demiyorsanız, maddi imkanlarınız düşünmeden harcama yapmaya yetmiyorsa eski/klasik veya nadir bulunan araçlardan uzak durmak üzücü olsa da daha akılcı.selamlar...
 



Ben de t3 ü bir heves almıştım.T3 kesinlikle ucuz bir araç değil.Araç eski olunca usta da yetmiyor,kendinizin anlamanız şart.Yedek parça olarak genelde çıkma parça almak zorundasınız.Çıkma parçalar hiç de ucuz değil.Özellikle benzinli modelin motor parçalarını bulmak zor.Genelde 1.6 audi motoru kullanılır.Bu motor maalesef bu kasaya yetmiyor.Bazıları orjinal turbolu iken bir çoğunda turbo sonradan takılmıştır.Paraya kıyan 1.9 turbo dizel motor takar.Hidrolik direksiyon bir çoğunda yoktur.Sonradan takılabilir.Şanzıman ağır şanzıman olup seri şanzımanla değiştirmeden çok hantal kalır. Motorun arkada olması radyatörle arasının fazla olması sebebi ile hararet sıkıntısı çok fazla yaşanır.Genelde manuel fan eklenir.Motor sesi oldukça fazladır.Bu araçların itina ile toplanmışları ile hayallerinizi gerçekleştirebilirsiniz ama istenen fiyatlar maalesef 80-90 bin tl den başlıyor.Ben o rakamlara çıkamayacağım için hiç ısrar etmedim hemen sattım.
 

Söylediklerinize sonuna kadar katılıyorum, usta konusu yetkili servis sürecini tamamlamış tüm araçların başına geliyor. Yetkili servisinde yetkinliği bu arada tartışılır, genellikle arızanın olduğu hatta bulunan tüm parçaları değiştirmeye başlayarak onarım yapıyorlar. Bir zamanlar sahip olduğum Twingo aracım 90 km hıza gelince kesiklik yapmaya başlıyor ve hızlanmayı kesiyordu, bunu da her zaman yapmıyordu. Servisin tespitleri, benzin pompası ile başladı, enjektörler, akışmetre, boğaz potansiyometresi ile devam etti. Her adımda itiraz ettim ve yaptırmadım, çıkan fiyat aracın yarı parasını bulmuştur. Sanayide bir arkadaşımı ziyarete gittiğimde orada tanıştığım bir usta bunları anlatınca güldü ve buji kablolarını değiştir dedi. Ne alakası var emin misin dediğimde değiştir olmazsa kablo parasını ben vereceğim demesi ile gittim aldım ve sorun düzeldi.

Keşke T3 de olan özgür ruh T4, T5 veya PSA da olsa diyorum. Bence bu aracın dizaynı özellikle yük altına girmemiş gezi için kullanılmış olanların duruşu ve dizaynı maalesef yeni araçlarda yok.
İyi T3 parasına aracına göre 2 tane T4 veya PSA alınabiliyorsa gözümüzden kaçan bir şey olabilir mi ?
 

Yeni araçların da çıkartabilecekleri masraflar da T3 masrafına gerçekten yakın bence, 2010 polo aracım 80.000 km de manuel şanzımanı dağıttı, şanzımanı değiştirdiğim yerde 2. hatta 3. şanzımanı değiştirenler ile tanıştım 3.000 TL hesabımı ödedim çıktım. Eşimin kullandığı hiç ezilmemiş bir araç 9 yaşını doldurduğunda 3 ay içinde biz 3 kez yolda da bıraktı , yaklaşık 5.000 TL paramızı da aldı. Eski araçların toplu olarak yenilemesi yapılmadan parça parça yenilenmesi hiç efektif olmuyor, takılan yeni parça bağlantılı bir parçayı bozabileceği gibi kendini de bozabiliyor ve sorunlar bitmiyormuş gibi geliyor.
Bu sebeple bu işi hala layığı ile yapan bildiğiniz usta var mı sorusu geçerliliğini korumakta bende. Örneğin Avrupa yakasında Tolga Mert Garage'ı önerenler var, Hüseyin usta diyenler var ama güncel bilgi çok az
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,425
Mesajlar
1,517,790
Kayıtlı Üye Sayımız
172,071
Kaydolan Son Üyemiz
kalenbuk

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst